TVVP fyzika 7. ročník
SpäťPopis: Na požiadanie vkladám TVVP z fyziky pre 7. ročník v šk. r. 2011/12 vo Worde s časovou dotáciou 1,5 h týždenne. Dúfam, že pomôže.
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Valéria Holeková | (30.08.2010 20:36 - neprečítaný)
Skutočne pekný plán, aj ja by tak rada učila, ale môžeme si to dovoliť????Obsah učebnice som tu už zverejnila, nebede tam ani sila a pohyb ani elektrina a magnetizmus.....
Skutočne pekný plán, aj ja by tak rada učila, ale môžeme si to dovoliť????Obsah učebnice som tu už zverejnila, nebede tam ani sila a pohyb ani elektrina a magnetizmus.....
Reagovať | Jarmila Venhačová | (30.08.2010 21:48 - neprečítaný)
A nemôžme si to dovoliť? Veď v ŠVP nie je učivo rozdelené podľa ročníkov. A za 4 roky sa preberie všetko, len v "lepšom" poradí.
A nemôžme si to dovoliť? Veď v ŠVP nie je učivo rozdelené podľa ročníkov. A za 4 roky sa preberie všetko, len v "lepšom" poradí.
Reagovať | Valéria Holeková | (30.08.2010 22:01 - neprečítaný)
Neviem bola som na seminári Mgr. Kelecsényho a ten odporúčal podľa nových učební a čo potom povie inšpekcia, nové učebnice sú však nanič!
Neviem bola som na seminári Mgr. Kelecsényho a ten odporúčal podľa nových učební a čo potom povie inšpekcia, nové učebnice sú však nanič!
Reagovať | Ľudmila Jarabicová | (31.08.2010 19:41 - neprečítaný)
Pekný plán. Ja mám trocha iný, ale aj ten Váš je dobrý. A naozaj nechápem, prečo by sme si nemohli učivo zadeliť podľa seba, keď nie je zadelené podľa ročníkov. Ja Mgr. Kelecsényho nepoznám, neviem, kto to je a ani ma to nezaujíma. A že čo potom inšpekcia? A dýchať môžme?
Pekný plán. Ja mám trocha iný, ale aj ten Váš je dobrý. A naozaj nechápem, prečo by sme si nemohli učivo zadeliť podľa seba, keď nie je zadelené podľa ročníkov. Ja Mgr. Kelecsényho nepoznám, neviem, kto to je a ani ma to nezaujíma. A že čo potom inšpekcia? A dýchať môžme?
Reagovať | Ľudmila Jarabicová | (31.08.2010 20:11 - neprečítaný)
Ešte doplním - nie je to naša chyba, že učivo nie je rozdelené podľa ročníkov. Ani o laboratórnych prácach sa nedá nikde nič zistiť. Navyše učebnice fyziky pre 6. ročník (a ako napovedá obsah i pre 7. ročník) vôbec nezodpovedajú tomu, čo sa žiaci učia na matematike. Nikto sa k tomu nevie vyjadriť. Pátram po odpovediach na tieto otázky už rok a jednoznačná odpoveď nikde. Je to jednoducho šité horúcou ihlou a bez dodržania medzipredmetových vzťahov. Tak mi neostáva nič iné, ako si takisto zaradiť učivo do jednotlivých ročníkov podľa vlastného uváženia, podľa vlastných skúseností. A poviem Vám - ľutujem začínajúcich učiteľov fyziky, ktorí ešte nemajú skúsenosti a prehľad o tom, čo sa žiaci na matike učia.
A čo sa týka inšpekcie. No neviem, ale ja mám s inšpekciou dobré skúsenosti. Nerobme z nich strašiakov. A báť sa dopredu? Neviem, ale to by sme potom nemohli ani učiť. A striktného rozdelenia učiva do ročníkov sa budem držať, ak také rozdelenie bude na svete, keď budú jednoznačne dané osnovy a štandardy pre jednotlivé ročníky. Ale to ešte nie je.
Ja sa osobne pri tvorbe plánov snažím myslieť hlavne na to, aby som fyziku žiakom neznechutila. Nebudem od nich vyžadovať to, čo sa na matike ešte neučili (napr. objem, desatinné čísla atď).
Tak, to je asi všetko a prajem veľa trpezlivosti pri zostavovaní plánov i ich realizácii.
Ešte doplním - nie je to naša chyba, že učivo nie je rozdelené podľa ročníkov. Ani o laboratórnych prácach sa nedá nikde nič zistiť. Navyše učebnice fyziky pre 6. ročník (a ako napovedá obsah i pre 7. ročník) vôbec nezodpovedajú tomu, čo sa žiaci učia na matematike. Nikto sa k tomu nevie vyjadriť. Pátram po odpovediach na tieto otázky už rok a jednoznačná odpoveď nikde. Je to jednoducho šité horúcou ihlou a bez dodržania medzipredmetových vzťahov. Tak mi neostáva nič iné, ako si takisto zaradiť učivo do jednotlivých ročníkov podľa vlastného uváženia, podľa vlastných skúseností. A poviem Vám - ľutujem začínajúcich učiteľov fyziky, ktorí ešte nemajú skúsenosti a prehľad o tom, čo sa žiaci na matike učia.
A čo sa týka inšpekcie. No neviem, ale ja mám s inšpekciou dobré skúsenosti. Nerobme z nich strašiakov. A báť sa dopredu? Neviem, ale to by sme potom nemohli ani učiť. A striktného rozdelenia učiva do ročníkov sa budem držať, ak také rozdelenie bude na svete, keď budú jednoznačne dané osnovy a štandardy pre jednotlivé ročníky. Ale to ešte nie je.
Ja sa osobne pri tvorbe plánov snažím myslieť hlavne na to, aby som fyziku žiakom neznechutila. Nebudem od nich vyžadovať to, čo sa na matike ešte neučili (napr. objem, desatinné čísla atď).
Tak, to je asi všetko a prajem veľa trpezlivosti pri zostavovaní plánov i ich realizácii.
Reagovať | Jarmila Venhačová | (31.08.2010 20:54 - neprečítaný)
So všetkým súhlasím. K danej téme by sa snáď mohli vyjadriť autori šiestackej fyziky. Zistila som, že dve z nich sa nachádzajú medzi zaregistrovanými "na zborovni"(pokiaľ to nie sú iba ich menovkyne). Myslím si, že chýba komunikácia medzi autormi a učiteľmi. Ak by mali chuť, mohli by sa vyjadriť (ale to by sa museli "do zborovne" prihlásiť).
Pokiaľ ide o laboratórne úlohy, pravdepodobne sú nahradené projektmi. Aj o tých by sme mohli diskutovať.
So všetkým súhlasím. K danej téme by sa snáď mohli vyjadriť autori šiestackej fyziky. Zistila som, že dve z nich sa nachádzajú medzi zaregistrovanými "na zborovni"(pokiaľ to nie sú iba ich menovkyne). Myslím si, že chýba komunikácia medzi autormi a učiteľmi. Ak by mali chuť, mohli by sa vyjadriť (ale to by sa museli "do zborovne" prihlásiť).
Pokiaľ ide o laboratórne úlohy, pravdepodobne sú nahradené projektmi. Aj o tých by sme mohli diskutovať.
Reagovať | Matilda Džubáková | (16.08.2011 23:04 - neprečítaný)
Laboratórne úlohy sú nepovinné, o forme a zaradení praktických činností rozhoduje vyučujúci podla svojich možností a vybavenia (tak si to dá do svojho ŠkVP)
Laboratórne úlohy sú nepovinné, o forme a zaradení praktických činností rozhoduje vyučujúci podla svojich možností a vybavenia (tak si to dá do svojho ŠkVP)
Reagovať | Lýdia Zámečníková | (16.11.2010 15:32 - neprečítaný)
Citujem z učebnice 7. ročníka: " Nezabúdaj, že na zvýšenie 1kg vody o 1°C je potrebné teplo 4200J." To je nepochopiteľné pre niektorých terajších ôsmakov. A čo ešte siedmaci? A to nehovorím o kalorimetrickej rovnici a vyjadrení mernej tepelnej kapacity zo vzorca! Toto je reforma obsahu učiva? Kalorimetrickou rovnicou sa budú zaoberať súčasní deviataci na matematike. Reformné učivo matematiky, ale takýmto tempom nenapreduje.
Citujem z učebnice 7. ročníka: " Nezabúdaj, že na zvýšenie 1kg vody o 1°C je potrebné teplo 4200J." To je nepochopiteľné pre niektorých terajších ôsmakov. A čo ešte siedmaci? A to nehovorím o kalorimetrickej rovnici a vyjadrení mernej tepelnej kapacity zo vzorca! Toto je reforma obsahu učiva? Kalorimetrickou rovnicou sa budú zaoberať súčasní deviataci na matematike. Reformné učivo matematiky, ale takýmto tempom nenapreduje.
Reagovať | Jarmila Venhačová | (18.11.2010 15:13 - neprečítaný)
Preto som to učivo o teple nezaradila do TVVP pre siedmakov. Preberiem ho o rok, možno o dva. A učebnice 7. ročníka som tiež nevidela. Vôbec s novou reformou nesúhlasím. Radšej sa nebudem vyjadrovať o autoroch učebnice. Asi v živote neučili!
Preto som to učivo o teple nezaradila do TVVP pre siedmakov. Preberiem ho o rok, možno o dva. A učebnice 7. ročníka som tiež nevidela. Vôbec s novou reformou nesúhlasím. Radšej sa nebudem vyjadrovať o autoroch učebnice. Asi v živote neučili!
Reagovať | Marta Megyesiová | (16.08.2011 21:13 - neprečítaný)
Jarka, podľa nových rámcových plánov by sa mali polhodinové dotácie odstrániť, vy aj napriek tomu máte?
Jarka, podľa nových rámcových plánov by sa mali polhodinové dotácie odstrániť, vy aj napriek tomu máte?
Reagovať | Marta Megyesiová | (20.08.2011 19:09 - neprečítaný)
od 1. septembra bude platiť nový RUP - rámcový učebný plán:
http://www.statpedu.sk/sk/Statny-vzdelavaci-program/Statny-vzdelavaci-program-pre-2-stupen-zakladnych-skol-ISCED-2.alej
a tam si klikni na: základné školy s vyučovacím jazykom slovenským
od 1. septembra bude platiť nový RUP - rámcový učebný plán:
http://www.statpedu.sk/sk/Statny-vzdelavaci-program/Statny-vzdelavaci-program-pre-2-stupen-zakladnych-skol-ISCED-2.alej
a tam si klikni na: základné školy s vyučovacím jazykom slovenským
Reagovať | Jarmila Venhačová | (20.08.2011 21:05 - neprečítaný)
Tam žiadna reč o polhodinových dotáciách nie je. Pol hodiny riaditeľ jednoducho pridal.
Tam žiadna reč o polhodinových dotáciách nie je. Pol hodiny riaditeľ jednoducho pridal.
Reagovať | Marta Megyesiová | (20.08.2011 22:20 - neprečítaný)
práve RUP nám umožňuje rozdeliť si učivo ako chceme, nemusia byť polhodinovky, na fyziku máme v 5. - 9. ročníku od štátu 5 hodín a môžeme si pridať, o zrušení nevyhovujúcich polhodinoviek sa písalo ešte v máji: http://www.minedu.sk/index.php?lang=sk&rootId=8421
práve RUP nám umožňuje rozdeliť si učivo ako chceme, nemusia byť polhodinovky, na fyziku máme v 5. - 9. ročníku od štátu 5 hodín a môžeme si pridať, o zrušení nevyhovujúcich polhodinoviek sa písalo ešte v máji: http://www.minedu.sk/index.php?lang=sk&rootId=8421
Reagovať | Jarmila Venhačová | (20.08.2011 22:25 - neprečítaný)
Jeden týždeň mám dve hodiny a druhý týždeň jednu. Vtedy sa fyzika strieda napr. s chémiou, ktorá má tiež týždennú dotáciu 1,5 h.
Jeden týždeň mám dve hodiny a druhý týždeň jednu. Vtedy sa fyzika strieda napr. s chémiou, ktorá má tiež týždennú dotáciu 1,5 h.
Reagovať | Monika Solčanová | (30.08.2011 20:23 - neprečítaný)
Páči sa mi Váš plán, pani Venhačová. Určite je vhodné zaradiť učivo o sile a tlaku pred meteorológiu. Váš plán prepracujem na 2h týždenne, pretože polhodinové dotácie sú zrušené od nového školského roka.
Páči sa mi Váš plán, pani Venhačová. Určite je vhodné zaradiť učivo o sile a tlaku pred meteorológiu. Váš plán prepracujem na 2h týždenne, pretože polhodinové dotácie sú zrušené od nového školského roka.
Reagovať | Jarmila Venhačová | (31.08.2011 13:09 - neprečítaný)
Učím reformné ročníky a plány každý rok mením, aby to učivo malo náväznosť a potrebné fyzikálne pojmy a veličiny boli včas zadefinované. Ísť iba podľa učebníc sa nedá. Autor učebnice bežne pracuje s neznámymi pojmami napr. sila, tlak bez toho, aby ich definoval. Na "zborovni" som sa dozvedela, že sú polhodinové dotácie zrušené, ale ja mám zase v úväzku 1,5 h týždenne. Ja s tým nič neurobím.
Učím reformné ročníky a plány každý rok mením, aby to učivo malo náväznosť a potrebné fyzikálne pojmy a veličiny boli včas zadefinované. Ísť iba podľa učebníc sa nedá. Autor učebnice bežne pracuje s neznámymi pojmami napr. sila, tlak bez toho, aby ich definoval. Na "zborovni" som sa dozvedela, že sú polhodinové dotácie zrušené, ale ja mám zase v úväzku 1,5 h týždenne. Ja s tým nič neurobím.
Pridať komentár
Učiteľ: Jarmila VenhačováViac
Predmet: Fyzika
Ročník: 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Autor: Jarmila Venhačová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 11.09.2011 10:55
Formát súboru:
Veľkosť: 62 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra
9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Žaneta Pikartová
Fyzika
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Maroš Scholtz
Špeciálna pedagogika, Triednictvo
Nešpecifikovaný
Gabika Kreheľová
Geografia
8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Tomáš Mikulovský
Matematika
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Vladimír Krajňák
pekný plán