Dáme si na nástenku - čo bude obsahovať môj čitateľský denník
SpäťPopis: Ponúkam plagátiky na nástenku do tried, ktoré sa týkajú informácie o povinnom čítaní. My na škole sme vybrali pre žiakov knihy, ktoré máme v dostatočnom počte v našej školskej knižnici.
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Soňa Pinzíková | (28.06.2011 21:12 - neprečítaný)
Ja už nedávam tzv. povinnú literatúru /odpor žiakov k slovu povinné/, ale pripravím im v septembri osnovu - podľa ročníkov - čo má prezentácia prečítanej knihy /ľubovoľný žáner, počet určím/ obsahovať. Aj forma môže byť rôzna /PowerPoint, výkres, Word na interaktívnej tabuli.../Vyčlením tomu v závere roka priestor. Skúsenosti mám dobré, každý rok niečo vylepším a hlavne nemusím to čítať ja ale hovoria deti
Ja už nedávam tzv. povinnú literatúru /odpor žiakov k slovu povinné/, ale pripravím im v septembri osnovu - podľa ročníkov - čo má prezentácia prečítanej knihy /ľubovoľný žáner, počet určím/ obsahovať. Aj forma môže byť rôzna /PowerPoint, výkres, Word na interaktívnej tabuli.../Vyčlením tomu v závere roka priestor. Skúsenosti mám dobré, každý rok niečo vylepším a hlavne nemusím to čítať ja ale hovoria deti
Reagovať | Martina Labdíková | (28.06.2011 21:54 - neprečítaný)
Toto mate dobre premyslené, požičiam si tento nápad, na rok naberám piatačikov...
Ja veľmi podporujem doplnkové čítanie, orientujem sa podľa obsahu v jednotlivých ročníkoch - napr. v 8. roč. mali čítať dievčenský alebo chlapčenský román podľa vlastného výberu (určím podmienky - min. počet strán, slovenský - svetový autor...) Potom spracúvajú úlohy, ktoré k textu dostali. Radšej volím voľný výber z daného žánru - v knižnici je málo kníh, ktoré by boli vo väčšom množstve, tie "staré", ktoré majú, už žiakov veľmi nelákajú... Som rada, že hoci v 5. triede moji veľmi reptali, že musia čítať (u ostatných kolegýň nie), teraz po 4 rokoch mám spätnú väzbu aj od rodičov, že sú radi, že ich deti čítajú...
Ak máte nejaké zaujímavé námety, tiež rada uvítam
Toto mate dobre premyslené, požičiam si tento nápad, na rok naberám piatačikov...
Ja veľmi podporujem doplnkové čítanie, orientujem sa podľa obsahu v jednotlivých ročníkoch - napr. v 8. roč. mali čítať dievčenský alebo chlapčenský román podľa vlastného výberu (určím podmienky - min. počet strán, slovenský - svetový autor...) Potom spracúvajú úlohy, ktoré k textu dostali. Radšej volím voľný výber z daného žánru - v knižnici je málo kníh, ktoré by boli vo väčšom množstve, tie "staré", ktoré majú, už žiakov veľmi nelákajú... Som rada, že hoci v 5. triede moji veľmi reptali, že musia čítať (u ostatných kolegýň nie), teraz po 4 rokoch mám spätnú väzbu aj od rodičov, že sú radi, že ich deti čítajú...
Ak máte nejaké zaujímavé námety, tiež rada uvítam
Reagovať | Mária Andrejčáková | (28.06.2011 22:51 - neprečítaný)
Vďaka za námety. Ja som tento rok v piatom ročníku v máji skúsila čítať v škole na pokračovanie Africký zápisník, ku ktorému som pripravila pracovný list (je aj vo VK). Po prečítaní žiaci vypracovali tento pracovný list a tak som zistila, čo si zapamätali. Dopadlo to dobre. Ja tiež nerada používam slovo "povinný", skôr používam slovo mimočítanková literatúra. Teším sa na ďalšie nápady
Vďaka za námety. Ja som tento rok v piatom ročníku v máji skúsila čítať v škole na pokračovanie Africký zápisník, ku ktorému som pripravila pracovný list (je aj vo VK). Po prečítaní žiaci vypracovali tento pracovný list a tak som zistila, čo si zapamätali. Dopadlo to dobre. Ja tiež nerada používam slovo "povinný", skôr používam slovo mimočítanková literatúra. Teším sa na ďalšie nápady
Pridať komentár
Učiteľ: Mária AndrejčákováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 5. ročník ZŠ, 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor: Mária Andrejčáková
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 28.06.2011 13:00
Formát súboru:
Veľkosť: 1070 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Obohatenie, Slovenský jazyk a literatúra
3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Mária Pešková
Slovenský jazyk a literatúra, Všeobecné
Nešpecifikovaný
Dagmara Švábová
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ
Emília Grünová
Slovenský jazyk a literatúra
3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Barbora Vitkovská
Slovenský jazyk a literatúra
2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ
Anonymizovaný GDPR
Budem rada, keď sa niekto ozve, aké knihy doporučujú pre svojich žiakov