Chlebík je dar. Pre všetky deti.
![](gui/spat.png)
Popis: PowerPoint, ktorý plánujem použiť na Th aj v prítomnosti starých rodičov mojich žiakov. Je o úcte a rešpekte k práce ľudských rúk.
Diskusia
pridať komentár![*](/img/reaction.png)
Vážne? Sem s ním. Teda ak to myslíte vážne. A vydaril sa?
Vďaka za reakciu.
![*](/img/reaction.png)
Jasne, že sa vydaril. Deťom dom a lepšie ako mne v škole.
Recept na kvások si urobíte nasledovne:
1. deň nasypete 2 polievkové lyžice ražnej múky ráno na prvej hodine do litrového pohára, vlejete trochu vody, aby vznikla kaša (bez použitia kovu všetko)
potom na poslednej hodine alebo popoludní v družine, vsypete všetko rovnako ako ráno. Necháte položené na teplom mieste bez prievanu.
2. deň rovnako ako deň predtým
3. deň rovnako ako dni predtým, ibaže pridáte polievkovú lyžicu rasce popoludní (popoludní môže už tekutina vystupovať vysoko, akoby vrela - to je dobre)
4. deň rovnako ako v druhý deň (rasca sa úplne rozpustí, tekutina má hore takú penu - vtedy je to dobre)
5. deň vlejete kvások do misy na miesenie cesta, pridáte 2 dl teplej vody, čajovú lyžičku rasce, 2 polievkové lyžice ražnej múky a dobre premiešate. Odoberiete späť do skleneného pohára asi 2 polievkové lyžice kvásku (pozor, nič nerobte s kovom) - to, aby ste mohli znova robiť kvások. Pridáte do misy ešte 1 dl vody a pomaly vsýpate hladkú múku T650 a miešate. Keď vznikne kašovitá hustota, vsypete čajovú lyžičku soli. (soľ nesmie byť v styku priamo s kváskom) Pridávate múku a miešate - respektíve miesite do hustého cesta. vymiešané cesto vložíte do pekáča vyloženého papierom na pečenie. Prikryjete navlhčenou utierkou a necháte kysnúť asi 4 hodiny. Cesto by malo zdvojnásobiť objem. Ťažko povedať koľko má kysnúť. Len mne je to asi 4 hodiny. Potom potrieme vodou povrch a vhodíme do rúry predhriatej na 200°C. Pečieme asi 30 minút, potrieme vodou a vložíme späť do rúry. Stiahneme na 180°C a pečieme ešte asi 30 minút. Vyberieme, potrieme vodou a necháme na mriežke vychladnúť. Chladnutie môže trvať aj 1,5 hodiny.
Kvások, čo ste si odobrali do skleneného pohára môžete zahustiť ražnou múkou alebo hladkou do kaše a necháte na teplom mieste. Pokračujete s ním ako v druhý deň prvého kvásku.
My mávame ráno openingy - niečo ako triednicka hodina a tak sme prvé kvásky robili tam a popoludňajšie mi vždy pomohli deti urobiť okolo tretej. V piatok sme ráno zamiesili cesto a na piatej vyučovacej hodine sme poprosili kuchárky v jedálni, aby nám ho upiekli.
Tu nájdete recepty aj na iné chleby: http://www.dobrenapady.info/chlieb-cr8.htm
![*](/img/reaction.png)
Ďakujem. Moc. Už som si to skopírovala. No zvážim to. Viem si predstaviť ako to môže chutiť vlastnoručne upečený chlebík. Ste moc milá kolegyňa. Budem informovať ak si to skúsim asi dopredu doma. To je pomoc!!! Nech žije zborovna a kolegovia ústretoví v nej.
![*](/img/reaction.png)
Skvelá prezentácia!!!!!!!!! človeka núti zamyslieť sa nad tým. Naozaj perfektné. už si to ukladám
![](/gui/emotes/smile-smile.png)
A ten zážitok z pečenia chlebíka môže byť určite pre deti nezabudnuteľný a o to viac si ho budú vážiť.
![*](/img/reaction.png)
pekná prezentácia
![](/gui/emotes/smile-smile.png)
BTW:
mňa naučili starí rodičia, že ak mi spadol chlebík, dvihli sme ho a pobozkali
![](/gui/emotes/smile-smile.png)
![*](/img/reaction.png)
Aj ja takúto "chlebovú" hodinu každoročne vtesnám do predmetu /raz SJL, raz ETV/, deťom dávam za úlohu spýtať sa starých materí na pekné myšlienky o chlebe a za odmenu im potom krajec na hodine odkrojím /taký teplý kúpený po ceste do školy neskutočne chutí/
Chválim prezentáciu a hodnotím
![*](/img/reaction.png)
Ďakujem všetkým za pozitívne ohlasy. Som rada. Snáď to tak bude i u detí. Pani Marta, schválne som tam tú otázku na padnutý chlebíik dala, čakám, že to určite niekto povie s tým bozkom. Vďaka za našich múdrych starých rodičov.
![*](/img/reaction.png)
PPt Je super, je využiteľná aj pri učive v 2. ročníku - V pekárni. Síce neviem ako je o teraz. A ešte niečo. Vy mi ušetríte toľko práce. Ja mám v pláne za Koordinátorku VMR zorganizovať akciu pre celý prvý stupen a ich starých rodičov. Organizovala som pre rodičov v máji a dopadlo to skvele. Ibaže nemám ešte spracovaný materiál.
![*](/img/reaction.png)
Len nech sa Vám darí. Som rada, že energia a čas môžu pomôcť viacerým.Vďaka za reakciu.
![*](/img/reaction.png)
Držím palce pri pečení chleba.
Pečiem už niekoľko rokov chlieb a naozaj to chce prax.
Ja som ho s deťmi piekla, lebo mi raz jedno dieťa našich predstaviteľo v triede povedalo, že chlieb nie je ťažké upiecť, keď stojí len 20 korún. Jemu to nepomohlo, ale väčšina triedy bola nadšená.
![*](/img/reaction.png)
Nikdy sa nedá osloviť každého. Niekomu možno sa zamarí po rokoch... To je život.
![*](/img/reaction.png)
Veľmi pekná prezentácia, teraz mám druhákov, určite ju využijem.
![*](/img/reaction.png)
Nech sa vydarí hodina. Ďakujem za reakciu.
![*](/img/reaction.png)
Pečenie chleba v škole je moja obľúbená téma. A keďže som LG (lenivá gazdiná), robím to takto: Nasypem dvojici žiakov (štvrtáci v pohode) do misy zmes hladkej múky s celozrnnou a ovsenými vločkami (od oka!), dám im jednoduchý návod, oni si to uťapkajú vareškou, vyhrabnú na plech (pamätajú si pozíciu, aby si potom zjedli ten svoj chlebík) a po vykysnutí to upečieme v školskej kuchynke v elektrickej rúre. Chlebík má veľkosť väčšej dalamánky a deťom chutí najlepšie, lebo si ho uťapkali samy. No a ten jednoduchý návod: Vo vlažnej vode rozmiešať kvasnice (po našom droždie) s troškou cukru, vyliať to do osolenej múky, pridať pár kvapiek octu a vareškou zamiesiť. Pred pečením to tiež potrieme slanou vodou a po upečení prikryjeme mokrou utierkou.
![*](/img/reaction.png)
Ako to čítam, až mám chuť to vyskúšať. Teraz už doma.
A v škole sme nakoniec boli veľmi moderní. Pani riaditeľka sa ponúkla, že požičia domácu pekáreň. A priniesla ju. A tá všetko urobila sama. Chlebík bol slnečnicový s chutil veľmi dobre.
Bolo to skvelé. A babky spolupracovali na téme exelentne. To nemalo chyby. Ciele naplnené. Aj tie emocionálne. Hlavne tie.
Ďakujem za reakciu. Toto si odpíšem.
![*](/img/reaction.png)
Učiteľ: Gabriela ŠimováViac
Predmet:
Ročník: 0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor: Gabriela Šimová
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 21.09.2009 06:59
Formát súboru:
Veľkosť: 1630 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Nemecký jazyk
Nešpecifikovaný
Marta Pehaničová
A nechceli by ste s deťmi aj upiecť ten chlieb? Môžem Vám poslať návod ako som to robila posledné dva roky s piatakmi.