Pozície v triede
SpäťPopis: Aktivita vychádzajúca z textu v učebnici OBN 5 na str. 39 - deti si vypracujú na DÚ, ktorí žiaci v triede do ktorej skupiny patria (vodcovia, hviezdy, šašovia, izolovaní). Nasledujúca hodina je jej rozborom. Každý žiak sa presunie do skupiny, ako ho zadelili spolužiaci v DÚ (najčastejšie). V každej skupinke je názov (treba vodorovne prestrihnúť) a podeň sa každý podpíše. Každá skupinka dostane hárok s :-) a :-( . Spoločnými silami sa snažíme v skupinke popísať, aký prínos, prednosti má každá skupina. Podobne aj negatíva, ale tie som vo vzore uviedla ako javy, na ktoré si musia dávať deti pozor. Skôr ako riziko, nie negatívnu nálepku členov skupiny. Pozitíva aj negatíva napíšu deti čitateľne na smajlíkový hárok (A4 sa prestrihne vodorovne). Naše zistenia dáme na nástenku. Bolo by dobré vyvodiť konkrétne opatrenia smerujúce k posilneniu sebavedomia detí, ktoré sú izolované. Čo môžu urobiť deti v tých 3 skupinách, aby pomohli izolovaným socializovať sa?
Učiteľ: Jarmila ČernáViac
Predmet: Občianska náuka
Ročník: 5. ročník ZŠ
Autor: Jarmila Černá
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 08.02.2012 03:36
Formát súboru:
Veľkosť: 58 kB
Jazyk: Slovenčina
Deťom sa páčilo, bola to aktivita na celú hodinu. Myslím, že prínosom je najmä pomenovanie problémov. Na ďalších stretnutiach budeme vychádzať z faktov, ktoré aktivita poskytla.