"Tekvicové" maľovanky
SpäťPopis: Nenáročné, tematicky orientované maľovanky, najmä pre vzdelávací C variant ŠZŠ.
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Henrieta Pisoňová | (14.10.2016 18:34 - neprečítaný)
Veľmi milé... Mne v škole povedali na podobnú iniciatívu, že toto "čarodejníctvo" medzi deti nepatrí...
No čo už, ešte aj pri nástenke s tekvičkami sa treba obhajovať....
Veľmi milé... Mne v škole povedali na podobnú iniciatívu, že toto "čarodejníctvo" medzi deti nepatrí...
No čo už, ešte aj pri nástenke s tekvičkami sa treba obhajovať....
Reagovať | Ružena Daduová | (14.10.2016 18:50 - neprečítaný)
Milá Henrieta, je to "vec názoru", mne maľovanky pomáhajú /vo vzdelávacom C variante/ v osvojovaní si farieb, v zručnosti dodržiavať kontúry a v neposlednom rade aj v rozvíjaní komunikačných schopností, pretože čo najviac činnosti, i tej výtvarnej, sa snažím so žiakmi verbalizovať...no a keďže aj naša spoločnosť prijíma jesennú výzdobu "strašidelnými" tekvicami, tak, prečo to obchádzať...nakoniec intaktným žiakom i tým mojím handicapovaným sa tento nový /????/ fenomén dá vysvetliť...
V neposlednom rade mám takú, niekoľko ročnú skúsenosť, že žiak, žiačka, ktorí odmietali vziať do ruky ceruzku, pri maľovankách sa dali motivovať ku grafomotorickým činnostiam...nuž. "iný kraj, iný mrav"... nie?????
Ďakujem za slniečka i za pripomienky.
Milá Henrieta, je to "vec názoru", mne maľovanky pomáhajú /vo vzdelávacom C variante/ v osvojovaní si farieb, v zručnosti dodržiavať kontúry a v neposlednom rade aj v rozvíjaní komunikačných schopností, pretože čo najviac činnosti, i tej výtvarnej, sa snažím so žiakmi verbalizovať...no a keďže aj naša spoločnosť prijíma jesennú výzdobu "strašidelnými" tekvicami, tak, prečo to obchádzať...nakoniec intaktným žiakom i tým mojím handicapovaným sa tento nový /????/ fenomén dá vysvetliť...
V neposlednom rade mám takú, niekoľko ročnú skúsenosť, že žiak, žiačka, ktorí odmietali vziať do ruky ceruzku, pri maľovankách sa dali motivovať ku grafomotorickým činnostiam...nuž. "iný kraj, iný mrav"... nie?????
Ďakujem za slniečka i za pripomienky.
Reagovať | Henrieta Pisoňová | (14.10.2016 23:32 - neprečítaný)
Ruženka, dúfam, že ste ma nepochopili zle..... MNE sa to veľmi páči, sama som také práce robila s najmenšími, a hoci nemám variant C, mnohí nevedeli držať v ruke písací/kresliaci materiál.... len som si pri tom spomenula na bigotný názor pri nevinnej nástenke..... inak tiež som argumentovala, že tam nebol žiaden podtext, a že v každom kvetinárstve a každom výklade je tekvičková výzdoba, ale kto si chce palicu hľadať, tak nech s ňou za psom behá.... Neberte to vôbec ako kritiku, či poučovanie....práve naopak: OCEŇUJEM
Ruženka, dúfam, že ste ma nepochopili zle..... MNE sa to veľmi páči, sama som také práce robila s najmenšími, a hoci nemám variant C, mnohí nevedeli držať v ruke písací/kresliaci materiál.... len som si pri tom spomenula na bigotný názor pri nevinnej nástenke..... inak tiež som argumentovala, že tam nebol žiaden podtext, a že v každom kvetinárstve a každom výklade je tekvičková výzdoba, ale kto si chce palicu hľadať, tak nech s ňou za psom behá.... Neberte to vôbec ako kritiku, či poučovanie....práve naopak: OCEŇUJEM
Reagovať | Viera Gulašová | (15.10.2016 12:48 - neprečítaný)
Milá Henka. Tí, čo Vám v škole povedali niečo takéto, nech si preštudujú históriu tohto sviatku. Do Ameriky tento zvyk priniesli prisťahovalci z Európy a Amerika ho neskôr skomercionalizovala. Naši rodičia i starí rodičia vyrezanú tekvicu s vloženou sviečkou nazývali svetlonosom. Svetlonosov vyrezávali starí Slovania. A my máme predsa korene Slovanov. Ja tekvičky robím, deťom vysvetlím slovanskú verziu a ježibaby nechám Amerike.
Milá Henka. Tí, čo Vám v škole povedali niečo takéto, nech si preštudujú históriu tohto sviatku. Do Ameriky tento zvyk priniesli prisťahovalci z Európy a Amerika ho neskôr skomercionalizovala. Naši rodičia i starí rodičia vyrezanú tekvicu s vloženou sviečkou nazývali svetlonosom. Svetlonosov vyrezávali starí Slovania. A my máme predsa korene Slovanov. Ja tekvičky robím, deťom vysvetlím slovanskú verziu a ježibaby nechám Amerike.
Reagovať | Henrieta Pisoňová | (15.10.2016 18:30 - neprečítaný)
VIERKA, ďakujem za vysvetlenie, keby so čakala voľačo také, keby som tušila, že niekto príde s takým názorom ...aj by som zareagovala....no ja som bola v tom momente taká prekvapená, že som iba vytrieštila oči a neverila ušiam..... teraz sa už na tom usmievam, no vtedy som bola týždeň v šoku. I deti sa pýtali, že prečo sme tak rýchlo upratovali práce z nástenky...! No katastrofa. Som rada, že sú aj normálne učiteľky, ktoré tomu rozumejú.
VIERKA, ďakujem za vysvetlenie, keby so čakala voľačo také, keby som tušila, že niekto príde s takým názorom ...aj by som zareagovala....no ja som bola v tom momente taká prekvapená, že som iba vytrieštila oči a neverila ušiam..... teraz sa už na tom usmievam, no vtedy som bola týždeň v šoku. I deti sa pýtali, že prečo sme tak rýchlo upratovali práce z nástenky...! No katastrofa. Som rada, že sú aj normálne učiteľky, ktoré tomu rozumejú.
Reagovať | Renáta Kollárová | (14.10.2016 21:12 - neprečítaný)
Ruženka, pekne si to pripravila, klikanec
Ruženka, pekne si to pripravila, klikanec
Pridať komentár
Učiteľ: Ružena DaduováViac
Predmet: Špeciálna pedagogika, Výtvarná výchova
Ročník:
Autor: Ružena Daduová+internetové zdroje
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 14.10.2016 17:57
Formát súboru:
Veľkosť: 1973 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Pracovné vyučovanie, Výtvarná výchova
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Zuzana Škorníková
Školský klub detí, Triednictvo, Výtvarná výchova
1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG)
Mária Andrejčáková
Pracovné vyučovanie, Výchova umením, Výtvarná výchova
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Silvia Bodláková
Slovenský jazyk a literatúra
0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ
Oľga Oslanecová
Školský klub detí, Výtvarná výchova
1. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Petra Gáfriková
miléééé