ČTP fyzika 9. ročník
SpäťPopis: Časovo-tematický plán z fyziky pre 9. ročník pre klasické triedy s časovou dotáciou 2 hodiny týždenne, ale aj pre triedy s RVMP s časovou dotáciou 3 hodiny týždenne
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Jarmila Venhačová | (29.08.2010 23:32 - neprečítaný)
Učím fyziku už dosť dlho. Deviataci sa ešte učia podľa starých učebných osnov, v ktorých sú napísané tieto témy: "Guľové zrkadlo duté a vypuklé. Určenie ohniska a ohniskovej vzdialenosti guľových zrkadiel. Zobrazovanie guľovými zrkadlami." Vyššiu časovú dotáciu som dala len v triede s rozšíreným vyučovaním matematiky a prírodovedných predmetov (v každom ročníku máme jednu takúto triedu). Tam totižto preberám podľa platných učebníc aj geometrickú konštrukciu obrazu v dutom a vypuklom guľovom zrkadle a podľa nej (teda nielen na základe pokusov) aj vlastnosti obrazov pri zobrazovaní guľovými zrkadlami. Rozoberám všetky možnosti polohy predmetu pred zrkadlom. Ešte predtým treba prebrať chod troch význačných lúčov. Preto taká časová dotácia. Tieto vedomosti využili aj na strednej škole. Potom zobrazovanie šošovkami im už nerobí problém. Ale súhlasím s názorom, že treba pridať na kalorimetrickú rovnicu, aj hoci v deviatom ročníku je to viac-menej zopakovanie toho, čo vedia z ôsmeho ročníka. LP, ktorú mám uvedenú pod číslom 4, je z učebnice pre 9.ročník, neviem, prečo k nej máte výhrady.
Učím fyziku už dosť dlho. Deviataci sa ešte učia podľa starých učebných osnov, v ktorých sú napísané tieto témy: "Guľové zrkadlo duté a vypuklé. Určenie ohniska a ohniskovej vzdialenosti guľových zrkadiel. Zobrazovanie guľovými zrkadlami." Vyššiu časovú dotáciu som dala len v triede s rozšíreným vyučovaním matematiky a prírodovedných predmetov (v každom ročníku máme jednu takúto triedu). Tam totižto preberám podľa platných učebníc aj geometrickú konštrukciu obrazu v dutom a vypuklom guľovom zrkadle a podľa nej (teda nielen na základe pokusov) aj vlastnosti obrazov pri zobrazovaní guľovými zrkadlami. Rozoberám všetky možnosti polohy predmetu pred zrkadlom. Ešte predtým treba prebrať chod troch význačných lúčov. Preto taká časová dotácia. Tieto vedomosti využili aj na strednej škole. Potom zobrazovanie šošovkami im už nerobí problém. Ale súhlasím s názorom, že treba pridať na kalorimetrickú rovnicu, aj hoci v deviatom ročníku je to viac-menej zopakovanie toho, čo vedia z ôsmeho ročníka. LP, ktorú mám uvedenú pod číslom 4, je z učebnice pre 9.ročník, neviem, prečo k nej máte výhrady.
Reagovať | Ľubica Lauková | (30.08.2010 21:24 - neprečítaný)
Ďakujem za podrobnú odpoveď.Fyzika sa dá učiť zaujímavo aj na ZŠ, škoda, že nová koncepcia nám jednak znižuje počet hodín F, jednak redukuje učivo, ktoré je pre žiakov zaujímavé a poučné. Prajem úspešný štart v novom šk. roku.
Ďakujem za podrobnú odpoveď.Fyzika sa dá učiť zaujímavo aj na ZŠ, škoda, že nová koncepcia nám jednak znižuje počet hodín F, jednak redukuje učivo, ktoré je pre žiakov zaujímavé a poučné. Prajem úspešný štart v novom šk. roku.
Pridať komentár
Učiteľ: Jarmila VenhačováViac
Predmet: Fyzika
Ročník: 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor: Jarmila Venhačová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 27.08.2010 19:15
Formát súboru:
Veľkosť: 50 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Fyzika
6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Iveta Timárová
Fyzika
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Anonymizovaný GDPR
Fyzika
8. ročník ZŠ (Tercia OG)
Jarmila Venhačová
Fyzika
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Jarmila Venhačová
Fyzika
2. ročník SŠ (Sexta OG)
Ľubica Lauková
Plán ako celo je OK. Neviem, koľko skúseností máte s vyučovaním týchto tém fyziky, ale na guľové zrkadlá doporučujem znížiť hodinovú dotáciu (podľa novej koncepcie sa úplne vypúšťajú) a pridať ich na kalorimetrickú rovnicu. Tiež k LP č.4 mám výhrady, ale s názvu sa nedá poznať postup.