Spoznávame obrazné - Hot Potatoes cvičenie

Popis: Z praxe viem, že takmer všetci žiaci majú problém s vnímaním, vyhľadaním a určovaním obrazných spojení alebo štylistických figúr, najmä v poézii. Zostavila som dlhšie a náročnejšie cvičenie, ktoré obsahuje aj teóriu. Cieľom je, aby deti začali vnímať obrazy, neinterpretovali ich doslovne a zistili rozdiel medzi metaforou a metonymiou.
Diskusia
pridať komentár
To bolo ťažké!! Pojem aliterácia si ani nepamätám (urobila som na 60% - bieda a to ešte s vašou nápovedou). A rozmýšľam ,či som to niekedy vedela.
BTW Toto zvládajú deti v deviatom ročníku ? Hodnotím!

Tak to bolo aj na mňa ťažké



Aliterácia je riadny termín z VIII. ročníka, štandard, aj všetko ostatné...
Ale chcem sa sústrediť najmä na ťažké témy, ktoré spracujem postupne v Hot Potatoes ( ak budem mať čas), viacnásobným opakovaním sa to možno lepšie zvládne...

Veľmi pekné. Páči sa mi to a využila som na vyučovaní, i keď úspešní boli len lepší žiaci.

Učiteľ: Žaneta PikartováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor:
Typ dokumentu: Cvičenie, úloha
Vytvorené dňa: 15.08.2009 14:47
Formát súboru:
Veľkosť: 141 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Informatická výchova, Informatika, Obohatenie, Všeobecné
Nešpecifikovaný
Alena Naďová
Slovenský jazyk a literatúra
3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Edita Pláteníková
Slovenský jazyk a literatúra
8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Edita Pláteníková
Slovenský jazyk a literatúra
8. ročník ZŠ (Tercia OG)
Anna Hudáková
Všeobecné
Nešpecifikovaný
Ľuba Popíková
ste majster