Cesty k tvorivosti XIV. časť: A ZNOVU NOVÉ SLOVÍČKA!...A ZNOVU...A ZNOVU... PREZENTOVANIE NOVEJ SLOVNEJ ZÁSOBY UČITEĽOM
SpäťPopis: Denné, rutinné činnosti učiteľa cudzích jazykov. Odhadnúť význam nového slova a osvojiť si ho nie je to isté. V tejto časti prehľadne opakujem možnosti ako uvádzať nové slová žiakom. Skúsenosti získané z množstva seminárov, tvorivých dielní a konferencií SAUA/SATE. Tu je ponuka. Overená, vykúšaná. My angličtinári hovoríme:" It works."
Diskusia
pridať komentárPani Šimová, Vy máte naozaj skvelé nápady, je sa od Vás toho naozaj veľa učiť. Ďakujem!
A Vy zasa viete pekne chváliť. Ak sa učíte, tak sa teším. Aj ja sa učím od každého koho stretnem. Aj od Vás. Ďakujem za reakciu.
Dobrý deň,
výborný materiál! Učím síce SJL, ale presne takto si predstavujem vyučovanie anglického jazyka. Úžasné, skvelé, jednoducho geniálne! Takéto učenie sa slovíčok je oveľa lepšie na zapamätanie si, keďže sú aktívni aj žiaci a nemajú len \"sucho prepisovať\" slovo, výslovnosť a preklad. Ak sú sami zapojení, je to síce náročnejšie, ale oveľa hodnotnejšie. Ďakujem
PS: Sama zbožňujem hry, akými sú aktivity, kde sa kreslí, slovne opisuje alebo predvádza pantomíma. Využívam to občas s deckami aj na SJL, keď je voľnejšia hodina, napr. na konci roka a je to super! Na takomto základe som si vytvorila aj hry týkajúce sa SJL.
Pani Haburajová, vďaka za takú milú reakciu. Niekedy človek potrebuje aj dobré slovo.
Pridať komentár
Učiteľ: Gabriela ŠimováViac
Predmet: Anglický jazyk, Etická výchova, Francúzsky jazyk, Ruský jazyk, Slovenský jazyk a literatúra, Španielsky jazyk
Ročník: 0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor: Gabriela Šimová
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 28.07.2009 07:07
Formát súboru:
Veľkosť: 44 kB
Jazyk: Slovenčina
Funguje to tak ako uvádzate. Aj pri mojich malých deťoch aj pri mne. Pri mojej príprave zo začiatku som stále listovala v slovníku (metodika je v angličtine), ale neskôr som často odhadovala z kontextu. Učila som deti aj seba samú...