Slovesá

Popis: Prezentácia pre malých piatakov, ktorí sú stále fascinovaní, keď vidia gify. Základné učivo o slovesách s úlohami v V. ročníku. Dnes sme takto preberali slovesá, zaujímavá bola posledná úloha, trénovali sme tiež rozsah slovnej zásoby, synonymá, tvorivosť.
Diskusia
pridať komentár
Výborné, piataci budú isto nadšení a spokojní.


Šikovná prezentácia, ďakujem, využijem pri šiestakoch, nakoľko podľa nášho ŠkVP preberáme sloveso byť, zvratné a nezvratné slovesá aj slovesné tvary až teraz v 6. ročníku



Vkladám opravenú verziu, lebo som mala chybu v príklade jednoduchých slovesných tvarov. Ďakujem za krásne hodnotenie, dúfam, že to je už v poriadku.

Z Vašej prezentácie som sa "vytešovala! aj ja - a to už nejakú chvíľu nie som v 5. triede! Je to krásna práca, hodnotím.

pekné, hodnotím aj ja
chcela by som pomôcť; ako najlepšie vysvetliť žiakom, že zloženým tvarom je aj tvar napr. videl? /prečo týmito anomáliami musíme balamutiť deti?/

Súhlasím so Soňou. Tiež sa mi zdá nelogické, že tvary 3. osoby minulého času slovies sa uvádzajú v učebnici 5. ročníka ako zložené slovesné tvary. Ani žiaci to nechápu. Ale inak - hodnotím túto prezentáciu za vynikajúcu. Ďakujem


Súhlasím s Vami, je to nelogické, lebo Oravec, Bajzíková, Furdík v slovenskej klasike : Súčasný slovenský spisovný jazyk- Morfológia tvrdia, že jednoduchý slovesný tvar sa rovná jednému fonologickému slovu a k opisným tvarom zaraďujú podmieňovací spôsob prítomného a minulého času, budúci čas nedokonavých slovies a opisný trpný rod vo všetkých časoch, spôsoboch: volal som, bol by som volal, volal by som, bol by som volala, budem volať, som volaný, bol som volaný, súc volaný, budem volaný. Autorka našich súčasných učebníc uvádza len tvary minulého času, to som, sme ( kráčal som, kráčali sme) logicky vyplýva z časovania. Ani mne sa to nezdá logické pre deti, ale musela som rešpektovať učebnicu i učivo, týmto trápim deti až v šiestom ročníku, piatakom to len naznačím. Prezentáciu som robila so zámerom zaujať, zabaviť a nenápadne naučiť, deťom sa hodina veľmi páčila. Veľa vecí sa ale nepáči v skladbe učiva mne, i na našich nových učebniciach, tiež na spôsobe reformy zhora. Pred doma týždňami nám prišli učebnice z literatúry pre piatakov, ja som bola s pôvodnými spokojná. Dobrý učiteľ vie predsa poskytnúť deťom veľa kvalitného doplnkového čítania. Mohla by som dlho písať....Ďakujem za pochvalu.


Veľmi pekné, ďakujem, požičiam si. Hodnotím.

Konečne som našla peknú prezentáciu pre 5. ročník. Ďakujem.

pani kolegyňa, nerozmýšľali ste nad vlastnou učebnicou? Vaše príspevky sú vynikajúce, inšpirujúce. Ďakujem Vám .

Ďakujem aj za zmienku o slovenskej klasike: Súčasný slovenský spisovný jazyk- Morfológia. Moja obľúbená! Mala som tú česť, že nám Morfológiu SJ na FiF UK prednášala i skúšala Doc. Bajzíková. Dalo to zabrať, ale bolo to tiež MŇAM! L.

Učiteľ: Žaneta PikartováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Autor: Žaneta Pikartová
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 25.03.2010 20:12
Formát súboru:
Veľkosť: 1738 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Marta Valkovičová
Slovenský jazyk a literatúra
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Viera Hubočanová
Slovenský jazyk a literatúra
6. ročník ZŠ (Prima OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Marta Valkovičová
Slovenský jazyk a literatúra
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Mária Kubušová
Slovenský jazyk a literatúra
6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Beata Strculová
Tak budú fascinovaní piataci. Je to veľmi pekne vypracovaná práca. Ach, aké je to zložité so slovesami v SJ! V AJ je to jednoduchšie. Nádherné dielko, hodnotím.