Test - učenie sa
SpäťPopis: Dokument obsahuje 2 formy testu z úvodného celku Učenie sa v 1. ročníku podľa reformy. Je spracovaný na priamu tlač.
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Anonymizovaný GDPR | (02.11.2009 18:09 - neprečítaný)
Pani Janecová, pridávam sa k Vám,.. a dopĺňam: text, ktorý p.Rášši použil a zároveň otázky k nemu sú z cvičného testu EČ maturitnej skúšky - úroveň B z januára 2008. Nový zákon - teda reforma, ako píše - vyšla na svetlo Božie v máji 2008, s platnosťou od septembra 2008. Neviem, či mňa klame môj "sedliacky rozum", ale tie otázky zákonite nemohli byť spracované podľa novej reformy (ako píšete v popise). Boli totiž pripravované pre maturantov, ktorých sa reforma netýkala. Pokiaľ ma pamäť neklame,...tak zákon sa mal týkať prvých ročníkov... A ešte ten "detail" s autorstvom ... vyhli by ste sa problémom, keby ste sa uviedli len ako spoluautor, keďže ste tam prihadzovali aj svoje otázky.... trocha skromnosti nezaškodí..
Pani Janecová, pridávam sa k Vám,.. a dopĺňam: text, ktorý p.Rášši použil a zároveň otázky k nemu sú z cvičného testu EČ maturitnej skúšky - úroveň B z januára 2008. Nový zákon - teda reforma, ako píše - vyšla na svetlo Božie v máji 2008, s platnosťou od septembra 2008. Neviem, či mňa klame môj "sedliacky rozum", ale tie otázky zákonite nemohli byť spracované podľa novej reformy (ako píšete v popise). Boli totiž pripravované pre maturantov, ktorých sa reforma netýkala. Pokiaľ ma pamäť neklame,...tak zákon sa mal týkať prvých ročníkov... A ešte ten "detail" s autorstvom ... vyhli by ste sa problémom, keby ste sa uviedli len ako spoluautor, keďže ste tam prihadzovali aj svoje otázky.... trocha skromnosti nezaškodí..
Reagovať | Ladislav Rášši | (03.11.2009 17:45 - neprečítaný)
Bolo by dobre udržať si neutrálny štýl vyjadrovania, úvodzovky a kvázi psychologické hodnotenia úplne neznámych ľudí nie sú namieste.
Slovo reforma som použil na označenie toho, že dokument sa týka už nových prvákov, t.j. ktorí preberajú učivo novým spôsobom, podľa nových osnov. (Ešte stále je mnoho škôl, kde aj v prvom ročníku učia po starom...)
Ku kolegyni Janecovej: nebolo mojím zámerom naschvál porušiť autorský zákon, či čo to naznačujete. Áno, mohol som uviesť, že v teste sú použité aj úlohy z novej cvičebnice SJ pre 1. ročník. Mimochodom, ani vy neuvádzate, že napr. váš test využíva už existujúci text autorty Renáty Lukačkovej (Testami k maturite z Didaktisu)...
Ku kolegyni Kováčovej: To, čo som použil, som čerpal z oficiálnej cvičebnice SJ pre 1.ročník, ktorá sa týka reformy (mal som ju k dispozícii v 2008). Teda nemám prečo riešiť naznačenú chronológiu a využívať "sedliacky rozum" v spojitosti s maturitou. A áno, možno v tomto prípade by bolo vhodné uviesť spoluautorov - autorky cvičebnice...
Bolo by dobre udržať si neutrálny štýl vyjadrovania, úvodzovky a kvázi psychologické hodnotenia úplne neznámych ľudí nie sú namieste.
Slovo reforma som použil na označenie toho, že dokument sa týka už nových prvákov, t.j. ktorí preberajú učivo novým spôsobom, podľa nových osnov. (Ešte stále je mnoho škôl, kde aj v prvom ročníku učia po starom...)
Ku kolegyni Janecovej: nebolo mojím zámerom naschvál porušiť autorský zákon, či čo to naznačujete. Áno, mohol som uviesť, že v teste sú použité aj úlohy z novej cvičebnice SJ pre 1. ročník. Mimochodom, ani vy neuvádzate, že napr. váš test využíva už existujúci text autorty Renáty Lukačkovej (Testami k maturite z Didaktisu)...
Ku kolegyni Kováčovej: To, čo som použil, som čerpal z oficiálnej cvičebnice SJ pre 1.ročník, ktorá sa týka reformy (mal som ju k dispozícii v 2008). Teda nemám prečo riešiť naznačenú chronológiu a využívať "sedliacky rozum" v spojitosti s maturitou. A áno, možno v tomto prípade by bolo vhodné uviesť spoluautorov - autorky cvičebnice...
Reagovať | Anonymizovaný GDPR | (03.11.2009 22:50 - neprečítaný)
Išlo hlavne o to autorstvo,.. teda v tomto prípade spoluautorstvo... teraz je to už úplne v poriadku, nie je čo riešiť. Mne osobne totiž veľmi vadí, keď si ľudia pripíšu to, čo nevytvorili.. (to sa netýka len tohto príspevku, na ktorý som natrafila úplnou náhodou, keď som hľadala niečo úplne iné) - tu v knižnici je množstvo pedagógov, čo sa pod priložené dokumenty podpisujú akosi automaticky, aj keď ich nevytvorili. Niekedy je to tým, že si to možno nevšimnú a len tak odklikajú,čo je pripravené a niekedy je to naopak zámerné. Oceňujem, že ste odpovedali... je to fajn, keď sa veci uvedú na správnu mieru..
Išlo hlavne o to autorstvo,.. teda v tomto prípade spoluautorstvo... teraz je to už úplne v poriadku, nie je čo riešiť. Mne osobne totiž veľmi vadí, keď si ľudia pripíšu to, čo nevytvorili.. (to sa netýka len tohto príspevku, na ktorý som natrafila úplnou náhodou, keď som hľadala niečo úplne iné) - tu v knižnici je množstvo pedagógov, čo sa pod priložené dokumenty podpisujú akosi automaticky, aj keď ich nevytvorili. Niekedy je to tým, že si to možno nevšimnú a len tak odklikajú,čo je pripravené a niekedy je to naopak zámerné. Oceňujem, že ste odpovedali... je to fajn, keď sa veci uvedú na správnu mieru..
Reagovať | Marta Janecová | (10.11.2009 16:29 - neprečítaný)
P. Rášši, dovoľte, aby som ešte raz zareagovala. Hovoríte, že som v niektorom z testov využila „už existujúci text autorky Renáty Lukačkovej (Testami k maturite z Didaktisu)...“ Uvedenú knihu ani nevlastním, ani nepoznám, takže nie je možné, aby som z tejto knihy čerpala čokoľvek. Pri tvorbe svojich testov používam výhradne certifikované testy (sú zverejnené na www.nucem.sk) a učebnice a cvičebnice od p. Húskovej,p. Hincovej a spoluautoriek (a tie som v zborovni nezverejnila) alebo celé testy sú mojou prácou – aj so zvolenými ukážkami (zvyčajne sú z čítanky), aj s otázkami.
P. Rášši, dovoľte, aby som ešte raz zareagovala. Hovoríte, že som v niektorom z testov využila „už existujúci text autorky Renáty Lukačkovej (Testami k maturite z Didaktisu)...“ Uvedenú knihu ani nevlastním, ani nepoznám, takže nie je možné, aby som z tejto knihy čerpala čokoľvek. Pri tvorbe svojich testov používam výhradne certifikované testy (sú zverejnené na www.nucem.sk) a učebnice a cvičebnice od p. Húskovej,p. Hincovej a spoluautoriek (a tie som v zborovni nezverejnila) alebo celé testy sú mojou prácou – aj so zvolenými ukážkami (zvyčajne sú z čítanky), aj s otázkami.
Reagovať | Ladislav Rášši | (13.11.2009 18:21 - neprečítaný)
k M. Janecovej: Ak nie je mozne to, co uvadzate, tak je v takom pripade mozna napr. taka nahoda, ze dve osoby na Slovensku nezavisle od seba vyberu z prozaickeho diela navlas rovnaku ukazku (aj rozsahom, s uplne rovnakym zaciatkom i koncom) a este k tomu ich nahodou uputa rovnake slovo (pes) v texte a este im nahodou napadne ta ista uloha, aby riesili otazku sklonovania toho slova...
Myslim si, ze je nacase skoncit tento slovny pingpong... Skuste sa zamerat na tych prispievatelov, ktori zverejnuju cudzie prace vo vlastnej kniznici, alebo ktori sem prispievaju obrazkami zleenymi v prezentaciach... Vdaka!
k M. Janecovej: Ak nie je mozne to, co uvadzate, tak je v takom pripade mozna napr. taka nahoda, ze dve osoby na Slovensku nezavisle od seba vyberu z prozaickeho diela navlas rovnaku ukazku (aj rozsahom, s uplne rovnakym zaciatkom i koncom) a este k tomu ich nahodou uputa rovnake slovo (pes) v texte a este im nahodou napadne ta ista uloha, aby riesili otazku sklonovania toho slova...
Myslim si, ze je nacase skoncit tento slovny pingpong... Skuste sa zamerat na tych prispievatelov, ktori zverejnuju cudzie prace vo vlastnej kniznici, alebo ktori sem prispievaju obrazkami zleenymi v prezentaciach... Vdaka!
Pridať komentár
Učiteľ: Ladislav RáššiViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 1. ročník SŠ (Kvinta OG)
Autor: Ladislav Rášši, autorky cvičebnice SJ pre 1.ročník SŠ Monika Záborská, Alexandra Húsková, Katarína Hincová
Typ dokumentu: Písomka, test
Vytvorené dňa: 01.11.2009 23:13
Formát súboru:
Veľkosť: 39 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra, Školský klub detí
1. ročník ZŠ
Mária Lehoczká
Triednictvo
0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Jana Homolová
Slovenský jazyk a literatúra, Školský klub detí
1. ročník ZŠ
Karol Kondel
Slovenský jazyk a literatúra
1. ročník ZŠ
Eva Gastnerová
Slovenský jazyk a literatúra
1. ročník ZŠ
Renáta Titková
P. Rášši, nedá mi neozvať sa. Naozaj nepovažujem za seriózne označiť testové položky, ktoré ste nevytvorili, za vlastné, veď sú to testové položky z maturitných testov a z cvičebnice (testy aj upozornenie na autorské práva sú na http://www.nucem.sk/sk/maturita).
Bohužiaľ, túto poznámku by som mohla napísať k mnohým "autorom" príspevkov. V tomto smere ma zborovňa.sk naozaj sklamala.