Kompenzačné pomôcky pre žiakov s poruchami učenia
SpäťPopis: Interný metodický materiál ŠŠI http://www.ssiba.sk Bratislava
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Silvia Bodláková | (20.08.2017 15:37 - neprečítaný)
Prosím Vás, máte aj pomôcky pre informatiku? Zaujíma ma práca s tabuľkami vo Word, Excel a tvorba grafov v týchto programoch. Programovanie - Imagine a kreslenie v LogoMotion. Mám na mysli deti s poruchami učenia - inteligencia v strednom pásme priemeru, problémy s čítaním a podobne. Môžeme sa na škole rozhodnúť, že takéto dieťa bude navštevovať predmet, ale bude mať len absolvoval? Nechcem ho trápiť. Keď vidím ako sa nechápavo na mňa pozerá, lebo ani pojmy z matiky mu nič nehovoria. A keď si má prečítať zadanie, čo má robiť - vysvetľujem mu všetko a robíme to viac spolu, ale tým pádom ukazujem riešenie aj susedom. Ani mi nevie sám povedať čomu nerozumie. Keď chce - ale má veľa krúžkov - príde a popoludní si sadneme, ale ani v skicári nakresliť podľa postupu nezvláda. Mám viac takých detí a aj keď na informatike aj kreslíme a učíme sa projektovo - pracujeme aj v dvojiciach, nevidím pokroky. Ďakujem za rady.
Prosím Vás, máte aj pomôcky pre informatiku? Zaujíma ma práca s tabuľkami vo Word, Excel a tvorba grafov v týchto programoch. Programovanie - Imagine a kreslenie v LogoMotion. Mám na mysli deti s poruchami učenia - inteligencia v strednom pásme priemeru, problémy s čítaním a podobne. Môžeme sa na škole rozhodnúť, že takéto dieťa bude navštevovať predmet, ale bude mať len absolvoval? Nechcem ho trápiť. Keď vidím ako sa nechápavo na mňa pozerá, lebo ani pojmy z matiky mu nič nehovoria. A keď si má prečítať zadanie, čo má robiť - vysvetľujem mu všetko a robíme to viac spolu, ale tým pádom ukazujem riešenie aj susedom. Ani mi nevie sám povedať čomu nerozumie. Keď chce - ale má veľa krúžkov - príde a popoludní si sadneme, ale ani v skicári nakresliť podľa postupu nezvláda. Mám viac takých detí a aj keď na informatike aj kreslíme a učíme sa projektovo - pracujeme aj v dvojiciach, nevidím pokroky. Ďakujem za rady.
Reagovať | Danica Bániková | (20.08.2017 17:26 - neprečítaný)
Bohužiaľ, kompenzačné pomôcky špeciálne na informatiku som nenašla. Možno používate tabuľky a schémy (http://www.ucebnepomockyslovakia.sk/eshop/kategoria/informatika).
Z vlastných skúseností viem, že takíto žiaci dobre reagujú na farebné rozlíšenie prvkov v systéme, veľmi jednoduché inštrukcie (a teda aj výkony), lapidárne príklady z praktického života. Niekedy ide len o neschopnosť sústrediť sa. Ak majú vnímať zložitý sled úkonov, sú títo žiaci "stratení v preklade".
Kompenzačné pomôcky by mali vedieť odporučiť pracovníci CPPPaP.
Bohužiaľ, kompenzačné pomôcky špeciálne na informatiku som nenašla. Možno používate tabuľky a schémy (http://www.ucebnepomockyslovakia.sk/eshop/kategoria/informatika).
Z vlastných skúseností viem, že takíto žiaci dobre reagujú na farebné rozlíšenie prvkov v systéme, veľmi jednoduché inštrukcie (a teda aj výkony), lapidárne príklady z praktického života. Niekedy ide len o neschopnosť sústrediť sa. Ak majú vnímať zložitý sled úkonov, sú títo žiaci "stratení v preklade".
Kompenzačné pomôcky by mali vedieť odporučiť pracovníci CPPPaP.
Pridať komentár
Učiteľ: Danica BánikováViac
Predmet: Špeciálna pedagogika
Ročník:
Autor: http://www.ssiba.sk
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 17.08.2017 18:42
Formát súboru:
Veľkosť: 323 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Matematika
8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Xénia Píšová
Slovenský jazyk a literatúra
4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ
Ľuba Pavliková
Slovenský jazyk a literatúra
4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ
Marta Valkovičová
Špeciálna pedagogika
Nešpecifikovaný
Lucia Vargaeštokova
Špeciálna pedagogika
Nešpecifikovaný
Lucia Vargaeštokova
Výborné