Zaokrúhľovanie na desiatky
SpäťPopis: Vyvodenie, upevňovanie, prípadne i overovanie učiva. Žiak si na ľavú stranu pred číselnú os napíše číslo, ktoré ide zaokrúhľovať a znak zaokrúhľovania. Následne si na číselnú os napíše celú desiatku, ktorá je pred daným číslom a dopíše ostatné čísla na os. Napríklad: Zaokrúhľujem číslo 237. Na číselnú os zapíšem čísla 230, 231, 232, 233, .... 240. Tak názorne vidí, medzi akými dvoma desiatkami dané číslo leží (230 a 240). Pozrie na číslo na mieste jednotiek a i vizuálne vidí, že je bližšie k číslu 240. Číslo 237 teda zaokrúhlime NAHOR - na číslo 240. Dopíše za znak zaokrúhľovania číslo 240 ako riešenie tejto úlohy. Poznámka: Zaokrúhľovanie NADOL znamená k nižšiemu číslu, NAHOR znamená k vyššiemu číslu. Poznámka: Deťom zvyknem vravieť, že každé číslo niekde býva, má nejaký domov, domček, suseda - to je číselná os (akoby ich ulica).
Učiteľ: Michaela BabejováViac
Predmet: Matematika
Ročník: 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Autor: Michaela Babejová
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 16.12.2019 19:53
Formát súboru:
Veľkosť: 35 kB
Jazyk: Slovenčina
Podľa popisu výborné, súbor sa však nedá otvoriť. :-(