M6 - aritmetický priemer, delenie desatinných čísel
SpäťPopis:
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Beata Strculová | (05.03.2011 10:17 - neprečítaný)
Ďakujem za zaujímavý postreh, ale aj v matematických zbierkach je takýto typ úlohy a výpočet hustoty obyvateľstva je zjednodušený a prispôsobený na školské podmienky.
Ďakujem za zaujímavý postreh, ale aj v matematických zbierkach je takýto typ úlohy a výpočet hustoty obyvateľstva je zjednodušený a prispôsobený na školské podmienky.
Reagovať | Ján Žabka | (07.03.2011 22:34 - neprečítaný)
A dozvedia sa to žiaci, že je zjednodušený? Navyše, nie je zjednodušený, je úplne proti zmyslu aritmetického priemeru, teda je nesprávny. To, že je v zbierkach takýto typ úloh, nie je predsa argument, aby sme to dávali žiakom do testu, resp. ich to takto učili. Nie je práve takýto typ úloh dôvod, prečo sa deťom zdá, že v škole sa neučia veci pre bežný život? Prispôsobený na školské podmienky by nemalo byť ospravedlnenie pre to, že sa niečo počíta inak, ako to skutočne je. Pre deti je, podľa mňa, omnoho zaujímavejšie sa porozprávať o tom, prečo sa nie vždy dá použiť aritmetický priemer, ako ich nesprávne naučiť, že aj priemerná hustota sa dá takto počítať.
A dozvedia sa to žiaci, že je zjednodušený? Navyše, nie je zjednodušený, je úplne proti zmyslu aritmetického priemeru, teda je nesprávny. To, že je v zbierkach takýto typ úloh, nie je predsa argument, aby sme to dávali žiakom do testu, resp. ich to takto učili. Nie je práve takýto typ úloh dôvod, prečo sa deťom zdá, že v škole sa neučia veci pre bežný život? Prispôsobený na školské podmienky by nemalo byť ospravedlnenie pre to, že sa niečo počíta inak, ako to skutočne je. Pre deti je, podľa mňa, omnoho zaujímavejšie sa porozprávať o tom, prečo sa nie vždy dá použiť aritmetický priemer, ako ich nesprávne naučiť, že aj priemerná hustota sa dá takto počítať.
Reagovať | Ján Žabka | (08.03.2011 20:40 - neprečítaný)
Ak máte záujem, tak spracovanie tejto témy sme ponúkli v zbierke Matematika a svet okolo nás. Elektronickú verziu úlohy o hustote obyvateľstva, ktorá upozorňuje deti na problém s priemernou hustotou, nájdete na adrese:
http://hore.dnom.fmph.uniba.sk/~esfprojekt/heslo.htm
ide o tému 23, úloha 3.
Všetko dobré. Jano Žabka
Ak máte záujem, tak spracovanie tejto témy sme ponúkli v zbierke Matematika a svet okolo nás. Elektronickú verziu úlohy o hustote obyvateľstva, ktorá upozorňuje deti na problém s priemernou hustotou, nájdete na adrese:
http://hore.dnom.fmph.uniba.sk/~esfprojekt/heslo.htm
ide o tému 23, úloha 3.
Všetko dobré. Jano Žabka
Reagovať | Beata Strculová | (09.03.2011 18:38 - neprečítaný)
Ďakujem veľmi pekne, určite sa poučím a začnem o tejto téme inak rpzmýšľať
Ďakujem veľmi pekne, určite sa poučím a začnem o tejto téme inak rpzmýšľať
Pridať komentár
Učiteľ: Beata StrculováViac
Predmet: Matematika
Ročník: 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Autor: Beata Strculová
Typ dokumentu: Cvičenie, úloha
Vytvorené dňa: 27.02.2011 10:50
Formát súboru:
Veľkosť: 0 B
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Matematika
6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Beata Strculová
Matematika
6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Beata Strculová
Matematika
6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Beata Strculová
Matematika
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Alena Zaťková
Matematika
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Marcela Čižmárová
Dobrý deň. Dovoľujem si Vás upozorniť, že úloha 5 - hustota osídlenia sa nedá bez doplňujúcich údajov vyriešiť. Hustota osídlenia sa udáva v počte obyvateľov na kilometer štvorcový a nakoľko jednotlivé kraje majú rôzne rozlohy, nemožno vypočítať priemernú hustotu obyčajným aritmetickým priemerom, ale je potrebné použiť vážený aritmetický priemer, kde váha je určená práve rozlohou krajov. Všetko dobré, Jano Žabka