Receptár aktivít pre dobrú klímu v triede
SpäťPopis: V tomto roku som mala tú česť mentorovať Vierku, ktorá tvorila a skúšala u seba v škole aktivity pre dobrú klímu. S radosťou sem na základe jej prosby vkladám receptár overených aktivít. Jej slovami: Mať bezpečnú klímu v škole je naj Viera Mojzešová Pokiaľ sa človek necíti bezpečne, nedokáže sa ničomu venovať naplno a vo všetkom čo robí, sa odráža jeho stres, úzkosť či nepokoj z toho, že nemá pokoj 🙂 Mať bezpečnú klímu v triede je raj – prostredie, v ktorom môže byť človek sám sebou a kde jeho chyby nie sú použité proti nemu. Vďaka tomu sa tu ľudia podporujú, vedia na seba brať ohľad, pomôžu si keď treba, aj jasne vymedzia svoje hranice a potreby. Súdržnosť im pomáha prekonať vonkajšie prekážky aj vnútorné konflikty a ich výkonnosť je vďaka psychickej pohode stabilná. Nepracujú preto, aby zvíťazili nad spolužiakom, ale pre vyšší cieľ, napríklad zlepšiť sa, objavovať, či spoločne niečo dokázať. Bezpečná klíma potrebuje mať svojho hrdinu A tým je na začiatku vždy učiteľ – on či ona je najžiarivejším vzorom v tom, ako sa medzi sebou majú deti rozprávať, ako reagovať na chyby iných, porušovanie pravidiel či prejavovať súcit a empatiu. Každému tomuto hrdinovi ponúkam nástroje a aktivity, ako začať hneď zajtra pracovať na zlepšení klímy vo svojej škole či triede a rozvíjať rovesnícke vzdelávanie. Výstupom môjho sebarozvoja v rámci Ročného vzdelávacieho programu Komenského inštitútu je môj projekt „V triedach bez dverí sa lepšie dýcha“, ktorý sa venuje rozvoju bezpečnej klímy v triede a škole a rovesníckemu vzdelávaniu. Ďakujem Komenského inštitútu za podporu a s radosťou zdieľam Receptár vyskúšaných a uvedených aktivít pre dobrú klímu v škole.
Diskusia
pridať komentárvýborné, využijem aj pre starších žiakov.
Pridať komentár
Učiteľ: Ľubica NoščákováViac
Predmet:
Ročník: 0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ
Autor: Viera Mojzešová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 05.06.2023 10:23
Formát súboru:
Veľkosť: 3047 kB
Jazyk: Slovenčina