Moje zážitky s integrovanými žiakmi. INTEGRÁCIA ako som ju videla v zahraničí. Rozprávanie.
SpäťPopis: Učíme všetkých žiakov. Nie sme špeciálni pedagógovia, musíme integrovať. Je to neľahké. Ako je to u nás v škole. Na mojich hodinách. Ako som to videla v zahraničí na stážach. Porovnanie. ČO NÁM UČITEĽOM a INTEGROVANÝM ŽIAKOM CHÝBA?
Diskusia
pridať komentárĎakujem. Moc. Pekné posledné dni v škole prajem.
S integrovanými žiakmi je u nás naozaj ťažká práca, hlavne vtedy,keď od rodičov žiadnu pomoc nemôžete očakávať. Mala som triedu, kde z 18 detí bolo 11 integrovaných.Veková kategória od 9-15 rokov.Potom sa ťažko pracuje s ostatnými deťmi, lebo všetku energiu,vašu pozornosť odčerpajú integrovaní žiaci.Je to ale vina našich zákonov, lebo pre dobro týchto detí by nemali rozhodovať rodičia, či ho dajú do špeciálnej triedy /školy /alebo nie.V špeciálnych triedach /školách/ je menej žiakov a viac sa im môže venovať špeciálny pedagóg.
Gabika, prajem Vám príjemné a pokojné prežitie vianočných sviatkov a veľa elánu v Novom roku.
Pani Mária veľmi pekne ďakujem a tiež Vám prajem prežiť pekné zaslúžené sviatky s rodinou a veľa síl a trpezlivoti do nového kalendárneho roku. ĎAKUJEM za reakciu.
Táto téma je na veľmi širokú diskusiu. Na Slovensku máme čo doháňať. Mňa osobne práca s integrovanými žiakmi veľmi ubíja, lebo nerobím poriadne ani s nimi ani s nadanými žiakmi. Najmä cudzí jazyk je typický tým, že má isté hranice, po ktoré sa integrovaný žiak dostane a ďalej už nejde... Pritom na prácu s týmito žiakmi sa každý díva veľmi prísne a žiada od učiteľa nemožné. Je mi ľúto talentovaných žiakov, ktorých by som dokázala naučiť oveľa, oveľa viac, keby ma nebrzdila práca - a žiaľ často márna - s integrovanými žiakmi. Kvalita a tempo učenia je v neprospech nadaných žiakov. Na tých akoby nikto neyslel. Chyba je v systéme. Možno niekedy v budúcnosti sa dočkáte..... Ja už nie. :-((
Kolegyňa, vystihli ste to presne. Len my už nechceme čakať... Hoci, keď už je špeciálny pedagóg, už je pokrok, ale stále to ešte nie je všetko!
Odchádzate?
Občas sa pristihnem, že keď vidím niekde slovné spojenie "voľné pracovné miesta", tak nad danými ponukami uvažujem, či by..... (?)
Mám všetky príznaky vyhorenej učiteľky. Ale aspoň som si našla VK ako relax. Nedostatok energie (kto ešte nezažil totálne vyčerpanie, nevie, o čom je reč) riešim zníženým úväzkom. Po roku práce v "núdzovom režime" som sa ešte nespamätala.................
Gabika pekne ste to spracovali...Ja mám to šťastie, že učím na bezbariérovej škole, kde integrujeme telesne postihnuté deti z celých Košíc a máme k dispozícii špeciálneho pedagóga ale aj asistentky, ktoré nám veľmi pomáhajú nielen s takýmito deťmi, ale aj s deťmi, ktoré majú nejakú poruchu učenia a keď ich požiadame tak si prídu bez problémov sadnúť k dieťaťu do triedy a takto nám vlastne pomôžu, aby my sme sa mohli venovať ostatným deťom. Aj keď by sme ich potrebovali určite viac, oproti ostatným školám sme na tom asi veľmi dobre
Ako príjemné je počuť, že už niekde u nás dokonca to funguje v prospech detí a učiteľov. Teším sa. Možno vďaka tým telesne postihnutým ste na tom finančne lepšie. V školách je ekonómia "silná pani". U nás nečakane vznikla situácia, že namiesto I. oddelenia ŠKD, museli otvoriť dve. A na to peniaze neboli. Ani obecný úrad nesúhlasil s navýšením. Nemali sme tie deti vraj prijať. A to u nás sú deti z troch obcí a ŠKD to saturuje, aby to fungovalo to cestovanie detičiek atď. Tak v takej situácii nielen že nie sú odmeny ani 1x na konci roka a prirodzene ani iné OP. Tie asistenky sú super vec!
klobuk dole... ked som zacinala ucit v Sarisskych Michaľanoch (poznate z TV) mala som 9 romskych a 5 deti z detskeho domova Slon..... a zopar deti z bielych rodin.... o integracii som ani nepocula. Trapila som sa, kupovala pomocky, ale slo to. Neboli taketo problemy. Trosku tomu prispieva aj dnesna "sialene rychla" doba.
Vela uspechov!
Vtedy niektorí žiaci "prepadali", teraz integrujeme. Vďaka za reakciu.
Mali sme takého žiaka, ktorý ukončil 9. ročník ZŠ a nenaučil sa ani písať ani čítať. Každému to bolo divné, ale veď bol integrovaný!
Veľmi Vám ďakujem za túto prezentáciu.
Tak to je naozaj sila. Som učiteľkou ešte len 8. rok a tiež som to zažila. Dúfam, že sa stretnem vo svojej praxi s tým, ako to opisujete vo svojej prezentácii
Teraz neviem, na čo myslíte. Teda, čo stretnúť chcete a čo nie.
Napr. s tým, že budú žiaci zaradení v triedach podľa ich schopností a v triede bude aj asistent. Prípadne s tým, že žiaci budú samostatnejší a svoje úlohy budú brať zodpovednejšie
Aha, to veru v praxi funguje, tam, kde to majú. VĎAKA za názor.
Som matka integrovaného žiaka.Počas jeho štúdia sme zažili viac ponižovania, ako podpory. Syn to viackrát vzdal, ale ako matka som to nemohla dovoliť!
Nieje jednoduché učiť integrované deti. Ako pedagóg to chápem. Ako matka som musela hľadať riešenia, ako to zvládnuť čo najlepšie.
Tieto deti potrebujú pomoc. Ak im nepomôžu rodičia, učitelia a špeciálny pedagógovia, tak kto? Týchto detí pribúda a pribúdajú aj nároky na deti. Často to nezvládajú aj tie"neintegrované".
Téma na širokú diskusiu. Súhlasím. A čo najskôr, aby sa pomohlo žiakom, ale aj učiteľom ( Viac kvalifikovaných asistentov do škôl. Presunúť špeciálnych pedagógov z centier do škôl, aby boli oporou, keď ich najviac treba - počas vyučovacieho procesu. Znížiť počty na triedach a podobne.)
Ďakujem všetkým pedagógom,ktorí to s mojím synom nevzdali.
Zmaturoval a dnes študuje v zahraničí. Verím, že to zvládne!
Pani Gabika držím palce a dúfam, že takých učiteľov ako Vy, bude pribúdať.
Veľmi pekne ďakujem za Váš milý komentár. Synovi držím palce, rovnako ako každému integrovanému žiakovi. Stačí si predstaviť, že my by sme boli na jeho mieste.
Veľmi pekná prezentácia, je v nej kus pravdy.
.....hovorí sa: Na Slovensku je to tak a žiaľ, školstvo rozhodne nie je výnimkou! .....krásna prezentácia! Gratulujem!
S pozdravom a prianím ďalších úspechov
Ingrid Némethová
Veľmi pekne ďakujem za reakciu, pani Némthová, rovnako i Vám prajem úspechy. Pani Trebatická vďaka za smajlíkov.
Ja špeciálnu pedagogiku mám ale plne sa stotožňujem s touto prezentáciou - niekedy / často mám pocit, že v skutočnosti o potreby týchto detí nikomu z kompetentných "tam hore" nejde. Hlavne nech sme pekní na papieri a nech to veľa nestojí. Želám veľa úspechov a ďakujem aj za tipy na ANJ. Jana Andrassy
Milá Gabriela, súhlasím s Vami do poslednej bodky! Žiaľ naše školstvo nepomáha ani poskytnutím asistenta ...pomohli by! Žiaľ aj ja mám takýchto žiakov, a každý rok pribúdajú...mám len 2 (!!!) skupiny kde NEmám integrovaného žiaka...
Je to smutné, takáto realita a na potreby integrovaných niet záujmu dať, čo treba.
Pridať komentár
Učiteľ: Gabriela ŠimováViac
Predmet: Anglický jazyk, Špeciálna pedagogika, Triednictvo, Všeobecné
Ročník: 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor: Gabriela Šimová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 20.12.2009 22:21
Formát súboru:
Veľkosť: 541 kB
Jazyk: Slovenčina
Hodnotím ..