Abeceda
SpäťPopis: Abeceda- na nástenku, do lavice, pexeso... Písaný, tlačený tvar.
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Renáta Kollárová | (27.03.2014 22:01 - neprečítaný)
Z mojej skúsenosti vyplýva, že písmo sa časom mení, málo žiakov v 3-4ročníku píšu pomaly a precizne. Písmo sa im mení a je ťažko čítateľné. Ja na to upozorňujem hlavne v diktátoch, slohu, čísliciach. Pokiaľ som si neistá ,aké je to písmeno, alebo číslica podčiarknem a rátam za chybu potom si dávajú väčší pozor a viac sa snažia. Ale je to individuálne. Na 1.-4. žiadame stále používať atramentové pero. Mám aj takých po ktorých lúštim a k zmene nedochádza.Nemá zmysel im to podčiarkovať.
Keď sa s niektorými stretávam na 5.-9. písmo je úplne iné tlačené, zmes písano-tlačené, niektorí krajšie, ale poväčšine nie. Písanie ako samostatný predmet sa cvičí do 3 ročníka,potom už je súčasťou SJL
Z mojej skúsenosti vyplýva, že písmo sa časom mení, málo žiakov v 3-4ročníku píšu pomaly a precizne. Písmo sa im mení a je ťažko čítateľné. Ja na to upozorňujem hlavne v diktátoch, slohu, čísliciach. Pokiaľ som si neistá ,aké je to písmeno, alebo číslica podčiarknem a rátam za chybu potom si dávajú väčší pozor a viac sa snažia. Ale je to individuálne. Na 1.-4. žiadame stále používať atramentové pero. Mám aj takých po ktorých lúštim a k zmene nedochádza.Nemá zmysel im to podčiarkovať.
Keď sa s niektorými stretávam na 5.-9. písmo je úplne iné tlačené, zmes písano-tlačené, niektorí krajšie, ale poväčšine nie. Písanie ako samostatný predmet sa cvičí do 3 ročníka,potom už je súčasťou SJL
Reagovať | Renáta Kollárová | (28.03.2014 12:29 - neprečítaný)
neviem či som pomohla- to je len moja skúsenosť
neviem či som pomohla- to je len moja skúsenosť
Reagovať | Júlia Karcolová | (30.03.2014 19:25 - neprečítaný)
Žiaci majú napr. zapísať záznam z laboratórnych prác. Už len pri odpise textu je veľa chýb. Postup práce píše každý žiak samostatne. Často si musím domyslieť, aké písmenko je napísané. Okrem správnosti postupu kontrolujem pravopis, takto majú veľa chýb. Niektorí miešajú tlačené a písané. Takto neviem, na čo sa odvolať. Ďakujem.
Žiaci majú napr. zapísať záznam z laboratórnych prác. Už len pri odpise textu je veľa chýb. Postup práce píše každý žiak samostatne. Často si musím domyslieť, aké písmenko je napísané. Okrem správnosti postupu kontrolujem pravopis, takto majú veľa chýb. Niektorí miešajú tlačené a písané. Takto neviem, na čo sa odvolať. Ďakujem.
Reagovať | Renáta Kollárová | (30.03.2014 19:57 - neprečítaný)
ja by som na začiatku roka keď začínam v danej triede poučila a upozornila žiakov, že sa musia snažiť písať pekne a hlavne čitateľne. Naši píšu laboratórne v cvičnom zošite v škole a doma dopisujú postup , zistenia a píšu už do zošitov na laboratórne práce. Dopĺňajú kresby a potom sa to hodnotí. Na SJL sa v kontrolnom diktáte ráta každá chyba do známky. Vedia, že sa musia snažiť písať pekne. Ja učím na 5.-9. len vv takže nemám čo hodnotiť zošity nemámenašťastie Máme aj také prípady ,že žiak naozaj škaredo píše a pripraví si to na počítači.Odvolať sa načo veru neviem . Je to individuálne od učiteľa. Avšak na chémii, fyzike,biológii si neviem predstaviť zhoršiť známku zato, že nevie poriadne slovenský jazyk. No je to diskutabilné.
ja by som na začiatku roka keď začínam v danej triede poučila a upozornila žiakov, že sa musia snažiť písať pekne a hlavne čitateľne. Naši píšu laboratórne v cvičnom zošite v škole a doma dopisujú postup , zistenia a píšu už do zošitov na laboratórne práce. Dopĺňajú kresby a potom sa to hodnotí. Na SJL sa v kontrolnom diktáte ráta každá chyba do známky. Vedia, že sa musia snažiť písať pekne. Ja učím na 5.-9. len vv takže nemám čo hodnotiť zošity nemámenašťastie Máme aj také prípady ,že žiak naozaj škaredo píše a pripraví si to na počítači.Odvolať sa načo veru neviem . Je to individuálne od učiteľa. Avšak na chémii, fyzike,biológii si neviem predstaviť zhoršiť známku zato, že nevie poriadne slovenský jazyk. No je to diskutabilné.
Reagovať | Júlia Karcolová | (30.03.2014 20:10 - neprečítaný)
Záznam o práci je jeho vizitka. Ak na slovenčine píše správne, chcem, aby aj na inom predmete tak písal. Zdá sa mi nespravodlivé, aby žiak, ktorý má veľa chýb mal rovnakú známku, ako ten, čo má zápis bez chyby. Samozrejme, že sa hodnotí + práca na hodine.
Záznam o práci je jeho vizitka. Ak na slovenčine píše správne, chcem, aby aj na inom predmete tak písal. Zdá sa mi nespravodlivé, aby žiak, ktorý má veľa chýb mal rovnakú známku, ako ten, čo má zápis bez chyby. Samozrejme, že sa hodnotí + práca na hodine.
Reagovať | Renáta Kollárová | (30.03.2014 20:16 - neprečítaný)
aj mne sa to zdá nespravodlivé ,tiež ako matka by som sa ohradzovala ,ale sú aj takí žiaci ,ktorí to bohužiaľ nedokážu, nie že ódfláknu. Preto treba brať o akého žiaka sa jedná
aj mne sa to zdá nespravodlivé ,tiež ako matka by som sa ohradzovala ,ale sú aj takí žiaci ,ktorí to bohužiaľ nedokážu, nie že ódfláknu. Preto treba brať o akého žiaka sa jedná
Reagovať | Júlia Karcolová | (31.03.2014 12:04 - neprečítaný)
samozrejme inak sú hodnotení žiaci s poruchami
samozrejme inak sú hodnotení žiaci s poruchami
Reagovať | Renáta Kollárová | (31.03.2014 15:48 - neprečítaný)
z toho vyplýva, kto dokáže správne a pekne písať na sjl,dokáže napísať aj na inom predmete. Ale hodnotenie ostáva na učiteľovi aké kritéria si určí .pekný deň
z toho vyplýva, kto dokáže správne a pekne písať na sjl,dokáže napísať aj na inom predmete. Ale hodnotenie ostáva na učiteľovi aké kritéria si určí .pekný deň
Reagovať | Viera Hlaváčová | (06.04.2014 18:54 - neprečítaný)
Komentár ku: dobrý, ale ...
neda sa otvoriť
Reagovať | Renáta Kollárová | (06.04.2014 21:52 - neprečítaný)
skúste ešte raz , kontrolovala som to funguje
skúste ešte raz , kontrolovala som to funguje
Pridať komentár
Učiteľ: Renáta KollárováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ
Autor: Renáta Kollárová
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 06.04.2014 21:50
Formát súboru:
Veľkosť: 1113 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra
1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ
Eva Siposová
Slovenský jazyk a literatúra
1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ
Eva Siposová
Slovenský jazyk a literatúra
1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ
Miriam Bencová
Obohatenie, Slovenský jazyk a literatúra
0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ
Petra Bocková
Slovenský jazyk a literatúra
1. ročník ZŠ
Mária Mačuhová
neviete, či existuje predpis, že takéto písmo majú používať aj starší žiaci ? Po niektorých žiakoch sa ťažko číta, pretože a-o sa nedá rozoznať, r-z-s, t-k-h, ..