Zážitková forma vyučovania
SpäťPopis: „Povedz mi niečo a ja to zabudnem. Ukáž mi niečo a ja si to zapamätám.“ (Ján Amos Komenský) Stredovek. Obdobie s atribútom „temný“. Vystihuje tento prívlastok skutočne spomínanú dobu? Rytieri – hrdinovia cti a slávy, predsa len vrhajú viac svetla na túto zdanlivo „neprebádanú“ etapu svetových dejín. I dnes, po viac ako ôsmich storočiach, ochrancovia Svätej zeme sú vzorom cností, ktorými mal oplývať každý rytier. Vydajme sa teda spoločne po stopách chudobných rytierov Kristových a Šalamúnovho chrámu. Pobočník zakladateľa templárov – Godefroy de Saint-Omer nám vyrozpráva príbeh z čias dávno minulých. Formou inscenačnej metódy spoznáme vznik rádu, oboznámime sa s jeho regulou, intrigami francúzskeho kráľa Filipa IV. Pekného, vedúce až k samotnému rozpusteniu tajomných rytierov červeného kríža. V historických súvislostiach nadviažeme na križiacke výpravy a predstavíme si výzbroj i oblečenie stredovekého rytiera. Neobídeme ani zaujímavosti a legendy spojené s ich menom. Stačí sa len započúvať 😊
Diskusia
pridať komentárMilá Lenka, ďakujem! Snažím sa aj touto cestou "spopularizovať" dejepis v podobe hrania rolí. Pre žiakov je učivo záživnejšie a ľahšie pochopiteľné. PS: Ako sa máte? Pevné zdravie celej rodinke!
Veľmi pekné , ja sa zamýšľam ako deťom podať život Barbory Celjskej príjemnou formou, aby to nebolo len o faktoch
Pridať komentár
Učiteľ: Martin LupčoViac
Predmet: Dejepis
Ročník: 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Autor: Martin Lupčo
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 11.02.2021 23:53
Formát súboru:
Veľkosť: 0 B
Jazyk: Slovenčina
Vyzerá to výborne