Upevňujeme hlásku - písmeno Ž
SpäťPopis: Tri PL na upevnenie učiva, slabika v slove, prepis slov, nácvik čítania, utváranie dvojice slovo - obrázok, skladanie slov , text na čítanie a úlohy vedúce k ČG, autodiktát, doplňovačka. Každý list možné využiť samostatne. Šlabikár Hups. Obrázky: internet - mix, upravené
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Katarína Štupáková | (22.04.2015 20:03 - neprečítaný)
Veľmi oceňujem Vašu prácu, myslím si, že námaha, ktorú ste pri tvorbe pracovných listov vynaložili, stála za to, pretože sú veľmi pekné a praktické. Moja dcéra je prváčka, šikovná, myslí na svoj vek veľmi logicky. Problém jej však robia nejednoznačné úlohy, v prípade Vašich pracovných listov cvičenia č. 2. Konkrétne: v zadaní je napísané: vyfarbi slabiku, ktorú v slove počuješ. A napr. pri obrázku s rožkom má na výber slabiky ŽA, ŽO, ŽU. A ona nevyfarbí ani jednu. Keď som sa jej pýtala prečo, odpovedala mi, že v slove rožok nie je predsa ani jedna z uvedených slabík, v slove rožok počuje len slabiky RO a ŽOK. A také možnosti tam neboli. A potom nedokáže pochopiť, prečo jej to pani učiteľka označila za chybu, lebo mala označiť ŽO. A ja, hoci som vysokoškolsky vzdelaný pedagóg - slovenčinár, tiež nie. Pretože má podľa mňa pravdu, drží sa presne pravidiel delenia slov na slabiky tak, ako ich to učila pani učiteľka. A myslím si, že je to dobré. Ak chceme deti naučiť presnosti a dôslednosti, mali by sme aj my byť presní a dôslední. Keď bude dcéra v škole najbližšie upevňovať Š, bude mať isto zase problém napr. so slovom ŠÁL. Myslím si, že by bolo vhodné buď zmeniť zadanie a nepoužívať pojem slabika, ktorý majú deti zafixovaný z presného delenia slov na slabiky, alebo uvádzať pri možnostiach riešenia skutočnú podobu slabiky. Neviem, či sa niektorá pani učiteľka stretla s podobnou reakciou, alebo to len to moje dieťa myslí tak nejak... inak.
Veľmi oceňujem Vašu prácu, myslím si, že námaha, ktorú ste pri tvorbe pracovných listov vynaložili, stála za to, pretože sú veľmi pekné a praktické. Moja dcéra je prváčka, šikovná, myslí na svoj vek veľmi logicky. Problém jej však robia nejednoznačné úlohy, v prípade Vašich pracovných listov cvičenia č. 2. Konkrétne: v zadaní je napísané: vyfarbi slabiku, ktorú v slove počuješ. A napr. pri obrázku s rožkom má na výber slabiky ŽA, ŽO, ŽU. A ona nevyfarbí ani jednu. Keď som sa jej pýtala prečo, odpovedala mi, že v slove rožok nie je predsa ani jedna z uvedených slabík, v slove rožok počuje len slabiky RO a ŽOK. A také možnosti tam neboli. A potom nedokáže pochopiť, prečo jej to pani učiteľka označila za chybu, lebo mala označiť ŽO. A ja, hoci som vysokoškolsky vzdelaný pedagóg - slovenčinár, tiež nie. Pretože má podľa mňa pravdu, drží sa presne pravidiel delenia slov na slabiky tak, ako ich to učila pani učiteľka. A myslím si, že je to dobré. Ak chceme deti naučiť presnosti a dôslednosti, mali by sme aj my byť presní a dôslední. Keď bude dcéra v škole najbližšie upevňovať Š, bude mať isto zase problém napr. so slovom ŠÁL. Myslím si, že by bolo vhodné buď zmeniť zadanie a nepoužívať pojem slabika, ktorý majú deti zafixovaný z presného delenia slov na slabiky, alebo uvádzať pri možnostiach riešenia skutočnú podobu slabiky. Neviem, či sa niektorá pani učiteľka stretla s podobnou reakciou, alebo to len to moje dieťa myslí tak nejak... inak.
Reagovať | Jitka Hrablayová | (22.04.2015 20:19 - neprečítaný)
Asi máme rovnaké myšlienky, pretože ma pri poslednom PL (CH) napadlo presne to isté. Teda, že by som mala použiť výraz nie slabika, ale spojenie alebo skupina písmen. Pri prvých PL som sa snažila umiestňovať aspoň dva obrázky, aby delenie na slabiky zodpovedalo požadovanej slabike. Vaše dieťa nemyslí inak, ale presne a logicky. Už nám veľa písmen nezostáva, ale budem sa snažiť o jednoznačný výklad. Veľmi ma mrzí, že Vaša malá napriek svojmu presvedčeniu o správnosti riešenia zažila \"neúspech\". Je to isto šikuľka a prajem jej veľa úspechov.
Asi máme rovnaké myšlienky, pretože ma pri poslednom PL (CH) napadlo presne to isté. Teda, že by som mala použiť výraz nie slabika, ale spojenie alebo skupina písmen. Pri prvých PL som sa snažila umiestňovať aspoň dva obrázky, aby delenie na slabiky zodpovedalo požadovanej slabike. Vaše dieťa nemyslí inak, ale presne a logicky. Už nám veľa písmen nezostáva, ale budem sa snažiť o jednoznačný výklad. Veľmi ma mrzí, že Vaša malá napriek svojmu presvedčeniu o správnosti riešenia zažila \"neúspech\". Je to isto šikuľka a prajem jej veľa úspechov.
Reagovať | Katarína Štupáková | (22.04.2015 20:46 - neprečítaný)
Jeeej, ďakujem, som rada, že myslíme rovnako. Prajem veľa úspechov a hlavne tvorte ďalej, pretože, ako vidím, mnohým veľmi pomáhate. A to je krásne.
Jeeej, ďakujem, som rada, že myslíme rovnako. Prajem veľa úspechov a hlavne tvorte ďalej, pretože, ako vidím, mnohým veľmi pomáhate. A to je krásne.
Reagovať | Ivana Hermanovská | (26.04.2015 20:49 - neprečítaný)
Áno tvorte ďalej . Aj ja prajem veľa úspechov.
Áno tvorte ďalej . Aj ja prajem veľa úspechov.
Reagovať | Jitka Hrablayová | (26.04.2015 20:51 - neprečítaný)
Ivanka, ďakujem a budem sa snažiť, pokiaľ to čas a oči dovolia.
Ivanka, ďakujem a budem sa snažiť, pokiaľ to čas a oči dovolia.
Pridať komentár
Učiteľ: Jitka HrablayováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 1. ročník ZŠ
Autor: Jitka Hrablayová
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 06.04.2015 22:00
Formát súboru:
Veľkosť: 1384 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra, Špeciálna pedagogika
1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ
Lýdia Rezničáková
Slovenský jazyk a literatúra
1. ročník ZŠ
Renáta Titková
Slovenský jazyk a literatúra
1. ročník ZŠ
Renáta Titková
Slovenský jazyk a literatúra
1. ročník ZŠ
Slávka Kalakayová
Slovenský jazyk a literatúra
1. ročník ZŠ
Viera Gulašová
Jitka, super práca! Už som si odložila do zbierky od Teba, klikám a ďakujem.