Ako vyzerá môj spôsob daltonského vyučovania na druhom stupni
SpäťPopis: Chystá sa daltonská konferencia a naša škola pripravuje metodický deň, preto si pripravujem rôzny metodický materiál. Tu je môj spôsob práce. Naša škola spolupracuje s Českou asociáciou daltonských škôl a je zakladajúcim členom Slovenskej asociácie daltonských škôl a z rôznych konferencií viem, že každá škola má svoj vlastný prístup k daltonskému vyučovaniu, pri rešpektovaní pravidiel samostatnosti, zodpovednosti a spolupráce. Môžete sa vyjadriť... Máme problémy materiálne a nie všetkým kolegom táto práca vyhovuje. Toto je môj pohľad.
Diskusia
pridať komentárŽanetka, tento materiál je výborný, ukazuje aj klady aj zápory, Vy máte zvolený asi najnáročnejší model daltonského vyučovania z pohľadu prípravy učiteľa aj spolupráce kolegov. Inšpirovala si ma, vytvorím niečo podobné aj o našej škole, aby si mohli kolegovia porovnať dva rôzne modely. Hodnotím. Precízne, detailne a veľmi zrozumiteľne vytvorené.
Ďakujem, vždy ma zaujímalo, ako je to možné uskutočniť na druhom stupni.
Veľmi zaujímavé. Chcem sa len spýtať na počet žiakov v triede. Ja mám 28 a 32 piatakov.
Ja mám tiež také počty a daltonské realizujem, trošku ináč ( čiastočný popis nájdete v mojej knižnici ), ale ide to aj s veľkým počtom detí v triede.
Znie to zaujímavo. Veľmi. Hlavne pre žiakov. Hodnotím.
Ďakujem, bola som úprimná. Ešte musím dodať, že nám prekáža, ak sú niektoré deti nezodpovedné a len pasívne odpisujú, ale správajú sa ako dospelí, aj tu máme prípady učiteľov, ktorí sú menej tvoriví, poskytujú menej kvalitné práce, vedia kopírovať...Vždy hovorím : Je to úžasné pre rozvoj detí, ak chcú.
Ešte som zabudla odpovedať. Piatakov mám 23, ale z toho 8 Rómov, šiestakov len 19, ale 5 Rómov, 2 opakujú ročník, 1 je integrovaný, 7 má dysgrafiu. Ak to ide s takýmito problémovými, väčší počet by nemal byť problém. Nevýhody - budete veľa opravovať, ak nebudete pracovať systémom kontroly podľa kľúča a pozor na kopírovanie a papier.
S úžasom a obdivom som si prečítala tento Váš príspevok. Ja to stále hovorím, že v prvom rade záleží na UČITEĽOVI - teraz som to zámerne napísala s dôrazom na pravý význam slova učiteľ...Vaše postrehy a názory sú veľmi podobné mojim, napríklad čo sa týka nadšenia slabších žiakov (elán je vyšší ako výsledný efekt práce). Ale ja osobne som vďačná v prvom rade za ten záujem (aj keď samozrejme ma tiež mrzí, že výsledky, ktoré každý kontroluje a chce vidieť, nezodpovedajú pracovnému nasadeniu na hodine). Obdivujem Vaše zanietenie a keby niektorý riaditeľ školy pre nadané deti o Vašej práci vedel, určite by Vás zobral k sebe...tam by ste si mohli naplno vychutnať všetko to obrovské plus, ktoré vkladáte do svojej pedagogickej práce. Na druhej strane - ste svetielkom pre deti, ktoré to doma majú ťažké a aspoň v škole prijímajú Váš záujem o ne...
Je to zaujímavé. Náročné na prípravu a myslím, že aj na realizáciu
vyslovujem zelanie ,aby status "ucitel" patril tomu,kto tým učiteľom skutočne je! a p. Žaneta urcite stojí v prvých radoch. Vdaka ! Zaujíma ma ,ako prijímajú "daltona" rodicia? ake maju k tomu "komentáre ?"
Výborný materiál, ktorý nám umožní urobiť si lepšiu predstavu o DALTONE, sama o tom veľa neviem, ale tak ma to zaujalo, že som sa začala o daltonské vyučovanie viac zaujímať, som presvedčená, že to je tá správna cesta. Držím Vám palce a súhlasím s Evkou Dzurkovou, šťastné deti, ktoré učíte!
A veľmi sa teším na daltonskú konferenciu
Už veľmi dlho túto formu obdivuje naša p. riaditeľka a tlačí nás do toho, no najväčšou brzdou u nás /sme veľká škola/ je rozvrh, ktorý má spústu blokov /Tv,Vv, jazyky a,p./. Preto skúšame po kúsku - dvojkombináciami SJL - dejepis resp. SJL a niektorá výchova. Má to niečo do seba, ale ako všetko nové to potrebuje čas, aby to všetci zainteresovaní strávili a zabudli na "nedá sa to"
Ďakujem za krásny komentár. Rodičia - ja som sa stretla s pozitívnym hodnotením, lebo aj deti sú spokojné. Tí inteligentnejší to chápu, tí ostatní, niekedy vidím, že mi vôbec nerozumejú. Na rodičovskom stretnutí sa
s úžasom dívali na pracovné listy, vysvetľujem tak, aby videli, že mám záujem o ich dieťa, že ma trápi, keď nepracuje dobre...
ste obdivuhodná, veľmi ma láka takéto vyučovanie
Krásne ste to spracovali a objasnili ako pracujete
Pridať komentár
Učiteľ: Žaneta PikartováViac
Predmet: Všeobecné
Ročník: 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Autor: Žaneta Pikartová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 17.01.2010 15:58
Formát súboru:
Veľkosť: 37 kB
Jazyk: Slovenčina
ďakujem za vaše názory - na II. stupni je to asi náročné a so záujmom som si prečítala výhody (i nevýhody) tohto spôsobu vyučovania. Možno raz ( ) sa odvážim aj ja.