Stupnica na diktáty
SpäťPopis: Malá stupnica pre žiakov na nalepenie do diktátových zošitov, pravopisných cvičení....
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Darina Žatková | (16.02.2012 15:57 - neprečítaný)
Pani Evka, som rada, že tu čítam Vašu odpoveď.
Nikdy nepochopím, prečo by som mala malému žiačikovi ,ako je druhák, dať už za dve chyby dvojku. Myslím si - že 3 je akurát.
Pozitívna motivácia aj v tomto zmysle deťom pomáha. Som staršia učiteľka a dosť prísna a náročná, ale táto stupnica - no neviem...
Podobne sa zle cítim, keď vidím tie "kontrolné práce" čo do obsahu v rôznych predmeoch. A vôbec - spomínať slovo - kontrolná práca - dovolím si to až v 4.roč., aj to je asi nevhodné. A už vôbec by to nemalo byť v hlavičke tých prác.
Pozdravujem Vás, pani Evka a zaujímal by ma Váš názor.
Pani Evka, som rada, že tu čítam Vašu odpoveď.
Nikdy nepochopím, prečo by som mala malému žiačikovi ,ako je druhák, dať už za dve chyby dvojku. Myslím si - že 3 je akurát.
Pozitívna motivácia aj v tomto zmysle deťom pomáha. Som staršia učiteľka a dosť prísna a náročná, ale táto stupnica - no neviem...
Podobne sa zle cítim, keď vidím tie "kontrolné práce" čo do obsahu v rôznych predmeoch. A vôbec - spomínať slovo - kontrolná práca - dovolím si to až v 4.roč., aj to je asi nevhodné. A už vôbec by to nemalo byť v hlavičke tých prác.
Pozdravujem Vás, pani Evka a zaujímal by ma Váš názor.
Reagovať | Mária Vrábelová | (16.02.2012 19:45 - neprečítaný)
Pokiaľ sú pravopisné cvičenia, cvičné diktáty... pripravené pre žiakov tak, aby im boli primerané, aby korešpondovali s preberaným učivom... tak by žiakom nemala táto stupnica robiť žiaden problém ani strach.... Naši žiaci sú na ňu zvyknutí, mám v triede veľa jednotkárov (čo sa týka tejto stupnice..). Ak aj ten malý žiačik druhák robí pravidelne minimálne 2 chyby v učive, ktoré sa pravidelne na hodinách opakuje, fixuje... tak potom aj tá dvojka môže byť motiváciou k tomu, aby viac trénoval problémové javy....
Pokiaľ sú pravopisné cvičenia, cvičné diktáty... pripravené pre žiakov tak, aby im boli primerané, aby korešpondovali s preberaným učivom... tak by žiakom nemala táto stupnica robiť žiaden problém ani strach.... Naši žiaci sú na ňu zvyknutí, mám v triede veľa jednotkárov (čo sa týka tejto stupnice..). Ak aj ten malý žiačik druhák robí pravidelne minimálne 2 chyby v učive, ktoré sa pravidelne na hodinách opakuje, fixuje... tak potom aj tá dvojka môže byť motiváciou k tomu, aby viac trénoval problémové javy....
Reagovať | Darina Žatková | (17.02.2012 17:37 - neprečítaný)
Drahá kolegyňa, cvičné a nácvičné diktáty nemajú byť vôbec hodnotené známkou. A či môžu vaši žiaci proti tomu robiť, iba si zvyknúť.
Motiváciu prísnejšou známkou by som radšej motiváciou nenazývala - častou sú motiváciou hlavne pre rodičov ktorým záleží na známkach a potom ich doma mordujú do nemoty.
Drahá kolegyňa, cvičné a nácvičné diktáty nemajú byť vôbec hodnotené známkou. A či môžu vaši žiaci proti tomu robiť, iba si zvyknúť.
Motiváciu prísnejšou známkou by som radšej motiváciou nenazývala - častou sú motiváciou hlavne pre rodičov ktorým záleží na známkach a potom ich doma mordujú do nemoty.
Reagovať | Mária Vrábelová | (17.02.2012 18:55 - neprečítaný)
prešla som si na internete viacero škôl a spôsob ich hodnotenia, našla som vo veľa prípadoch práve našu stupnicu, ja si vôbec nemyslím, že je prísna.., a ani som nemala v úmysle motivovať deti prísnejšou známkou... motiváciou pre deti by malo byť samotné zlepšovanie sa a odstraňovanie svojich chýb... No a nehodnotiť cvičné diktáty?.... My hodnotíme päť cvičných diktátov, alebo cvičení piatimi známkami, z ktorých robíme potom priemer jednej známky (v tých piatich cvičíme tie isté a podobné javy)... ak nehodnotíte známkou cvičné diktáty, ako potom? iba počtom chýb?
prešla som si na internete viacero škôl a spôsob ich hodnotenia, našla som vo veľa prípadoch práve našu stupnicu, ja si vôbec nemyslím, že je prísna.., a ani som nemala v úmysle motivovať deti prísnejšou známkou... motiváciou pre deti by malo byť samotné zlepšovanie sa a odstraňovanie svojich chýb... No a nehodnotiť cvičné diktáty?.... My hodnotíme päť cvičných diktátov, alebo cvičení piatimi známkami, z ktorých robíme potom priemer jednej známky (v tých piatich cvičíme tie isté a podobné javy)... ak nehodnotíte známkou cvičné diktáty, ako potom? iba počtom chýb?
Reagovať | Eva Sobotová | (19.02.2012 14:19 - neprečítaný)
Áno. Iba počtom chýb. Cvičný diktát je na precvičenie určitého javu.Cvičné diktáty si deti môžu zobrať domov, ukázať rodičom, aby s nimi prípadne mohli doma danný jav ešte docvičiť. My sme mali komplexnú inšpekciu, ktorá prísne zakázala hodnotenie cvičných diktátov a hodnotenie čítania známkou. Mám tiež takú vedomosť, že niekde aj čítanie hodnotia známkou. Je na škodu veci, že neplatia rovnaké pravidlá pre všetkých. Ja viem, že to nie je chyba nikoho z nás tu.
Áno. Iba počtom chýb. Cvičný diktát je na precvičenie určitého javu.Cvičné diktáty si deti môžu zobrať domov, ukázať rodičom, aby s nimi prípadne mohli doma danný jav ešte docvičiť. My sme mali komplexnú inšpekciu, ktorá prísne zakázala hodnotenie cvičných diktátov a hodnotenie čítania známkou. Mám tiež takú vedomosť, že niekde aj čítanie hodnotia známkou. Je na škodu veci, že neplatia rovnaké pravidlá pre všetkých. Ja viem, že to nie je chyba nikoho z nás tu.
Pridať komentár
Učiteľ: Mária VrábelováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ
Autor: Mária Gondová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 15.02.2012 11:09
Formát súboru:
Veľkosť: 41 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra
8. ročník ZŠ (Tercia OG)
Mária Korčáková
Slovenský jazyk a literatúra
8. ročník ZŠ (Tercia OG)
Mária Korčáková
Slovenský jazyk a literatúra
7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Mária Korčáková
Slovenský jazyk a literatúra
0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Želmíra Takáčová
Slovenský jazyk a literatúra
1. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Zuzana Baloghová
Skoro ako naša. My však máme 0 - 2 výborný
3 - 4 chválitebný