Uhly- úvod- "samostatne"
SpäťPopis: Takto som šiestakom zaviedla uhly ja. Rada privítam vaše nápady, čo by ste zmenili alebo pridali. 1. strana- každému žiakovi som dala jeden "zobáčik", aby použili svoju fantáziu a dokreslili obrázok (vyšli im veľmi zaujímavé obrázky). Spravili sme si výstavu na katedre a popozerali ich výtvory. Vrátili sa na miesta a povedala som im, že to, čo mali na obrázku vytlačené, je vlastne uhol a takto sme si ukázali, kde všade okolo nás sú. Ukázali sme si pár uhlov aj v triede. Uhol sme si definovali. 2. strana- Potom som rozdala žiakom druhú stranu, ktorú som zohla na polovicu a videli len hornú časť, kde sú uhly pomenované. Úlohou žiakov bolo zistiť, ako sa pomenúvajú uhly- práca vo dvojiciach. Pomaly prišli na to, overili sme si, či to ozaj platí pri každom jednom. Žiaci si v každom uhle farebne vyznačili vrchol a farebne si vyznačili aj vrchol v názve uhla. Pracovný list si otvorili a ich úlohou bolo pomenovať uhly. Skontrolovali sme si pomenovania. Ja som zapísala na tabulu obe možnosti názvu (napr uhol AVB = uhol BVA). 3. strana- Žiakom som rozdala pracovný list. Najprv sme pomenovali uhly. Ďalším zadaním bolo, aby zistili ako sa merajú uhly. Ak im to nešlo, dala som indície: 1. ako dať uhlomer k vrcholu uhla. 2. indícia- poloha uhlomeru a ramena uhla. Niektorí žiaci na to prišli bez indícií. Ja som chodila medzi žiakmi a kontrolovala som ich a pomáhala som im. 4. strana- žiaci rysovali uhly daných veľkostí.
Diskusia
pridať komentárĎakujem. Je to rozložené na niekoľko hodín. To si každý prispôsobí podľa svojich žiakov.
To je pravda.
Ten "zobáčik" na úvod sa mi zapáčil hneď na prvé prečítanie.
Pridať komentár
Učiteľ: Elza Svoreňová KovácsováViac
Predmet: Matematika
Ročník: 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Autor: Elza Svoreňová Kovácsová
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 23.10.2024 20:26
Formát súboru:
Veľkosť: 1248 kB
Jazyk: Slovenčina
Pekná hodina