Čítaj, hraj a spievaj!

Späť
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Možno ste už tiež stáli pred výzvou: naučiť žiakov čítať noty prostredníctvom hry. Aktivita Tajný dirigent žiakov motivuje v prvom rade cítiť rytmus vlastným telom, zaplaví ich dobrou náladou a vzbudí ducha hry. V reflexii po aktivite je možné žiakov naviesť k tomu, že dirigent pre svoju prácu potrebuje poznať noty. Následne si ich prečítame, naučíme sa, kde v notovej osnove sa nachádzajú. Zvládneme prečítať jednoduché notové zápisy (Jedna druhej riekla; Medveďku, daj labku; Dobrú noc, má milá, a i.). Žiaci budú mať možnosť tvorby vlastných rytmických dialógov a v prípade šikovnejšej skupiny si možno zahráte rytmické partitúry. Zrejme som zabudla na dvoch vzácnych hostí. Guido z Arezza? Zoltán Kodály? Kto sú a komu dnes vďačíme za to, že poznáme solmizačné slabiky? Nechajme deti skúmať. Tento projekt sa uskutočnil vďaka finančnej podpore Nadácie ZSE. Metodické pokyny sa nachádzajú v poznámkach prezentácie. Tento projekt sa uskutočnil vďaka finančnej podpore Nadácie ZSE.


Diskusia

pridať komentár

Žiadne komentáre


*Pridať komentár

Učiteľ: Lenka RadvanskáViac 

Predmet: Dejepis, Hudobná výchova
Ročník: 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG)

Autor: Lenka Radvanská
Typ dokumentu: Učebný materiál
Vytvorené dňa: 27.06.2024 20:08
Formát súboru: pptx
Veľkosť: 24 MB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ Renáta Titková
Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ Renáta Titková
Slovenský jazyk a literatúra 1. ročník ZŠ Slávka Kalakayová
nešpecifikovaný 0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG) Gabriela Šimová
Biológia 8. ročník ZŠ (Tercia OG) Katarína Štefaňáková