Opakovanie celoročného učiva
SpäťPopis: Opakovanie celoročného učiva z prírodovedy pomocou interaktívnej prezentácie.
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Mária Lehoczká | (03.08.2011 22:20 - neprečítaný)
Slávka, si veľmi šikovná.Test je úžasný.Posielam veľkú pochvalu a klikám na ,,1".
Slávka, si veľmi šikovná.Test je úžasný.Posielam veľkú pochvalu a klikám na ,,1".
Reagovať | Slávka Kalakayová | (25.05.2015 23:16 - neprečítaný)
Malina je plod ostružiny malinovej. Je zložená z drobných guľôčok - kôstkovíc červenej farby. ... z www. oskole.sk
ale podla odborných publikácií napr: KOŠŤÁL, L. a kol. Štrukturálna botanika.
Z tohto hľadiska sa bobule delia na:
a) bobule pravé – jednotlivé ( egreš, čučoriedky, brusnice, hrozno, ríbezle, šípky)
b) bobule pravé – zložené: plodstvo (maliny, černice )
súplodie ( moruša )
c) bobule nepravé - vznikli zdužnatením kvetného lôžka (jahody záhradné, lesné)
Podľa tejto normy sú do skupiny bobuľové a drobné ovocie zaradené jednak druhy, ktorých plodom sú z botanického hľadiska bobule (egreš, baza, ríbezle, šípky, čučoriedky, brusnice, kľukva, moruša, hrozno) a jednak druhy , ktorých plodom z botanického hľadiska bobule nie sú. Tu patria drienky a rakytník, ktoré sú z botanického hľadiska kôstkovice, ďalej černice a maliny, ktoré sú z botanického hľadiska drobné kôstkovice vytvárajúce plodstvo a jahody, ktoré sú nažky umiestnené na zdužinatenom lôžku. - podľa EDLIN, H.L. Ľudia a rastliny
Najbližší slovenský ekvivalent tohto termínu je spomínané drobné ovocie, do ktorého okrem takzvaných pravých bobuľovín s plodom bobule zaradzujeme aj maliny, černice, jahody, drienky, rakytník a im podobné ovocie.
Je zaradená aj do Prehľadu druhov, patriacich medzi bobuľové ovocie a drobné ovocie - KOPEC, K. Tabulky nutričních hodnot ovoce a zeleniny.
Tak si urobte vlastný záver ale vďaka za upozornenie, aspoň som si to naštudovala podrobnejšie
Malina je plod ostružiny malinovej. Je zložená z drobných guľôčok - kôstkovíc červenej farby. ... z www. oskole.sk
ale podla odborných publikácií napr: KOŠŤÁL, L. a kol. Štrukturálna botanika.
Z tohto hľadiska sa bobule delia na:
a) bobule pravé – jednotlivé ( egreš, čučoriedky, brusnice, hrozno, ríbezle, šípky)
b) bobule pravé – zložené: plodstvo (maliny, černice )
súplodie ( moruša )
c) bobule nepravé - vznikli zdužnatením kvetného lôžka (jahody záhradné, lesné)
Podľa tejto normy sú do skupiny bobuľové a drobné ovocie zaradené jednak druhy, ktorých plodom sú z botanického hľadiska bobule (egreš, baza, ríbezle, šípky, čučoriedky, brusnice, kľukva, moruša, hrozno) a jednak druhy , ktorých plodom z botanického hľadiska bobule nie sú. Tu patria drienky a rakytník, ktoré sú z botanického hľadiska kôstkovice, ďalej černice a maliny, ktoré sú z botanického hľadiska drobné kôstkovice vytvárajúce plodstvo a jahody, ktoré sú nažky umiestnené na zdužinatenom lôžku. - podľa EDLIN, H.L. Ľudia a rastliny
Najbližší slovenský ekvivalent tohto termínu je spomínané drobné ovocie, do ktorého okrem takzvaných pravých bobuľovín s plodom bobule zaradzujeme aj maliny, černice, jahody, drienky, rakytník a im podobné ovocie.
Je zaradená aj do Prehľadu druhov, patriacich medzi bobuľové ovocie a drobné ovocie - KOPEC, K. Tabulky nutričních hodnot ovoce a zeleniny.
Tak si urobte vlastný záver ale vďaka za upozornenie, aspoň som si to naštudovala podrobnejšie
Pridať komentár
Učiteľ: Slávka KalakayováViac
Predmet: Prírodoveda
Ročník: 2. ročník ZŠ
Autor: Slávka Kalakayová
Typ dokumentu: Cvičenie, úloha
Vytvorené dňa: 03.08.2011 19:47
Formát súboru:
Veľkosť: 511 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Jana Turoňová
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Jana Turoňová
Prírodoveda
4. ročník ZŠ
Mária Vrabcová
Vlastiveda
4. ročník ZŠ
Mária Vrabcová
Fyzika
6. ročník ZŠ (Prima OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Ladislav Moravík
Pekná práca