Oznámenie na UPSVaR - vzor - správanie, šikanovanie.doc
SpäťPopis: Príklad podnetu na ÚPSVaR u žiaka s problémovým správaním so známkami agresie.
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Peter Lengyel | (21.03.2010 15:44 - neprečítaný)
za málo :_)
Celý UPSVaR v súvislosti s deťmi a rodinou je vlastne praktický nástroj štátu na ochranu práv detí. Má zabezpečovať "dohľad" nad ochranou detí. Zároveň má konať, v záujme dieťaťa, ak sa ukáže, že jeho právo je narušené. Ak si pozriete práva detí, tak práve deficit väčšiny z nich musí úrad evidovať a zakročiť tak, aby došlo k varáteniu práva, prípadne k náhradnému riešeniu, kde bude nahradené v najvyššej možnej miere. To je vlastne tá sociálnoprávna ochana, ktorá je oslovená vtedy, ak sú práva dieťaťa narušené. (týrajú ho, nedostáva jesť, nestarajú sa o dieťa, vyžaduje si špecifický prístup a rodičia ho odmietaú diagnostikovať...)
No a potom je kuratela. (to je ruka v ruke s SPO). Je to inštitút, ktorý koná v prípade, že dieťa spĺňa určité podmienky asoiálneho správania. Ukladá opatrenia na predchádzanie vzniku (primárna), na zamedzenie prehlbovania (sekundárna) a na zamedzenie opakovania (terciárna prevencia) porúch sociálneho vývinu a sociálnopatologických javov.
celkom dobre je to vysvetlené tu http://www.upsvar.sk/socialne-veci-a-rodina/socialna-kuratela/socialna-kuratela-deti.html?page_id=12842
za málo :_)
Celý UPSVaR v súvislosti s deťmi a rodinou je vlastne praktický nástroj štátu na ochranu práv detí. Má zabezpečovať "dohľad" nad ochranou detí. Zároveň má konať, v záujme dieťaťa, ak sa ukáže, že jeho právo je narušené. Ak si pozriete práva detí, tak práve deficit väčšiny z nich musí úrad evidovať a zakročiť tak, aby došlo k varáteniu práva, prípadne k náhradnému riešeniu, kde bude nahradené v najvyššej možnej miere. To je vlastne tá sociálnoprávna ochana, ktorá je oslovená vtedy, ak sú práva dieťaťa narušené. (týrajú ho, nedostáva jesť, nestarajú sa o dieťa, vyžaduje si špecifický prístup a rodičia ho odmietaú diagnostikovať...)
No a potom je kuratela. (to je ruka v ruke s SPO). Je to inštitút, ktorý koná v prípade, že dieťa spĺňa určité podmienky asoiálneho správania. Ukladá opatrenia na predchádzanie vzniku (primárna), na zamedzenie prehlbovania (sekundárna) a na zamedzenie opakovania (terciárna prevencia) porúch sociálneho vývinu a sociálnopatologických javov.
celkom dobre je to vysvetlené tu http://www.upsvar.sk/socialne-veci-a-rodina/socialna-kuratela/socialna-kuratela-deti.html?page_id=12842
Reagovať | Gabriela Šimová | (21.03.2010 16:17 - neprečítaný)
Vďaka za vysvetlenie aj tie linky. Raz preštudujeme, nemali by toto ovládať riaditelia, výchovní poradcovia? ...Je to náročné toľko byť s deťmi a ešte okrem toho "svojho - predmety, pedagogika, psychológia, byť na tepe doby" študovať zákony a aktívne riešiť veci ... denné...
Vďaka za vysvetlenie aj tie linky. Raz preštudujeme, nemali by toto ovládať riaditelia, výchovní poradcovia? ...Je to náročné toľko byť s deťmi a ešte okrem toho "svojho - predmety, pedagogika, psychológia, byť na tepe doby" študovať zákony a aktívne riešiť veci ... denné...
Reagovať | Peter Lengyel | (21.03.2010 16:30 - neprečítaný)
Ja som za to, aby mala každá škola, ktorá to potrebuje človeka na prevenciu a intervenciu. Učiteľ je pedagóg a má vyštudovanú pedagogiku. Podľa mňa nemá byť zaťažovaný takýmito vecami, aj keď nejaký základ z toho by mal mať každý, kto s deťmi robí. Ja som dokonca aj proti tomu, aby to robili výchvní poradcovia. Tí by sa hlavne mali sústrediť na prof.orientáciu, veď čo chcú riešiť za tri hodiny týždenne ? Prevencia a intervencia a aj samotné socpat javy sú už dnes v takom štádiu, že na to treba špecializovaného človeka. Jedniné, čo ma mrzí je, že nie je spoločenská objednávka po takých ľuďoch. Mnohí učitelia a riaditelia tvrdia, že nemajú až také problémy a tak nie je dôvod im dotovať človeka naviac . A aj keď je nejaký problém, mnohé zariadenia majú tendenciu to zahrať do autu a nie priznať a riešiť.
Ja som za to, aby mala každá škola, ktorá to potrebuje človeka na prevenciu a intervenciu. Učiteľ je pedagóg a má vyštudovanú pedagogiku. Podľa mňa nemá byť zaťažovaný takýmito vecami, aj keď nejaký základ z toho by mal mať každý, kto s deťmi robí. Ja som dokonca aj proti tomu, aby to robili výchvní poradcovia. Tí by sa hlavne mali sústrediť na prof.orientáciu, veď čo chcú riešiť za tri hodiny týždenne ? Prevencia a intervencia a aj samotné socpat javy sú už dnes v takom štádiu, že na to treba špecializovaného človeka. Jedniné, čo ma mrzí je, že nie je spoločenská objednávka po takých ľuďoch. Mnohí učitelia a riaditelia tvrdia, že nemajú až také problémy a tak nie je dôvod im dotovať človeka naviac . A aj keď je nejaký problém, mnohé zariadenia majú tendenciu to zahrať do autu a nie priznať a riešiť.
Reagovať | Gabriela Šimová | (21.03.2010 17:34 - neprečítaný)
Dobre hovoríte. Problémy sú všade.Vedenie školy a my učitelia máme s tým stále plné ruky práce. A na takých mini-školičkách ako sme my
o takejto odbornej práci môžeme sniť. Len píšte, môžeme sa naučiť. Potrebujeme.
Dobre hovoríte. Problémy sú všade.Vedenie školy a my učitelia máme s tým stále plné ruky práce. A na takých mini-školičkách ako sme my
o takejto odbornej práci môžeme sniť. Len píšte, môžeme sa naučiť. Potrebujeme.
Reagovať | Eva Vrabcová | (16.09.2010 18:54 - neprečítaný)
Ak nejaký učiteľ či riaditeľ tvrdí, že "až také problémy" nemajú, klame, možno úplne vedome, možno nevedome- aj sám seba. Problémov je mnoho, a mnohé veľmi vážne. Ideálne by bolo, keby sa riešili oborne- kompetentnými a znalými osobami. Ja sa často na problémy, s ktorými sa stretávam, necítim ani kompetentná, ani znalá, ani zručná. V škole by mal byť povinne výchovný poradca, sociálny pracovník, špeciálny pedagóg a školský psychológ (a policajt... ale to už je iná kapitola), a mali by byť dotovaní štátom, špeciálne tieto funkcie- nie, aby škola musela zvažovať, či si takéhoto špecialistu môže dovoliť... (lebo poväčšine to končí pri tom, že niet financií ani na to najnutnejšie, nie to ešte...)
Veľká vďaka za všetky Vaše príspevky.
Ak nejaký učiteľ či riaditeľ tvrdí, že "až také problémy" nemajú, klame, možno úplne vedome, možno nevedome- aj sám seba. Problémov je mnoho, a mnohé veľmi vážne. Ideálne by bolo, keby sa riešili oborne- kompetentnými a znalými osobami. Ja sa často na problémy, s ktorými sa stretávam, necítim ani kompetentná, ani znalá, ani zručná. V škole by mal byť povinne výchovný poradca, sociálny pracovník, špeciálny pedagóg a školský psychológ (a policajt... ale to už je iná kapitola), a mali by byť dotovaní štátom, špeciálne tieto funkcie- nie, aby škola musela zvažovať, či si takéhoto špecialistu môže dovoliť... (lebo poväčšine to končí pri tom, že niet financií ani na to najnutnejšie, nie to ešte...)
Veľká vďaka za všetky Vaše príspevky.
Pridať komentár
Učiteľ: Peter LengyelViac
Predmet: Občianska náuka, Triednictvo
Ročník:
Autor: Peter Lengyel
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 21.03.2010 11:42
Formát súboru:
Veľkosť: 25 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra, Triednictvo
1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ
Renáta Kollárová
Slovenský jazyk a literatúra, Špeciálna pedagogika
3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Tatiana Dolinská
Etická výchova, Obohatenie
1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ
Jitka Hrablayová
Obohatenie, Triednictvo
Nešpecifikovaný
Viera Genčanská
Obohatenie, Všeobecné
Nešpecifikovaný
Viera Genčanská
Ďakujem, že nám takýmto spôsobom pomáhate. Zaujíma ma, ako by nám inštitúcia mohla pomôcť, aké majú právomoci.