slabiky de, te, ne, le

Späť
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Integrovaný projekt - slovenský jazyk, sloh a literatúra Chýbajú tam cvičenia- sú vložené do komentárov :D


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Slávka Kalakayová | (11.06.2012 17:40 - neprečítaný)

je to pekne spracované

* Reagovať | Andrea Fuchsová | (11.06.2012 21:21 - neprečítaný)

d) Prečítame si túto časť textu ešte raz. Ktoré spoluhlásky pred e/i si vyslovil mäkko?
Prečo tieto spoluhlásky píšeme bez mäkčeňa?


Slabiky de,te,ne,le/di,ti,ni,li vyslovujeme mäkko. Píšeme ich bez mäkčeňa, pretože samohlásky e/ i mäkčia spoluhlásky d,t,n,l. Taktiež dvojhlásky ia,ie,iu mäkčia spoluhlásky d,t,n,l.

e) V prepísanom texte vyznač farebne mäkké slabiky. Prečítaj ich.

6. Nájdi v rozprávke slovo, v ktorom píšeme písmeno d,t,n,l ale čítame ď,ť,ň,ľ.
- zakrúžkujte mäkkú slabiku

7. Na tabuli máme pripevnené 2 výkresy.
Prvý výkres- slová v ktorých vyslovujeme d,t,n,l mäkko, ale píšeme ich bez mäkčeňa.
Druhý výkres- slová, v ktorých píšeme d,t,n,l, s mäkčeňom.
Vytiahni si slovo z hrnčeka. Prečítaj ho a správne priraď. Prilep ho na výkres.

7. Obrázková osnova. (Príloha B)
Poukladáme správne obrázky.
Do posledného rámčeka nakreslite čo sa dialo ďalej.

8. a) Zázračný hrnček mohol vyzerať takto. Každá dvojica si vytiahne obálku z hrnčeka. V obálke sa nachádzajú slová. Správne poukladajte slová a vytvorte vetu.

Boli raz dve deti, Janíčko a Marienka.
Janíčko sa vybral do hory na huby.
Janíčko pomohol starenke s vozíkom.





Starenka darovala Janíčkovi hlinený hrnček.

b) Vety si prečítame. Zapíšeme na tabuľu. Pokračujte v tvorení viet, tak aby sme sa dostali postupne až na koniec príbehu.

c) Na tabuli zakrúžkujeme mäkké slabiky de, te, ne, le, di, ti, ni, li

9. a) V rozprávke sa nachádzajú aj zdrobnené slová. Nájdi v rozprávke zdrobnené slová.
(hrnček, tetuška, Janíčko, Anička,...)


b) Porozmýšľaj a napíš ako ťa oslovuje tvoja mamička.
Ján- Janko, Janíčko, srdiečko...

c) Podčiarkni všetky zdrobneniny, ktorými ťa oslovuje tvoja mamička

d) Ku každému slovu napíš zdrobnené slovo.
peň- pník kabát-
oheň- slon-
dážď- stôl-
 vyber si jednu dvojicu slov a utvor na ne vety.

10. a) Nájdi tú časť textu, kde sa hovorí, aby hrnček prestal variť.
(A keď mu poďakuješ: Ďakujem, hrnček, už dosť!- hneď prestane.)
 Ktoré čarovné slovíčko zastaví hrnček?
 Aké sú najčastejšie spôsoby poďakovania?
 Aké iné spôsoby poďakovania používaš?
 Povedz komu a za čo si sa dnes poďakoval.

b) Vo dvojiciach sa pokúste pantomimicky znázorniť:
 prosíš spolužiaka, aby ti požičal knihu
 poďakuješ spolužiakovi, že ti knihu požičal
(vymente si úlohy)
Pokúste sa bez slov (rôznym spôsobom) vyjadriť poďakovanie

11. Ťahanie slov z hrnčeka- správne čítanie.
a) V hrnčeku máme slová. Každý si vytiahne jedno slovo, správne ho prečíta a pridelí ho do stĺpca.

di ti ni li de te ne le

napr. di li ni
hodinka tulipán kniha
kladivo list niť



b) Akú čarovnú moc by mohol mať tento predmet, ak by ho dala starenka Janíčkovi namiesto hrnčeka. Čo by sa dialo ďalej?


12. Povedali sme si ,aké môžu byť čarovné predmety. Čo všetko dokážu. Jedna čarovná palička dokáže niečo odčarovať. Raz sa pomýlila a odstránila v texte mäkčene.

Nahlas čítaj. Pokús sa doplniť mäkčene.

„Tento hrncek ti darujem,“ podáva mu ho. „Zato, ze más dobré srdce, ze si mi pomohol z galiby. Bude ti odo mna pamiatka.“
„Dakujem tetuska, veru sa nám zíde. Budeme si v nom so sestrickou vodu nosit,“ potesil sa Janko.

13. Chcela to napraviť, ale čo sa stalo? Odstránila písmena.
Pozorne doplň písmena ď,ť,ň,ľ alebo d,t,n.l

V hrnčeku zabublalo, zakypelo a hneď bol plný kaše. A či vám to bola kaša! Keď sa už dosýta najedli, Janíčko povedal:
„Ďakujem, hrnček, už dosť.“

 vety si prečítame

14. Na tabuli máme chybne napísané slová. Čítame slová. Sú napísane tieto slová právne?
Nájdite chyby. Najprv si ho prečítajte, vyslovte, nájdete tam chybu a opravte ho.Prepíšte do zošita.

* Reagovať | Andrea Fuchsová | (11.06.2012 21:11 - neprečítaný)

v tomto mi este chyba:

d) Prečítame si túto časť textu ešte raz. Ktoré spoluhlásky pred e/i si vyslovil mäkko?
Prečo tieto spoluhlásky píšeme bez mäkčeňa?


Slabiky de,te,ne,le/di,ti,ni,li vyslovujeme mäkko. Píšeme ich bez mäkčeňa, pretože samohlásky e/ i mäkčia spoluhlásky d,t,n,l. Taktiež dvojhlásky ia,ie,iu mäkčia spoluhlásky d,t,n,l.

e) V prepísanom texte vyznač farebne mäkké slabiky. Prečítaj ich.

6. Nájdi v rozprávke slovo, v ktorom píšeme písmeno d,t,n,l ale čítame ď,ť,ň,ľ.
- zakrúžkujte mäkkú slabiku

7. Na tabuli máme pripevnené 2 výkresy.
Prvý výkres- slová v ktorých vyslovujeme d,t,n,l mäkko, ale píšeme ich bez mäkčeňa.
Druhý výkres- slová, v ktorých píšeme d,t,n,l, s mäkčeňom.
Vytiahni si slovo z hrnčeka. Prečítaj ho a správne priraď. Prilep ho na výkres.

7. Obrázková osnova. (Príloha B)
Poukladáme správne obrázky.
Do posledného rámčeka nakreslite čo sa dialo ďalej.

8. a) Zázračný hrnček mohol vyzerať takto. Každá dvojica si vytiahne obálku z hrnčeka. V obálke sa nachádzajú slová. Správne poukladajte slová a vytvorte vetu.

Boli raz dve deti, Janíčko a Marienka.
Janíčko sa vybral do hory na huby.
Janíčko pomohol starenke s vozíkom.





Starenka darovala Janíčkovi hlinený hrnček.

b) Vety si prečítame. Zapíšeme na tabuľu. Pokračujte v tvorení viet, tak aby sme sa dostali postupne až na koniec príbehu.

c) Na tabuli zakrúžkujeme mäkké slabiky de, te, ne, le, di, ti, ni, li

9. a) V rozprávke sa nachádzajú aj zdrobnené slová. Nájdi v rozprávke zdrobnené slová.
(hrnček, tetuška, Janíčko, Anička,...)


b) Porozmýšľaj a napíš ako ťa oslovuje tvoja mamička.
Ján- Janko, Janíčko, srdiečko...

c) Podčiarkni všetky zdrobneniny, ktorými ťa oslovuje tvoja mamička

d) Ku každému slovu napíš zdrobnené slovo.
peň- pník kabát-
oheň- slon-
dážď- stôl-
 vyber si jednu dvojicu slov a utvor na ne vety.

10. a) Nájdi tú časť textu, kde sa hovorí, aby hrnček prestal variť.
(A keď mu poďakuješ: Ďakujem, hrnček, už dosť!- hneď prestane.)
 Ktoré čarovné slovíčko zastaví hrnček?
 Aké sú najčastejšie spôsoby poďakovania?
 Aké iné spôsoby poďakovania používaš?
 Povedz komu a za čo si sa dnes poďakoval.

b) Vo dvojiciach sa pokúste pantomimicky znázorniť:
 prosíš spolužiaka, aby ti požičal knihu
 poďakuješ spolužiakovi, že ti knihu požičal
(vymente si úlohy)
Pokúste sa bez slov (rôznym spôsobom) vyjadriť poďakovanie

11. Ťahanie slov z hrnčeka- správne čítanie.
a) V hrnčeku máme slová. Každý si vytiahne jedno slovo, správne ho prečíta a pridelí ho do stĺpca.

di ti ni li de te ne le

napr. di li ni
hodinka tulipán kniha
kladivo list niť



b) Akú čarovnú moc by mohol mať tento predmet, ak by ho dala starenka Janíčkovi namiesto hrnčeka. Čo by sa dialo ďalej?


12. Povedali sme si ,aké môžu byť čarovné predmety. Čo všetko dokážu. Jedna čarovná palička dokáže niečo odčarovať. Raz sa pomýlila a odstránila v texte mäkčene.

Nahlas čítaj. Pokús sa doplniť mäkčene.

„Tento hrncek ti darujem,“ podáva mu ho. „Zato, ze más dobré srdce, ze si mi pomohol z galiby. Bude ti odo mna pamiatka.“
„Dakujem tetuska, veru sa nám zíde. Budeme si v nom so sestrickou vodu nosit,“ potesil sa Janko.

13. Chcela to napraviť, ale čo sa stalo? Odstránila písmena.
Pozorne doplň písmena ď,ť,ň,ľ alebo d,t,n.l

V hrnčeku zabublalo, zakypelo a hneď bol plný kaše. A či vám to bola kaša! Keď sa už dosýta najedli, Janíčko povedal:
„Ďakujem, hrnček, už dosť.“

 vety si prečítame

14. Na tabuli máme chybne napísané slová. Čítame slová. Sú napísane tieto slová právne?
Nájdite chyby. Najprv si ho prečítajte, vyslovte, nájdete tam chybu a opravte ho.Prepíšte do zošita.


*Pridať komentár

Učiteľ: Andrea FuchsováViac 

Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 2. ročník ZŠ

Autor: Andrea Fuchsová
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 11.06.2012 14:43
Formát súboru: doc
Veľkosť: 1111 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ Eva Gastnerová
Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ Iveta Hampelová
Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ Mária Danihelová
Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ Renáta Titková
Slovenský jazyk a literatúra, Školský klub detí 1. ročník ZŠ Renáta Kollárová