Objavitelia a ich plavby
SpäťPopis: Učebný materiál na hodiny dejepisu
Učiteľ: Anita KerekesViac
Predmet: Dejepis
Ročník: 2. ročník SŠ (Sexta OG)
Autor: Anita Kerekes
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 27.02.2022 11:37
Formát súboru:
Veľkosť: 1645 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Geografia
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Alena Naďová
Vlastiveda
2. ročník ZŠ
Vlasta Kasalová
Geografia, Obohatenie, Výchova umením
6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Danka Spišáková
Všeobecné
Nešpecifikovaný
Jana Kupková
Dejepis
2. ročník SŠ (Sexta OG), 4. ročník SŠ (Oktáva OG)
Michal Dindeš
Máte tam niekoľko pravopisných a štylistických chýb. To by až tak veľmi nevadilo.
Vážnejšie sú faktografické a logické chyby:
Význam zámorských objavov treba dať do kontextu: význam z akého hľadiska? "Vzrástol dopyt po tovare každodennej potreby" toto je také všeobecné tvrdenie, až je celkom zbytočné.
Príčiny a predpoklady zámorských objavov treba usporiadať podľa významu a logickej následnosti, aspoň približne.
Napr.: Najprv spomínate "Zlepšenie orientácie na mori- kompas, astroláb" a až potom akési "Objavenie kompasu v 14. storočí". Kompas nemožno objaviť, treba ho vytvoriť, alebo vyvinúť či "vynájsť". Stalo sa tak celkom určite oveľa skôr, ako v 14.storočí.
Kolumbus neobjavil Kanárske ostrovy (známe boli minimálne od 14.storočia), ani "Haity" (píše sa to Haiti a nie je to ostrov).
F. Magalhaes nemohol uskutočniť plavbu okolo sveta, pretože zomrel počas plavby. To, čo nazývate "tragická bilancia", je práve len odkaz na túto skutočnosť. Skutočnou tragickou bilanciou tejto výpravy by bolo porovnanie počtu jej členov, ktorí vyplávali zo Sevilly a vrátili sa domov po preplávaní Tichého oceánu atď.
Roald (nie Roal) Amundsen nebol moreplavec, ale polárnik (polárny prieskumník) a južný pól neobjavil, lebo to sa nedá.
James Cook objavil všeličo, ale nie Antarktídu. Nedostal sa tak ďaleko.
Podobné nezrovnalosti sú aj v iných Vašich prezentáciách v rámci tohto projektu.
S pozdravom
M.Verešš