Len áno alebo nie - Hot Pot kvíz pre piatakov z literatúry
SpäťPopis: Jednoduchý test pre piatakov z literatúry ako rozcvička a opakovanie. Urobila som ho na želanie, lebo závideli deviatakom. :-)))
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Edita Pláteníková | (10.02.2010 21:32 - neprečítaný)
Cvičenie je nádherne urobené, obsahovo aj esteticky.
Cvičenie je nádherne urobené, obsahovo aj esteticky.
Reagovať | Žaneta Pikartová | (10.02.2010 21:40 - neprečítaný)
Ďakujem, sľúbila som im hru, lebo ich veľa chýba. Odkaz pre Editku: Daltonské vyučovanie bolo s novými prvkami úžasné, len tým dysgrafikom a iným chlapcom robili veľký problém prídavné mená. Každý bol veľmi dlho v zóne s kľúčom správnych odpovedí a opravoval...Ale teším sa, aj kontrolu som mala - mala som fakt úžasnú pracovnú atmosféru, len sa hanbili dávať mráčik na slniečko, to bude asi pre tých menších. Skúsim vymyslieť niečo iné.
Ďakujem, sľúbila som im hru, lebo ich veľa chýba. Odkaz pre Editku: Daltonské vyučovanie bolo s novými prvkami úžasné, len tým dysgrafikom a iným chlapcom robili veľký problém prídavné mená. Každý bol veľmi dlho v zóne s kľúčom správnych odpovedí a opravoval...Ale teším sa, aj kontrolu som mala - mala som fakt úžasnú pracovnú atmosféru, len sa hanbili dávať mráčik na slniečko, to bude asi pre tých menších. Skúsim vymyslieť niečo iné.
Reagovať | Edita Pláteníková | (10.02.2010 21:47 - neprečítaný)
No, ja som ešte nevyskúšala, mám siedmakov na lyžiarskom, tak mám tento týždeň prestávku, ja som prichystala tabuľu pomoci v podobe snovbordu(neviem, či sa to takto píše), mám predstavu, že žiak si dá svoje meno na tabuľu vtedy, keď bude potrebovať pomoc, inak budú mená v škatuľke vedľa tabule (je magnetická). Vyriešila som to takto aj preto, že triedy mám dve, dve nástenky by sa mi do knižnice na steny už nedlali, ak sa pridajú aj kolegyne, tried by bolo 6, to by sme nástenkovo nezvládli. Tak uvidím. Na výrobe semafora už deti začali pracovať, tak snáď bude po prázdninách.
No, ja som ešte nevyskúšala, mám siedmakov na lyžiarskom, tak mám tento týždeň prestávku, ja som prichystala tabuľu pomoci v podobe snovbordu(neviem, či sa to takto píše), mám predstavu, že žiak si dá svoje meno na tabuľu vtedy, keď bude potrebovať pomoc, inak budú mená v škatuľke vedľa tabule (je magnetická). Vyriešila som to takto aj preto, že triedy mám dve, dve nástenky by sa mi do knižnice na steny už nedlali, ak sa pridajú aj kolegyne, tried by bolo 6, to by sme nástenkovo nezvládli. Tak uvidím. Na výrobe semafora už deti začali pracovať, tak snáď bude po prázdninách.
Reagovať | Eva Dzurková | (10.02.2010 22:03 - neprečítaný)
môžem sa zamiešať? mne prišlo na um, že chalanov by možno oslovila futbalová brána a v nej góly - čiže lopta, pokiaľ by nezvládli zadanie (neviem presne, čo ste hodnotili mráčikmi...)
môžem sa zamiešať? mne prišlo na um, že chalanov by možno oslovila futbalová brána a v nej góly - čiže lopta, pokiaľ by nezvládli zadanie (neviem presne, čo ste hodnotili mráčikmi...)
Reagovať | Edita Pláteníková | (10.02.2010 22:11 - neprečítaný)
Evi, mráčikmi sa nič nehodnotilo, mráčiky sú súčasť tabule pomoci. Daltonské deti si pri riešení úloh pomáhajú. Problém ale je, že tí, ktorí nevedeli, vyrušovali tých, ktorí vedeli a riešili, tabuľa pomoci funguje tak, že žiak, ktorý nevie niektorú úlohu vyriešiť, tada potrebuje pomoc si dá mráčik na slniečko. Šikovní žiaci, ktorí majú svoju prácu hotovú a majú chuť pomôcť, idú k tabuli pomoci a vyberú si mráčik (meno spolužiaka, ktorému pôjdu pomôcť).
Evi, mráčikmi sa nič nehodnotilo, mráčiky sú súčasť tabule pomoci. Daltonské deti si pri riešení úloh pomáhajú. Problém ale je, že tí, ktorí nevedeli, vyrušovali tých, ktorí vedeli a riešili, tabuľa pomoci funguje tak, že žiak, ktorý nevie niektorú úlohu vyriešiť, tada potrebuje pomoc si dá mráčik na slniečko. Šikovní žiaci, ktorí majú svoju prácu hotovú a majú chuť pomôcť, idú k tabuli pomoci a vyberú si mráčik (meno spolužiaka, ktorému pôjdu pomôcť).
Reagovať | Eva Dzurková | (10.02.2010 22:15 - neprečítaný)
ďakujem, Editka, za super vysvetlenie, už som múdrejšia ale mne by sa aj v takomto význame tie lopty pre chlapcov páčili - neviem, zdvihnem sa, dám si vlastný gól (namiesto mráčika) - potom čakám, kto mi ho vynuluje ale špekulujem, čo ?
ďakujem, Editka, za super vysvetlenie, už som múdrejšia ale mne by sa aj v takomto význame tie lopty pre chlapcov páčili - neviem, zdvihnem sa, dám si vlastný gól (namiesto mráčika) - potom čakám, kto mi ho vynuluje ale špekulujem, čo ?
Reagovať | Edita Pláteníková | (10.02.2010 22:20 - neprečítaný)
Evi, neznie to vôbec zle, nakoniec, aj dievčatá hrajú futbal, toto zrealizujem budúci šk.rok, budú ôsmaci, tak to nebude príliš detské. A špekuluj ďalej, každá rada dobrá, na druhom stupni je takáto symbolika občas problém, pre malých sa vymýšľa lepšie.
Evi, neznie to vôbec zle, nakoniec, aj dievčatá hrajú futbal, toto zrealizujem budúci šk.rok, budú ôsmaci, tak to nebude príliš detské. A špekuluj ďalej, každá rada dobrá, na druhom stupni je takáto symbolika občas problém, pre malých sa vymýšľa lepšie.
Reagovať | Žaneta Pikartová | (10.02.2010 22:51 - neprečítaný)
Pani Evičke! Ďakujem za výborný nápad. Chlapci nechceli verejne priznať, že niečo nevedia, radšej sa trápili naozaj tri hodiny bez prestávky, predtým mi odovzdali pracovné listy i nevyriešené a teraz takýto blok...Futbal bude možno lepší.
Pani Evičke! Ďakujem za výborný nápad. Chlapci nechceli verejne priznať, že niečo nevedia, radšej sa trápili naozaj tri hodiny bez prestávky, predtým mi odovzdali pracovné listy i nevyriešené a teraz takýto blok...Futbal bude možno lepší.
Reagovať | Eva Dzurková | (11.02.2010 05:59 - neprečítaný)
mojich šiestakov by som tiež asi neoslovila mráčikmi, aj keď spojenie slnko a mrak sa mi zdá úplne úžasné a výstižné...naozaj asi ale len pre menšie deti. A teraz mi ešte prišiel na um jeden nápad - nakresliť veľkú televíznu obrazovku (predsa len decká trávia dosť času pri tv) a kto by nevedel, tak nejakým spôsobom by farebne prekryl časť monitora - akože nemôže pozerať ďalej a chcel by...ako pozadie tv by som asi menila obrázky z rôznych filmov a animovaných príbehov, to aspoň mojich určite oslovuje. Čo poviete?
mojich šiestakov by som tiež asi neoslovila mráčikmi, aj keď spojenie slnko a mrak sa mi zdá úplne úžasné a výstižné...naozaj asi ale len pre menšie deti. A teraz mi ešte prišiel na um jeden nápad - nakresliť veľkú televíznu obrazovku (predsa len decká trávia dosť času pri tv) a kto by nevedel, tak nejakým spôsobom by farebne prekryl časť monitora - akože nemôže pozerať ďalej a chcel by...ako pozadie tv by som asi menila obrázky z rôznych filmov a animovaných príbehov, to aspoň mojich určite oslovuje. Čo poviete?
Reagovať | Žaneta Pikartová | (11.02.2010 14:01 - neprečítaný)
Ďakujem, máte tvorivé nápady. Myslím, že ide o psychologickú fintu. Teraz, keď som umiestnila na tabuľu slniečko s mráčikmi ( inak graficky úžasné obrázky), tí leniví, ktorí predstierali, že pracujú, naozaj pracovali, lebo nechceli byť "verejne na pranieri." Inak môžu ísť kedykoľvek za spolužiakom, prípadne za mnou a požiadať o pomoc. Ja mám triedu futbalistov a rybárov, tiež ma napadlo - umiestniť rybičku do siete a kto ju zachráni, získa zlatú - ak naozaj bude pomáhať s úlohami slabšiemu a obetuje svoj čas, lebo tí šikovní majú pracovné listy skôr a môžu v takto získanom čase čítať, hrať sa..., dostanú zlatú rybku. Možno pochvalu, nálepku, diplom - uznanie alebo splním pri viacerých zlatých rybičkách želanie.
Ďakujem, máte tvorivé nápady. Myslím, že ide o psychologickú fintu. Teraz, keď som umiestnila na tabuľu slniečko s mráčikmi ( inak graficky úžasné obrázky), tí leniví, ktorí predstierali, že pracujú, naozaj pracovali, lebo nechceli byť "verejne na pranieri." Inak môžu ísť kedykoľvek za spolužiakom, prípadne za mnou a požiadať o pomoc. Ja mám triedu futbalistov a rybárov, tiež ma napadlo - umiestniť rybičku do siete a kto ju zachráni, získa zlatú - ak naozaj bude pomáhať s úlohami slabšiemu a obetuje svoj čas, lebo tí šikovní majú pracovné listy skôr a môžu v takto získanom čase čítať, hrať sa..., dostanú zlatú rybku. Možno pochvalu, nálepku, diplom - uznanie alebo splním pri viacerých zlatých rybičkách želanie.
Reagovať | Edita Pláteníková | (11.02.2010 17:33 - neprečítaný)
Evka a Žanetka, vymysleli ste to úžasne, oba nápady sú super, ak Vás napadne niečo aj pre ôsmakov, beriem.
Evka a Žanetka, vymysleli ste to úžasne, oba nápady sú super, ak Vás napadne niečo aj pre ôsmakov, beriem.
Pridať komentár
Učiteľ: Žaneta PikartováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 5. ročník ZŠ
Autor: Žaneta Pikartová
Typ dokumentu: Cvičenie, úloha
Vytvorené dňa: 10.02.2010 21:21
Formát súboru:
Veľkosť: 133 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Žaneta Pikartová
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ
Žaneta Pikartová
Vlastiveda
3. ročník ZŠ
Katarína Škrhová
Slovenský jazyk a literatúra
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Monika Petríková
Slovenský jazyk a literatúra
3. ročník ZŠ
Dagmar Krbúšiková
Milé cvičenie, páčia sa mi "odkazy" pre žiakov pri jednotlivých odpovediach