VÝCHOVA. AKO ĎALEJ? O agresivite v realite.
![](/gui/spat.png)
Popis: Ukážka výsledku agresivity v škole. Zamyslenie a návrhy na riešenie. Čo si o tom myslíte, kolegovia?
Diskusia
pridať komentár![*](/img/reaction.png)
Gabika, ako to smutno vyznie ten Váš opis.
A Marta. Aj mne sa páčia tie tri dôvody. Nie jeden, hneď tri. Pred riaditeľnou tam vždy sedelo a čakalo na rad zopár detičiek. A pán riaditeľ to nikdy nevzdal. Dotiahol do konca.
![*](/img/reaction.png)
obdivuhodný pán
![](/gui/emotes/smile-smile.png)
BTW:
v tejto súvislosti sa mi veľmi páčilo, že dieťa malo druhú šancu
![](/gui/emotes/smile-smile.png)
![*](/img/reaction.png)
Vždy treba dať druhú šancu. Len tie šance treba aj využiť.
A to nielen tento pán sa tak choval, tam to bolo bežné dodržiavať pravidlá. Normálne. A striktne požadované v školách. Všade.
![*](/img/reaction.png)
Pani Sabovej : Tento školský rok som sa vrátila po dvojročnej materskej dovolenke a ako oddýchnutá som dostala triedu 13 piatakov. Všetci opakovali ročník, 40% dvakrát, dve dievčatá so psychopatickými sklonmi, ich správanie bolo ukľudňované každý týždeň psychologičkami, ktoré sa snažili pomôcť, jedno dievča ( 16 rokov) sa liečilo v I. polroku na gynekologické ochorenie, jeden chlapec , návrh na diagnostický ústav, riaditeľka školy podala na neho trestné oznámenie za napadnutie spolužiakov a všetci vedení v pedagogicko-psychologickej poradni.Neučila som, snažila som sa prežiť. Situácia na školách, kde je množstvo žiakov zo sociálne znevýhodneného prostredia je kritická. Rodiny, ich spôsob života a ekonomika tu pracujú ako nožnice. Najhoršie je, že veľa detí trpí v triedach, kde sa vyskytnú problémy...
![*](/img/reaction.png)
V mojej triede bolo len 10 detí. Traja 3 stupeň zo správania, 4 ďalšie výchovné opatrenia. 2 pochvaly riaditeľom školy, 4 pochvaly triednym učiteľom. Takže niektoí mali aj pochvaly aj pokarhania. Zaslúžene.
Na to "rozbietie" stačil príchod 1 žiaka z Detského Domova, 1 rozbitá rodina a 1 rodina so závislosťami.
Žabeta, aká to skvelá učiteľka na "krotenie". Ach...
![*](/img/reaction.png)
Hrozba vylúčenia by bola fajn, mám však obavu, že v našej škole pochádzajú takmer všetci problémoví žiaci zo sociálne slabých rodín, čiže rodičia poberajú sociálne dávky alebo materskú, sú doma, nepracujú, takže problém s tým, kam dať dieťa by bol vyriešený :-((
![*](/img/reaction.png)
Keď tu čítam, aké máte deti, tak to je hrozné
![](/gui/emotes/smile-sad.png)
![](/gui/emotes/smile-sad.png)
![](/gui/emotes/smile-smile.png)
![*](/img/reaction.png)
Pani Šimovej : Ja som deti nekrotila, naopak. Monika vie, lebo sa dobre poznáme a učíme na jednej" lodi", aj keď ona bola tento rok "ušetrená". Miesto slovenčiny sme väčšinou riešili problémy, rozprávali sme sa, učili sa, keď mohli súťažiť o cenu - o sladkosti, nálepky. V konečnom dôsledku mi ich bolo ľúto, oni vlastne nemali nič proti učiteľovi, riešili osobné spory a boli limitovaní prostredím. Ale tých vulgarizmov, vzájomnej agresivity, čo som zažila... Niekedy napíšem materiál : Práca s rómskymi deťmi a žiakmi s psychopatickým správaním, to bude čítanie... O to viacej som sa potom tešila, keď som mala pekné hodiny v druhej päťke alebo s "normálnymi deťmi". Naučila som sa neuveriteľnému ovládaniu. Aj tak mi je veľmi ľúto detí, čo musia znášať agresivitu a šikanu spolužiakov, my dospelí máme predsa isté mechanizmy na zvládnutie situácie...
![*](/img/reaction.png)
Možno by stálo za to skúsiť to podľa vzoru z tej školy.Ja by som bola za. Mám tiež skúsenosti s všelijakými typmi detí, dnešné deti nevedia povedať súvisle tri vety o nejakej téme, ale vulgarizmy, tie im idú. Máte pravdu v tom, že "normálne" deti trpia, ak majú v triede žiakov s nízkym IQ, zo sociálne slabších rodín, z rómskych slabších rodín...Bolo by potrebné to nejako riešiť, pretože je to z roka na rok horšie a horšie.
![*](/img/reaction.png)
Pani Pikartová, ja sa veľmi ospravedlňujem. Neviem, kde som ten termin prevzala. Nechcela som. Mne je nad slnko jasné, že práve Vy patríte ku kolegom vzácnym a vždy sa budem na Vaše materiály tešiť. Ak už nejaké sú, vyhľadám. Týždeň som bola na dovolenke, tak už mám iný pohľad.
Pani Rusňáková prečítam.
![*](/img/reaction.png)
Smutné... ale je to tak. Aj ja by som bola za podstatne tvrdšie pravidlá, než aké máme možnosť uplatňovať v súčasnosti. A spomenutá koncepcia- áno, možno jedno z vhodných riešení.
![*](/img/reaction.png)
Som tiež za podstatne prísnejšie pravidlá v školách. Áno, dieťa má dostať druhú šancu, ale nie nekonečne krát.Myslím si však, že deti si k nám dovolia práve toľko, koľko si necháme. Toto treba riešiť komplexne a potom veľmi striktne dodržiavať dané pravidlá. Tresty nie sú populárne, ale nemyslím, že dieťa bez trestu pochopí, čo sa od neho žiada. Lenže, priznajme si, niektorí nepotrestajú...aby neboli za zlých...a tak si možno mnohé problémy spôsobujeme sami. Samozrejme, sú triedy, kde ide ozaj o prežitie - ale myslím, že tých "normálnych" je väčšina. Ja vidím riešenie v jednotnosti postupu-ale naozaj celej školy, bez akýchkoľvek výnimiek!!! Erika Staňová(prihlásená cez Nadeždu Vičanovú)
![*](/img/reaction.png)
Milá Erika Staňová,
teším sa Vášmu názoru. Sedí. Aj Váš návrh je totožný. Dnes sme si vyrobili "podobné"pravidlá, presné a ideme do toho. Všetci naraz, Pred rodičov, žiakov školy, žiakov triedy a dodržiavať. Systém 3 upozornení. Musí to pomôcť.
A s modrinami to už nebude. Len sa "museli" presunúť na inú školu. Tak je to.
![*](/img/reaction.png)
A už mám aj tie pravidlá detailnejšie spracované. Uverejním, len najprv ukážem v škole. Možno ešte budú námety na vylepšenie alebo niečo zabudnuté.
![*](/img/reaction.png)
Pani Gabika, čítala som váš plan MZ a držím vám palce, aby ste naozaj držali za jeden konioc a tie pravidlá udomácnili vo vašej škole. Ja som o tom referovala u nás a niektoré kolegyne to odobrili. Problém je ale ten, ako písala p. Vičanová. Každá veľká zmena bolí a trvá aj dlhšie. to hocikto neznesie. Ešte raz - veľa zdaru a referujte o tom ako to prijali deti, rodičia , aké ste mali problémy, pozitíva.. Som zvedavá....( raz za štvrťrok?)
![*](/img/reaction.png)
Ďakujeme za držanie palcov, budeme to potrebovať. A ako to bude, uvidíme čoskoro. Určite neľahké.
![*](/img/reaction.png)
No to ma skutočne veľkú hodnotu!!! Super. Dík.
![*](/img/reaction.png)
Názor mužského kolegu je vzácny a cenný. Vďaka.
![*](/img/reaction.png)
Určite by bolo potrebné popremýšľať o Vašich slovách. Školy by naozaj mali mať pevné pravidlá. Váš príspevok sa mi páči je podnetný.
![*](/img/reaction.png)
Tak sme to dnes schválili a ideme do toho. Presne od kedy a ako. Vďaka za podporu, budem informovať. Ešte aby sme sa s tým naozaj všetci stotožnili, myslím, my učitelia v našej škole na II. stupni.
![*](/img/reaction.png)
Mňa to velmi oslovilo. Pevne verím, že sa to ujme po čase aj u nás. Musíme však apelovať na miesta, ktoré to možu podporiť a zrealizovať v naších školách.
![*](/img/reaction.png)
No my teda začíname na II. stupni postupne ešte 1 týždeň na rekonvalescenciu po prázdninách a ideme na ostro. A napísala som o tom do našich UN, teda p. ministrovi 2x. Potom na tretíkrát som informovala, že to bude pre širokú verejnosť uverejnené. Vraj to má byť v najbližšom čísle UN asi. Som presvedčená, že niečo, také nám môže pomôcť... Čítajme teda.
![*](/img/reaction.png)
Je to super, no obávam sa, že v našich podmienkach a pri našich zákonoch nerealizovateľné. Veď aj rodičia idú proti nám.
![*](/img/reaction.png)
Myslím, že nepôjdeme formou rodičia, my a my, rodičia. Ale pravidlá a ich dodržiavanie v záujme práva na získanie čo najkvalitnejšieho vzdelania pre ich deti.
Vďaka za názor.
![*](/img/reaction.png)
To je ako sen, veľmi túžim po tom, aby takéto niečo fungovalo aj na našich školách - harmónia a kľud. Čo môžeme pre to urobiť?
![*](/img/reaction.png)
Snívať je krásne. Snívať sa má. My ideme realizovať. Budeme informovať. Vďaka za názor.
![*](/img/reaction.png)
Pani Šimová, až teraz trošku brázdim po stránkach zborovne. Máte tu samé úžasné príspevky a je toľko toho čitať. Ja s Vašim názorom súhlasím. Mali by sme sa učiť zo skúseností západných krajín, ktoré si tým všetkým prešli a našli spôsob na riešenie problémov. Som Vašou nadšenkyňou. Pekný deň.
![*](/img/reaction.png)
Veľmi si to cením. Dodáva mi to chuť vytrvať. Vďaka za poklonu. Prajem veľa úspechov.
![*](/img/reaction.png)
Som tiež učiteľkou ŠZŠ a tými istými problemami sa stretávam denne . Mňa to veľmi zaujalo a verím, že sa to ujme aj unás
![*](/img/reaction.png)
Držím Vám palce a veľmi pekne ďakujem za reakciu.
![*](/img/reaction.png)
Učiteľ: Gabriela ŠimováViac
Predmet:
Ročník: 0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor: Gabriela Šimová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 07.08.2009 18:36
Formát súboru:
Veľkosť: 2355 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Etická výchova, Obohatenie, Triednictvo
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Gabriela Šimová
Slovenský jazyk a literatúra
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Terézia Kolcunová
Slovenský jazyk a literatúra
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Jaroslava Koníčková
Slovenský jazyk a literatúra
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Juliana Janíková
Etická výchova, Náboženská výchova, Všeobecné
Nešpecifikovaný
Anonymizovaný GDPR
Ja som učila 5 rokov v špecializovaných triedach na II. stupni ZŠ, viem o čom hovoríte. Všetky prostriedky špeciálnej pedagogiky sa mínali účinkom, to čo by malo deti motivovať bolo na posmech..Bola som presýtená vulgarizmami, ponižovaním, opovrhovaním. Mám skúsenosť aj s vyhrážaní sa cez telefón.
Teraz učím maličkých, ale pri dozoroch si ,,užijem". Ono problém je, že rodičia si zvykli, že majú práva a zabudli, že majú ovinnosti, Takto aj vychovávajú svoje deti a ked sú s nimi problémy, neuznávajú. A kompetentné orgány? Nič neriešia. TO JE ALE NADLHO.