Uhly- úvod- "samostatne"

Popis: Takto som šiestakom zaviedla uhly ja. Rada privítam vaše nápady, čo by ste zmenili alebo pridali. 1. strana- každému žiakovi som dala jeden "zobáčik", aby použili svoju fantáziu a dokreslili obrázok (vyšli im veľmi zaujímavé obrázky). Spravili sme si výstavu na katedre a popozerali ich výtvory. Vrátili sa na miesta a povedala som im, že to, čo mali na obrázku vytlačené, je vlastne uhol a takto sme si ukázali, kde všade okolo nás sú. Ukázali sme si pár uhlov aj v triede. Uhol sme si definovali. 2. strana- Potom som rozdala žiakom druhú stranu, ktorú som zohla na polovicu a videli len hornú časť, kde sú uhly pomenované. Úlohou žiakov bolo zistiť, ako sa pomenúvajú uhly- práca vo dvojiciach. Pomaly prišli na to, overili sme si, či to ozaj platí pri každom jednom. Žiaci si v každom uhle farebne vyznačili vrchol a farebne si vyznačili aj vrchol v názve uhla. Pracovný list si otvorili a ich úlohou bolo pomenovať uhly. Skontrolovali sme si pomenovania. Ja som zapísala na tabulu obe možnosti názvu (napr uhol AVB = uhol BVA). 3. strana- Žiakom som rozdala pracovný list. Najprv sme pomenovali uhly. Ďalším zadaním bolo, aby zistili ako sa merajú uhly. Ak im to nešlo, dala som indície: 1. ako dať uhlomer k vrcholu uhla. 2. indícia- poloha uhlomeru a ramena uhla. Niektorí žiaci na to prišli bez indícií. Ja som chodila medzi žiakmi a kontrolovala som ich a pomáhala som im. 4. strana- žiaci rysovali uhly daných veľkostí.
Diskusia
Diskusie sú momentálne nedostupné.
Učiteľ: Elza Svoreňová KovácsováViac
Predmet: Matematika
Ročník: 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Autor: Elza Svoreňová Kovácsová
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 23.10.2024 20:26
Formát súboru:
Veľkosť: 1248 kB
Jazyk: Slovenčina