Porovnanie ľudovej balady s baladou J.Botta
SpäťPopis: Tento raz som nezostavovala pracovné listy, ale skôr metodický materiál, lebo sme dostali pokyn - z úsporných dôvodov nemnožiť pracovné listy.Datonský blok balada máme až teraz ako opakovanie. Uvažovala som, ako pracovať, keď žiakom nemôžem nič rozmnožiť. Využijem prezentáciu i dataprojektor a budeme si v kruhu čítať a spoločne podľa tohto materiálu, postupnými krôčikmi, budeme spolu i analyzovať a výsledok interpretačného procesu potom spracujeme ako výstup. Balady ste už určite čítali, no možno využijete ako opakovanie a doplnkové čítanie.
Diskusia
pridať komentárJe to fantasticky zostavené, normálne mi je smutno z toho pokynu, ktorý Vám dali...mali by Vás na rukách nosiť, že realizujete v praxi daltonské vyučovanie a propagujete tak nielen seba, ale aj školu a hlavne pomáhate svojim žiakom. Je to paradox, že vôbec takéto pokyny dostávate. Len aby neprišla doba, že obmedzia aj dataprojekciu kvôli úspore elektrickej energie...Držím Vám palce, aby Váš entuziazmus, energia a chuť tvoriť pre deti zostali aj v núdzovom režime. Hodnotím príspevok
Aj my sme boli šokované, údajne má naša škola finančný schodok a máme obmedziť kopírovanie a spotrebu papiera do januára, až prídu nové peniaze. Naša pani riaditeľka zdôraznila, že daltonsky to ide aj bez pracovných listov, ani testy nemáme množiť, ale pekne do zošitov. Daltonsky to síce ide bez pracovných listov, ale neviem, ako dlho, keď základne pravidlo je - vizualizácia - práca žiakov, výstup, má byť vidieť. Pani Editka, aj som Vám chcela hneď napísať, poradu sme mali vo štvrtok, ale potom som si povedala, že to skúsim i inak, možno to tiež bude prínosom, iné formy ako pracovné listy...
Ten pokyn mi je akýsi známy, bohužiaľ, myslím, že tento problém trápi veľa základných škôl. Držím palce, aby sa aj napriek tomu darilo.
Peniaze, peniaze, peniaze.....človek chce robiť, tvoriť, vymýšľať a stále mu hádžu nejaké polená(.....asi to platí na viacerých školách, ale nedajme sa znechutiť. Prajem nech sa darí
Teda, dievčatá, aj u nás sa realizujú kadejaké úsporné opatrenia. Ale toto, daltonské je podporené, veď to je to, čo sme si dobrovoľne vybrali, nenaordinoval nám to nijaký ministerský úradník od stola. Išli sme do toho s plným vedomím, čo to obnáša, tak to, čo sme chceli, nemôžeme uťať. Mne to pripadá, ako keby niekto zobral šabľu, zavrel oči a ťal. Výsledok sú zoťaté hlavy a je úplne jedno čie sú. Hlavne, že ich je správny počet. ??????????
Pridať komentár
Učiteľ: Žaneta PikartováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Autor: Žaneta Pikartová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 06.12.2009 22:14
Formát súboru:
Veľkosť: 51 kB
Jazyk: Slovenčina
Wau, materiál je úžasný. Len informácie v popise mi vyrazili dych. To predsa nie. Dalton nie je náročný len na prípravu učiteľa, ale aj na materiál. všetko musí byť riešiteľné. My pravidelne využívame v zabezpečení (toner, papier) rodičov. Deti daltonké obľubujú, doma rozprávajú, rodičia v takomto prípade radi pomôžu. U Vás sa to takto nedá? Bez materilu to budete predsa mať nepredstaviteľne ťažké.