Harry Potter

Popis: Motivacia pre deti , vhodna na predmety, ktore sa neznamkuju. Je to hra na carodejnikov, ktori patria do carodejnickych cechov.
Diskusia
pridať komentár
Ďakujem, je to moj prvy prispevok... tak ma to tesi,ze zaujal... a vďaka aj za opravu...


To je ok. Gratulujem k prvotine. Ešte tam môžete pridať aj ten Slizolin. Keď som robila anketu v triede, kto by chcel byť v akej fakulte, tak buď deti povedali Chrabromil (ktorú pokladajú za najlepšiu), alebo Slizolin (ktorú pokladajú za najhoršiu).
Ten diplom je pekný


Zdá sa mi to geniálny nápad! Preposielam na I. stupeň. Gratulujem k nápadu!

To nemyslíte vážne?! Harry Potter a Náboženská výchova? Ľudia, katechéti, kde to žijete? Viete vôbec, čo propagujete?

Nie. Ale absolútne nechápem. Čo propagujeme? Prečo by nemohlo byť toto hodnotenie komplexné na všetky predmety? To bude Harry na všetky predmety a na náboženstve bude iné hodnotenie? Prečo? V čom je rozdelenie do skupín a hodnotenie (pridávanie prípadne strhávanie bodov) v skupinách podľa príbehu Harryho Pottera protináboženské?

No myslela som to tak ako motivaciu. Ked si nieco pekne z nabozenstva nakraslia, alebo sa naucia - tak dostanu bod... alebo si myslite, ze je to navadzanie na zle? alebo nechapem vasmu prispevku.

Pokus vysvetliť, prečo je to pre NBV nevhodné:
NBV človeka priamo vedie k akceptácii Boha ako osoby a osobnosti. Zároveň sa tam človek učí základné pravdy o Bohu, viere, morálnych postojoch... Medzi iným aj o tom, že "Ak človek odhodí zo svojho života Boha, je náchylný uveriť čomukoľvek.". (Táto myšlienka nie je moja, ale nepamätám si autora). Skúsenosť ma naučila, že je to tak.
Anglická spisovateľka vytvorila pre deti pekný projekt, ktorý je zaujímavým čítaním, no predsa len je necielenou, no skrytou propagáciou čarodejníctva. A to je ten problém. Vzhľadom na morálny postoj človeka, veriaceho v Boha a Bohu je to propagácia viery v sily, ktorým síce normálny dospelý človek neverí, no dieťa to nie je schopné rozlíšiť. Aj vzhľadom na zatiaľ chýbajúce vedomosti o svete a vesmíre.
Môže zaznieť protiargument, že v minulosti legendy takéhoto typu rozprávali staré matere deťom na dobrú noc. Možno, no bolo to tak dávno... a odvtedy prešlo niekoľko storočí a doba osvietenstva so štartom logických vysvetlení vecí (na ktoré sú zvlášť ateisti veľmi hrdí a nielen oni)...
Inými slovami je to nepriama podpora vytvárania si iných božstiev a to je pre veriacich ľudí (nielen kresťanov, ale aj židov a moslimov) neprípustné.

Učiteľ: Elena PlzákováViac
Predmet: Náboženská výchova, Pracovné vyučovanie, Telesná výchova, Všeobecné, Výtvarná výchova
Ročník: 0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Autor: Elena Plzáková
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 16.05.2010 14:22
Formát súboru:
Veľkosť: 2058 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Anglický jazyk
2. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Iveta Hampelová
Triednictvo
1. ročník ZŠ
Iveta Hampelová
Matematika
2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ
Zuzana Sláviková
Slovenský jazyk a literatúra
3. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ
Mária Moravčíková
Triednictvo
1. ročník ZŠ
Iveta Hampelová
Je to pekný nápad. myslím, že to deti naozaj pohltí. Deti z mojej triedy by určite ale chceli byť v Slizoline, ktorý tam neuvádzate a Bifľomor je s mäkkým "i". Váš nápad sa mi ale veľmi páči. Od septembra to skúsim. Ďakujem