KVÍZ "RÝCHLO A SPRÁVNE" pre 7. ročník k Týždňu slovenských knižníc
SpäťPopis: KVÍZ pre žiakov 7. ročníka na rozvoj čitateľskej gramotnosti k Týždňu slovenských knižníc; ideálne, ak konaný v školskej knižnici. Otázky pre družstvá na vytlačenie (z dvoch kníh), odpovede s bodovaním, oznam o kvíze, tabuľka na odpovede, návrh diplomu. Súťaženie v družstvách v rámci triedy alebo ročníka. Knihy: ĽUDSKÉ TELO, MAJSTRI SLOVA
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Mária Korčáková | (05.02.2011 12:28 - neprečítaný)
Ďakujem pekne za názor.
Pridám pár informácií, ktoré som nechcela písať do popisu. Kvíz pre 4. až 8. ročník som už zrealizovala u nás v škole v marci r. 2009. Mal príjemnú odozvu medzi žiakmi aj učiteľmi. Výsledky po vyhodnotení boli zverejnené, úspešnosť družstiev bola aj v percentách. Žiaci sa vedeli porovnať nielen v rámci ročníka, ale aj so staršími či mladšími spolužiakmi. Ešte pridám kvíz pre 8. ročník, potom by tu už malo byť všetko, čo v úvode dokumentu spomínam. Príprava otázok bola náročná na čas, ale potom sa to dá využívať pár rokov. Podmienkou je mať v knižnici toľko rovnakých kníh, koľko je družstiev v rámci ročníka či triedy. Aj takéto aktivity nielen obohacujú vedomosti žiakov, ale pomáhajú im aj upevňovať zručnosti, akými je rýchla orientácia v texte, porozumenie textu. Na základe kľúčových slov, ktoré sú zvýraznené a väčšie a sú vlastne odkazmi na jednotlivé kapitoly, hľadajú odpovede na otázky.
Ďakujem pekne za názor.
Pridám pár informácií, ktoré som nechcela písať do popisu. Kvíz pre 4. až 8. ročník som už zrealizovala u nás v škole v marci r. 2009. Mal príjemnú odozvu medzi žiakmi aj učiteľmi. Výsledky po vyhodnotení boli zverejnené, úspešnosť družstiev bola aj v percentách. Žiaci sa vedeli porovnať nielen v rámci ročníka, ale aj so staršími či mladšími spolužiakmi. Ešte pridám kvíz pre 8. ročník, potom by tu už malo byť všetko, čo v úvode dokumentu spomínam. Príprava otázok bola náročná na čas, ale potom sa to dá využívať pár rokov. Podmienkou je mať v knižnici toľko rovnakých kníh, koľko je družstiev v rámci ročníka či triedy. Aj takéto aktivity nielen obohacujú vedomosti žiakov, ale pomáhajú im aj upevňovať zručnosti, akými je rýchla orientácia v texte, porozumenie textu. Na základe kľúčových slov, ktoré sú zvýraznené a väčšie a sú vlastne odkazmi na jednotlivé kapitoly, hľadajú odpovede na otázky.
Pridať komentár
Učiteľ: Mária KorčákováViac
Predmet: Biológia, Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Autor: Mária Korčáková
Typ dokumentu: Cvičenie, úloha
Vytvorené dňa: 05.02.2011 02:27
Formát súboru:
Veľkosť: 1628 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ
Marta Valkovičová
Informatická výchova, Slovenský jazyk a literatúra
4. ročník ZŠ, 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Jana Maliariková Brezová
Obohatenie, Špeciálna pedagogika
Nešpecifikovaný
Ružena Daduová
Matematika, Slovenský jazyk a literatúra
3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Csilla Pitocká
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Paulína Roháčková
pekne pripravené