Ako priviesť žiaka k úspechu v celoslovenskom kole v náročnej olympiáde v CJ
SpäťPopis: PRE NEPRÁZDNINOVÝCH NÁVŠTEVNÍKOV knižnice.Za každým úspechom žiaka je kvantum práce učiteľa i žiaka a podpora vedenia školy a rodičov. Samozrejme nezabudnime dlhoročné zberanie skúseností a "práca na sebe". Opisujem ako sa "rodí" úspech. Prezentácia má slúžiť na inšpiráciu "nedočkavým" kolegom. Je to drina. Nech sa páči. Ale stojí za to. Spomenutý žiak na úvodnej fotografii v tmavom svetri. Aj divadlo pomáha cibriť hovorenie. Foto z divadleného dňa v Trnave.
Diskusia
pridať komentárĎakujem. A čakala som, že konštatujete, že podpora z rodiny chýba. Ale zo strany vedenia školy, to sa mi zdá zvláštne, nechápem...
myslela som to tak, že nie vždy vie vedenie školy oceniť tú námahu učiteľov/ iek ( ja som s mojím vedením spokojná), sú spokojní/é s aktivitami, ale...nepovedia to, neocenia ani morálne nie to náhradným voľnom, či odmenou.., berú to ako samozrejmosť. A potom sa stáva, že motivácia a chuť tvoriť klesá
To je pochopiteľné. To náhradné voľno im za to nestojí?
Veď keď učiteľ je celý deň v škole a pracuje, tak večer ešte sa pripravuje na druhý deň a opravuje. Na to náhradné voľno má nárok takto logicky.
Avšak stále sú aj takí/é učitelia/ky, ktorí/é učiteľstvo berú ako poslanie a potom je to o inom, že? Vy určite patríte medzi ne.
Súhlasím s Vami, že je veľmi dôležitá podpora rodičov (tí to často berú ako samozrejmosť) a takisto aj podpora vedenia. U nás dostaneme náhradné voľno za činnosť po pracovnej dobe (cca po 15.30), s výnimkou rodičovských združení a stretnutí učiteľa s rodičmi, lebo to má učiteľ v príplatku za triednictvo.
A učiteľa po príchode domov čaká druhá smena - opravy a prípravy na nasledujúci deň. A tak to ide stále dookola, po celý školský rok...
No v našej škole to náhradné voľno máme, vykazujeme si presne hodiny takejto práce. Veď tým žiakom dávame vtedy to najlepšie zo seba, tiež sa na to pripravujeme. Takže výsledky sú tomu adekvátne. Aj kolegyne pristupujú podobne. Podpora je.
A takú prajem aj všetkým Vám, ktorí sa radi venujete talentom. Veď ony nám za to stoja. /Tá podpora nie je automatická, aj sa musí zaslúžiť a vybojovať si/.
Keď nacvičujem na Divadelný festival tiež je to "statočná práca", takže aj uznaná. Ako ináč?
Súhlasím s p. Sabovou. / vlastná skúsenosť/
Ako rozumieť - podpora rodiča ? Veď tí sú radi, že sa o dieťa po vyučovaní niekto postará, tak ho radi zveria učiteľovi. A ešte sa aj niečo naučia.
Ó, to áno. Lenže, ak sa má žiak niečomu dlhodobo solídne venovať mimo vyučovania, teda pracovať navyše, musí cítiť záujem a podporu svojich rodičov. Veď musí tomu venovať svoj voľný čas a mohol by robiť niečo iné, napríklad oddychovať alebo svoje "iné" koníčky.
Gabika, veľmi pekné. Teória je super
Gabika, moc Ti ďakujem za tento názor. Teším sa, že si sem zablúdila. Vitaj.
Obdivujem vašu prácu , ja aj manžel sme niečo podobné zažili na ZŠ, ja som bola úspešná v ruštine, on v chémii, ale bola za tým práca učiteľa vysoko nad rámec povinnosti. My máme so synom opačný problém, je veľmi talentovaný, ale za jeho úspechmi, najmä v zemepise a matematike je predovšetkým jeho a naša ctižiadosť a hodiny domácej prípravy, úspech si učiteľ ľahko privlastní . Dejepisárka sa mu aspoň trochu venovala, väčšinu materiálov však dostal na samoštúdium, na olymp. z Aj išiel fakticky bez prípravy a na internete sme zisťovali, z čoho vlastne pozostáva. Teraz v deviatej triede ho oslovila aj slovenčinárka, ktorá ho ani vôbec neučí. Keď po porade s nami povedal, že nemá záujem, ešte mu povedala, že ju sklamal. Bola som rozhorčená, napriek manželovej žiadosti o aktívnejší prístup učiteľov k príprave sa nič nezmenilo, naopak sa mi zdá, že sa na jeho šikovnosti a obetavosti mnohí chcú " priživiť". Úprimne závidím taký úžasný prístup.
Nevšimla som si Váš komentár, pani Sadloňová. Oj, ak by bol Váš syn v našej škole, tak by sa mu určite s láskou venovali mnohí učitelia predmetári. A určite by zašiel vysoko... Škoda, že si nie všade vedia vážiť "talenty" a podporu rodičov. Prajem, aby na SŠ to bolo ináč.
Pridať komentár
Učiteľ: Gabriela ŠimováViac
Predmet:
Ročník: 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor: Gabriela Šimová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 23.09.2009 06:39
Formát súboru:
Veľkosť: 202 kB
Jazyk: Slovenčina
Obdivujem to, čo robíte. A súhlasím s tým, že aj podporujúce prostredie ( na všetky aktivity nielen na olympiády) je nevyhnutné. Často sa stretávam s tým, že by aj učiteľka chcela, aj mohla, ale podpora vedenia chýba.