Ovocie - opakovanie
SpäťPopis: Určovanie ovocia podľa obrázkov a rozdeľovanie do jednotlivých skupín.
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Alena Benkovičová | (10.01.2012 16:31 - neprečítaný)
Vážená kolegyňa!
Ďakujem za pripomienku. Viem, že máte pravdu, ale na 1. stupni učíme deti predovšetkým poznávať jednotlivé druhy ovocia a na základe spoločných znakov triedime ovocie a zeleninu do jednotlivých skupín. Pre deti 1. stupňa je biologické hľadisko triedenia ťažko pochopiteľné, takže skôr berieme do úvahy vonkajšie znaky. Preto napr. malina je pre nás bobuľa - skladá sa z malých bobuliek. Podobne je to aj so zeleninou, napr. kapusta je hlúbová zelenina, ale deti ju zaraďujú do listovej pre jej vonkajšie znaky.
Ďakujem aj za hodnotenie
Vážená kolegyňa!
Ďakujem za pripomienku. Viem, že máte pravdu, ale na 1. stupni učíme deti predovšetkým poznávať jednotlivé druhy ovocia a na základe spoločných znakov triedime ovocie a zeleninu do jednotlivých skupín. Pre deti 1. stupňa je biologické hľadisko triedenia ťažko pochopiteľné, takže skôr berieme do úvahy vonkajšie znaky. Preto napr. malina je pre nás bobuľa - skladá sa z malých bobuliek. Podobne je to aj so zeleninou, napr. kapusta je hlúbová zelenina, ale deti ju zaraďujú do listovej pre jej vonkajšie znaky.
Ďakujem aj za hodnotenie
Reagovať | Anna Plachtinská | (10.01.2012 17:38 - neprečítaný)
Prepáčte, ja som sa vás nechcela dotknúť... Viem, že pre tie malé blchy by bol asi ťažko pochopiteľný pojem plodstvo, ale myslela som to skôr tak, že by sa im mali ako príklad uvádzať tie bobule čo poznajú a radšej ich nemiešať s inými plodmi. Potom, keď prídu k nám na druhý stupeň, majú v tom zmätok... :-( Ja by som im ako príklad na bobuľu radšej uviedla paradajku, pomaranč, citrón, hrozno (aj keď tu je to vlastne súplodie bobúľ...), kivi, melón, tekvicu...
Prepáčte, ja som sa vás nechcela dotknúť... Viem, že pre tie malé blchy by bol asi ťažko pochopiteľný pojem plodstvo, ale myslela som to skôr tak, že by sa im mali ako príklad uvádzať tie bobule čo poznajú a radšej ich nemiešať s inými plodmi. Potom, keď prídu k nám na druhý stupeň, majú v tom zmätok... :-( Ja by som im ako príklad na bobuľu radšej uviedla paradajku, pomaranč, citrón, hrozno (aj keď tu je to vlastne súplodie bobúľ...), kivi, melón, tekvicu...
Reagovať | Jana Knoteková | (17.01.2012 18:26 - neprečítaný)
Je to super, zajtra to vyskúšam smojimi.
Je to super, zajtra to vyskúšam smojimi.
Reagovať | Vlasta Kasalová | (01.05.2012 22:43 - neprečítaný)
Ahoj Alenka!
Mne sa to páči. Vyskúšam si to aj s tretiakmi. Ďakujem!
Ahoj Alenka!
Mne sa to páči. Vyskúšam si to aj s tretiakmi. Ďakujem!
Reagovať | Alena Benkovičová | (02.05.2012 16:15 - neprečítaný)
Vlasti, ak ti to poslúži, budem rada
Vlasti, ak ti to poslúži, budem rada
Pridať komentár
Učiteľ: Alena BenkovičováViac
Predmet: Prírodoveda
Ročník: 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ
Autor: Alena Benkovičová, obrázky z internetu
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 09.01.2012 22:06
Formát súboru:
Veľkosť: 3222 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Prírodoveda
2. ročník ZŠ
Anonymizovaný GDPR
Prírodoveda
2. ročník ZŠ
Danica Slašťanová
Prírodoveda
2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ
Ivana Jamečná
Prírodoveda
2. ročník ZŠ
Želmíra Takáčová
Prírodoveda, Školský klub detí, Vlastiveda
1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Mária Lehoczká
Veľmi pekná kartička, no musím sa ozvať k maline a vlašskému orechu... Malina nie je bobuľa, ale plodstvo kôstkovíc a vlašský orech patrí ku kôstkoviciam... (ten zelený obal je dužina a vlastný "orech" je vlastne kôstkou..) Neviem, či to je v učebniciach na prvom stupni takto uvedené, ako to dávate vy, ale bohužiaľ, nie je to správne... Za estetickú kartičku vám však posielam 1***