SJL POLROČNÁ PÍSOMNÁ PRÁCA pre 9. ročník s odpoveďami, bodovaním a stupnicou hodnotenia
![](/gui/spat.png)
Popis: Polročná písomná práca zo SJL pre 9. roč. - 1.-2. str. pre žiaka, 3.- 5.str. odpovede s bodovaním, stupnica. 17 úloh z jazyka, slohu (učebnica Krajčovičová) a literatúry.
Diskusia
pridať komentár![*](/img/reaction.png)
Už pár rokov sa držíme tej istej stupnice - dohodlo sa tak na predmetovej komisii. Do 90%-1,do 75%-2,do 50%-3, do 35%-4, od 35-5. Inšpekcia nám toto hodnotenie "odobrila". Kedysi sme aj my mali prísnejšie hodnotenie,mne osobne viac vyhovovalo. Kde nebola v písomnej práci odpoveď náročná a v rámci jednej úlohy bolo potrebné toho riešiť viac, tak som nechcela dávať celý bod. Zo 17 úloh je len v 5 prípadoch bodovanie á 0,5b. S tým bodovaním nemusí nikto súhlasiť, ale možno to niekto použije. Dané je to tu za tým účelom.
![*](/img/reaction.png)
Je to pekne prepracované. Len kto to bude opravovať?
![*](/img/reaction.png)
Vyzerá to už tak, že ostane tá oprava len na našich pleciach.
![](/gui/emotes/smile-smile-big.png)
![*](/img/reaction.png)
Tiež máme dohodnutú stupnicu - 1 - 94%, 2- 80%, 3-60 %, 4 -40%. Mali sme okrem jednotky trošku prísnejšie, teraz dlhodobo máme túto. Myslím si, že treba zachovať istú náročnosť. Písomky sa už snažím pripravovať tak, aby som si uľahčila opravu - myslím časovo. Boli časy dlhých opráv.
![*](/img/reaction.png)
Ja sa tiež pamätám časy, keď od 50% bola nedostatočná. Takto boli bodované aj testy na prijímacích pohovoroch. Myslím, že vtedy mali žiaci aj väčšiu motiváciu, viac sa učili pred pohovormi, dnes pre nich Monitor 9 nie je až takou výzvou. Samozrejme, že sa to nedá generalizovať. Píšem o skúsenostiach z nášho regiónu. Tie opravy sú fakt náročné a hlavne sa s nimi treba ponáhľať.
![*](/img/reaction.png)
Ja som prvostupniarka, no mám dcéru deviatačku. Mne sa zdá niekedy až nenormálne, aby sme za jednu chybu v diktáte dávali 2. Veď v stresovej situácii (a tou sú aj diktáty, testy, písomky) ľahko spravíme jednu chybičku aj my. My máme stupnicu na testy a písomky podobnú ako vy, p. Korčáková. Neviem si ale predstaviť,, že za 50% by sme dávali nedostatočné. Podľa mňa by to bolo viac demotivujúce aklo motivujúce. Tiež je to len môj osobný názor a nemusíte s ním súhlasiť.
![*](/img/reaction.png)
Vďaka za názor. Súhlasím, že to bývalé hodnotenie, keď pod 50% už boli výsledky neuspokojivé, bolo poriadne prísne. Pozerala som vďaka internetu aj rôznu stupnicu hodnotenia diktátov na iných školách. Sú tam síce nepatrné rozdiely, ale nie sme v rámci Slovenska jednotní. My sa na našej škole držíme tejto stupnice: 0 - 1ch = 1, 2 - 3ch = 2, 4 - 6ch = 3, 7 - 9 = 4, 10 a viac chýb = 5. Snažíme sa pri kontrolných diktátoch dodržiavať aj predpísaný počet slov pre daný ročník. Práve vyberám pre deviatakov vhodný kontrolný diktát so zameraním na číslovky. Vhodný, t. j. primeraný, taký, aby ich nepoložil na lopatky.
![*](/img/reaction.png)
Pani Evka, za jednu chybu dať dvojku je hlúposť, nebuďme zase veľmi akurátni...stačí sa pozrieť v médiách na chyby v titulkoch a tých to neštve a nemajú tam také platy ako my.....z ťažkého slovenského pravopisu si ťažkú hlavu robíme len my- slovenčinárky, a pritom odvádzame na školách najhoršiu robotu!!! Takže, všetkým kolegynkám želám pracujte len do výšky svojho platu.
![*](/img/reaction.png)
?! Viete, aký názor vyjadruje smajlík s okuliarmi ? Ja neviem. :-(( Preto neviem, ako mám zareagovať.
![*](/img/reaction.png)
Vrátim sa k hodnoteniu diktátov. Tiež hodnotíme ako na Vašej škole p.Korčáková. Jednu chybu urobíme, je za to jednotka. P. Sobotová, kontrolný diktát sa píše po precvičení konktrétneho učiva, je zameraný na dané javy. Ja viem stres... ten je okolo nás aj v bežnom živote. Videli ste na televíznej obrazovke chyby,alebo bežne na ulici,v médiách.... Niekedy stačí jedna chyba a okolie Vás posúdi.....
![*](/img/reaction.png)
Ďakujem za reakciu, p. Kováčová.
![](/gui/emotes/smile-smile-big.png)
![*](/img/reaction.png)
Veruže sa stretávame aj s chybami v médiách. Minule som si prečítala v jednom nemenovanom týždenníku, že väzeň sa píše vezeň. Mňa trápi aj to, že niektorí učíme deti, že slovesná prípona -li, sa stále vyslovuje mäkko a neter na západnom Slovensku pani učiteľka opravuje, že hovorí príliš mäkko. Mám ju podľa toho súdiť, že je zlá učiteľka? Podľa mňa, by sa všetko malo ujednotiť a pridržiavať sa toho.
![*](/img/reaction.png)
![](/gui/emotes/smile-smile-big.png)
![*](/img/reaction.png)
![](/gui/emotes/smile-smile-big.png)
![*](/img/reaction.png)
Ja som končila v 1990 a tiež sa ma prof. Jacko spýtal, aký mám názor na písanie y - i, na vybrané slová ... No čo už taký študentík môže pri štátnici povedať? Myslím si, že pre nás by to bolo už asi ťažké. No dnešné deti by to s radosťou privítali. Súhlasím s Vami, p. Kováčová, že je to na nás. Prajem veľa zdaru pri našej práci.
![](/gui/emotes/smile-smile.png)
![*](/img/reaction.png)
Pani Sobotová, prof. Jacko bol môj študijný vedúci. Som rada, že ste ho spomenuli. Asi sme chodili na spoločnú fakultu - Pdf Prešov. Tiež prajem všetko dobré.
![](/gui/emotes/smile-grin.png)
![](/gui/emotes/smile-grin.png)
![](/gui/emotes/smile-wink.png)
![*](/img/reaction.png)
Pozdravujem rodáčky z východu !
![](/gui/emotes/smile-smile-big.png)
![](/gui/emotes/smile-smile-big.png)
![*](/img/reaction.png)
Myslela som si, či nieste od St. Ľubovne alebo manžel,lebo tam sa také priezvisko vyskytuje.
![*](/img/reaction.png)
![](/gui/emotes/smile-smile-big.png)
![*](/img/reaction.png)
Spiš a Šariš sú susedia - ako jedna rodina. Nech sa Vám darí.
![](/gui/emotes/smile-smile.png)
![*](/img/reaction.png)
Ďakujem pekne, aj Vám všetko dobré !
![](/gui/emotes/smile-smile-big.png)
![*](/img/reaction.png)
Ďakujem !
![](/gui/emotes/smile-smile-big.png)
![*](/img/reaction.png)
Veľmi vám ďakujem. Výborne zostavené, neuveriteľne mi to pomôže.
![](/gui/emotes/smile-wink.png)
![*](/img/reaction.png)
Aj mne sa páči táto previerka a typ, hoci je to náročné na opravovanie. Čo sa týka hodnotenia, zisťujem, že u nás sme "mäkkí" - odsúhlasené máme 4 do 26%. A niekedy som fakt rada, že niektorí aspoň toľko bodov "naškriabu"...
![*](/img/reaction.png)
Ďakujem !
![](/gui/emotes/smile-smile-big.png)
![*](/img/reaction.png)
Majka, požičala som si, vyskúšala s deviatakmi a som "dobrá", hovorím však o priemere mojej triedy. Robím možné-nemožné, priemer aj na KOMPARE, aj v ostatných písomných prácach je stále okolo 60%.
Srdečne Ťa pozdravujem a ďakujem za poskytnutú prácu.
![](/gui/emotes/smile-smile.png)
![*](/img/reaction.png)
Evka, pozdravujem a teším sa, že Ťa tu vidím.
![](/gui/emotes/smile-smile-big.png)
![*](/img/reaction.png)
Krátka poznámka k hodnoteniu: od tohto školského roka sme sa na predmetovej komisii dohodli na prísnejšom hodnotení. Zmena nastala len v posune percent v jednom prípade - dostatočná je až po 30%, teda nedostatočná od 29%. Iné zostalo u nás po starom:
1 = 100% -90%
2 = 89% - 75%
3 = 74% - 50%
4 = 49% - 30%
5 = 29% - 0%.
Táto písomná práca bola pridaná v minulom školskom roku, vtedy sme dodržiavali stupnicu, ktorá je tam uvedená. Stupnicu nie je problém si upraviť - každý "po svojom".
![*](/img/reaction.png)
Pani Zita, len Vás chcem upozorniť, že ten test bol "šitý" pred dvoma rokmi pre deviatakov reformou "nezasiahnutých". Úohy sa dajú prispôsobiť.
![*](/img/reaction.png)
Ďakujem! Neučím teraz deviatakov, takže ani neviem, či je test použiteľný v celom znení, alebo len jeho časť.
![*](/img/reaction.png)
Učiteľ: Mária KorčákováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor: Mária Korčáková
Typ dokumentu: Písomka, test
Vytvorené dňa: 08.01.2011 18:36
Formát súboru:
Veľkosť: 100 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Slovenský jazyk a literatúra
1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ
Michaela Lachová
Matematika
3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ
Marcela Labudíková
Matematika
4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ
Michaela Lachová
Matematika
4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ
Michaela Lachová
Matematika
2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ
Monika Červeňáková
Zaujala ma stupnica hodnotenia. Prerátala som si ju podľa bodov na stupnicu v našej škole, zistila som, že sme prísnejší v hodnotení. Tiež som si všimla, že dávate aj 0,5 boda. Ja to už dávno nerobím. Buď žiak vie a dostane bod, alebo nevie presne, nedostane bod.