Spoznávame obrazné - Hot Potatoes cvičenie

Popis: Z praxe viem, že takmer všetci žiaci majú problém s vnímaním, vyhľadaním a určovaním obrazných spojení alebo štylistických figúr, najmä v poézii. Zostavila som dlhšie a náročnejšie cvičenie, ktoré obsahuje aj teóriu. Cieľom je, aby deti začali vnímať obrazy, neinterpretovali ich doslovne a zistili rozdiel medzi metaforou a metonymiou.
Diskusia
pridať komentár
To bolo ťažké!! Pojem aliterácia si ani nepamätám (urobila som na 60% - bieda a to ešte s vašou nápovedou). A rozmýšľam ,či som to niekedy vedela.
BTW Toto zvládajú deti v deviatom ročníku ? Hodnotím!

Tak to bolo aj na mňa ťažké



Aliterácia je riadny termín z VIII. ročníka, štandard, aj všetko ostatné...
Ale chcem sa sústrediť najmä na ťažké témy, ktoré spracujem postupne v Hot Potatoes ( ak budem mať čas), viacnásobným opakovaním sa to možno lepšie zvládne...

Veľmi pekné. Páči sa mi to a využila som na vyučovaní, i keď úspešní boli len lepší žiaci.

Učiteľ: Žaneta PikartováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor:
Typ dokumentu: Cvičenie, úloha
Vytvorené dňa: 15.08.2009 14:44
Formát súboru:
Veľkosť: 141 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Obohatenie, Všeobecné
Nešpecifikovaný
Eva Dzurková
Ruský jazyk
5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Edita Pláteníková
Slovenský jazyk a literatúra
3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ
Žaneta Pikartová
Slovenský jazyk a literatúra
6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Edita Pláteníková
Slovenský jazyk a literatúra
7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Edita Pláteníková
ste majster