Ako vyzerá môj spôsob daltonského vyučovania na druhom stupni

Popis: Chystá sa daltonská konferencia a naša škola pripravuje metodický deň, preto si pripravujem rôzny metodický materiál. Tu je môj spôsob práce. Naša škola spolupracuje s Českou asociáciou daltonských škôl a je zakladajúcim členom Slovenskej asociácie daltonských škôl a z rôznych konferencií viem, že každá škola má svoj vlastný prístup k daltonskému vyučovaniu, pri rešpektovaní pravidiel samostatnosti, zodpovednosti a spolupráce. Môžete sa vyjadriť... Máme problémy materiálne a nie všetkým kolegom táto práca vyhovuje. Toto je môj pohľad.
Diskusia
pridať komentár
Žanetka, tento materiál je výborný, ukazuje aj klady aj zápory, Vy máte zvolený asi najnáročnejší model daltonského vyučovania z pohľadu prípravy učiteľa aj spolupráce kolegov. Inšpirovala si ma, vytvorím niečo podobné aj o našej škole, aby si mohli kolegovia porovnať dva rôzne modely. Hodnotím. Precízne, detailne a veľmi zrozumiteľne vytvorené.


Ďakujem, vždy ma zaujímalo, ako je to možné uskutočniť na druhom stupni.

Veľmi zaujímavé. Chcem sa len spýtať na počet žiakov v triede. Ja mám 28 a 32 piatakov.

Ja mám tiež také počty a daltonské realizujem, trošku ináč ( čiastočný popis nájdete v mojej knižnici ), ale ide to aj s veľkým počtom detí v triede.

Znie to zaujímavo. Veľmi. Hlavne pre žiakov. Hodnotím.

Ďakujem, bola som úprimná. Ešte musím dodať, že nám prekáža, ak sú niektoré deti nezodpovedné a len pasívne odpisujú, ale správajú sa ako dospelí, aj tu máme prípady učiteľov, ktorí sú menej tvoriví, poskytujú menej kvalitné práce, vedia kopírovať...Vždy hovorím : Je to úžasné pre rozvoj detí, ak chcú.


Ešte som zabudla odpovedať. Piatakov mám 23, ale z toho 8 Rómov, šiestakov len 19, ale 5 Rómov, 2 opakujú ročník, 1 je integrovaný, 7 má dysgrafiu. Ak to ide s takýmito problémovými, väčší počet by nemal byť problém. Nevýhody - budete veľa opravovať, ak nebudete pracovať systémom kontroly podľa kľúča a pozor na kopírovanie a papier.

S úžasom a obdivom som si prečítala tento Váš príspevok. Ja to stále hovorím, že v prvom rade záleží na UČITEĽOVI - teraz som to zámerne napísala s dôrazom na pravý význam slova učiteľ...Vaše postrehy a názory sú veľmi podobné mojim, napríklad čo sa týka nadšenia slabších žiakov (elán je vyšší ako výsledný efekt práce). Ale ja osobne som vďačná v prvom rade za ten záujem (aj keď samozrejme ma tiež mrzí, že výsledky, ktoré každý kontroluje a chce vidieť, nezodpovedajú pracovnému nasadeniu na hodine). Obdivujem Vaše zanietenie a keby niektorý riaditeľ školy pre nadané deti o Vašej práci vedel, určite by Vás zobral k sebe...tam by ste si mohli naplno vychutnať všetko to obrovské plus, ktoré vkladáte do svojej pedagogickej práce. Na druhej strane - ste svetielkom pre deti, ktoré to doma majú ťažké a aspoň v škole prijímajú Váš záujem o ne...


Je to zaujímavé. Náročné na prípravu a myslím, že aj na realizáciu


vyslovujem zelanie ,aby status "ucitel" patril tomu,kto tým učiteľom skutočne je! a p. Žaneta urcite stojí v prvých radoch. Vdaka ! Zaujíma ma ,ako prijímajú "daltona" rodicia? ake maju k tomu "komentáre ?"

Výborný materiál, ktorý nám umožní urobiť si lepšiu predstavu o DALTONE, sama o tom veľa neviem, ale tak ma to zaujalo, že som sa začala o daltonské vyučovanie viac zaujímať, som presvedčená, že to je tá správna cesta. Držím Vám palce a súhlasím s Evkou Dzurkovou, šťastné deti, ktoré učíte!


A veľmi sa teším na daltonskú konferenciu


Už veľmi dlho túto formu obdivuje naša p. riaditeľka a tlačí nás do toho, no najväčšou brzdou u nás /sme veľká škola/ je rozvrh, ktorý má spústu blokov /Tv,Vv, jazyky a,p./. Preto skúšame po kúsku - dvojkombináciami SJL - dejepis resp. SJL a niektorá výchova. Má to niečo do seba, ale ako všetko nové to potrebuje čas, aby to všetci zainteresovaní strávili a zabudli na "nedá sa to"

Ďakujem za krásny komentár. Rodičia - ja som sa stretla s pozitívnym hodnotením, lebo aj deti sú spokojné. Tí inteligentnejší to chápu, tí ostatní, niekedy vidím, že mi vôbec nerozumejú. Na rodičovskom stretnutí sa
s úžasom dívali na pracovné listy, vysvetľujem tak, aby videli, že mám záujem o ich dieťa, že ma trápi, keď nepracuje dobre...




Krásne ste to spracovali a objasnili ako pracujete


Učiteľ: Žaneta PikartováViac
Predmet: Všeobecné
Ročník: 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Autor: Žaneta Pikartová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 17.01.2010 15:58
Formát súboru:
Veľkosť: 37 kB
Jazyk: Slovenčina
ďakujem za vaše názory - na II. stupni je to asi náročné a so záujmom som si prečítala výhody (i nevýhody) tohto spôsobu vyučovania. Možno raz (