Rozprávka
SpäťPopis: Edukácia v nultom ročníku je špecifický proces, ktorý od učiteľa vyžaduje využívanie špecifických metód a foriem práce. Ich špecifickosť vyplýva z osobitostí psychiky dieťaťa, ktoré celý svoj doterajší život prežilo v sociálne a výchovne zanedbanom prostredí, no tiež z kultúrnych a jazykových rozdielov medzi prostredím školy a prostredím domova. V našej práci sme vychádzali z predpokladu, že rozprávka má aj pre rómske dieťa motivačnú hodnotu. Do obsahu učiva nultého ročníka sme zaradili postupne desať jednoduchých rozprávok a na ich základe sme rozvíjali komunikačné schopnosti, zmyslové vnímanie, grafomotorické zručnosti a matematické predstavy. Obsahom publikácie sú námety a návrhy, ako začleniť a využiť rozprávku vo vyučovacom procese, aby sme aj jej prostredníctvom dosiahli edukačný cieľ - pripravili žiaka na úspešné zvládnutie prvého ročníka.
Učiteľ: Bibiána ŠefčíkováViac
Predmet:
Ročník: 0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ
Autor: A. Páleníková, E. Suchožová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 15.10.2010 20:49
Formát súboru:
Veľkosť: 4281 kB
Jazyk: Slovenčina