Homonymá
SpäťPopis: Motivačný brázok, ktorý sa dá využiť na naučenie podstaty homoným (napr. slová oko, kútik, ucho....)
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Johanna Gáliková | (12.05.2010 20:05 - neprečítaný)
Rozmýšľali ste už o tom, či nie je zbytočné deliť slová na viacvýznamové a homonymá na ZŠ? Aký praktický význam to má pre život človeka, ktorý sa nevenuje vyslovene štúdiu SJ? Veď samotní učitelia majú s tým problém.A pri niektorých slovách je to naozaj ťažké rozoznať. Načo zaťažovať žiakov takýmito zbytočnosťami! V minulosti sme delili slová na homonymá-rovnozvučné, synonymá-rovnoznačné a antonymá a deti v tom mali jasno.
Rozmýšľali ste už o tom, či nie je zbytočné deliť slová na viacvýznamové a homonymá na ZŠ? Aký praktický význam to má pre život človeka, ktorý sa nevenuje vyslovene štúdiu SJ? Veď samotní učitelia majú s tým problém.A pri niektorých slovách je to naozaj ťažké rozoznať. Načo zaťažovať žiakov takýmito zbytočnosťami! V minulosti sme delili slová na homonymá-rovnozvučné, synonymá-rovnoznačné a antonymá a deti v tom mali jasno.
Pridať komentár
Učiteľ: Katarína ZálešákováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 5. ročník ZŠ
Autor: Nápad je z nejakých novín pre učiteľov (už si nepamätám, z akých)
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 16.11.2009 20:03
Formát súboru:
Veľkosť: 79 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Denisa Sviatková
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Edita Pláteníková
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Simona Gondeková
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ
Miriama Gajdošová
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Zuzana Lašticová
Pozor, ucho, oko, jazyk, atď nie sú homonymá, ale viacvýznamové slová (metafory), homonymá niesmú mať nič spoločné, čo sa týka významu, čiže to nie sú prenesené významy na základe podobnosti, v slovníkoch sú to samostatné heslá, kým tieto viacvýznamové sú uvedené pod jedným heslom a sú očíslované, napr. v KSSJ