Viem sa vyjadriť ku svojej práci - ďalší tip z daltonskej konferencie
SpäťPopis: Ak využívate pri vyučovaní pracovné listy, a možno i nevedome daltonské prvky, mohli by ste využiť tip z konferencie o daltonskom vyučovaní. Zaujalo ma, že trieda by mohla mať viacej pozitívnych i negatívnych hodnotení, z ktorých si každý žiak skladá svoje vlastné hodnotenie po ukončení práce. Skúsili sme teda s deťmi na triednickej hodine zostaviť hodnotenie vlastnej práce, z ktorého si žiaci vždy vyberú a napíšu na záver daltonského bloku do pracovných listov.
Diskusia
pridať komentárPekne si to deti zostavili, my máme niečo podobné, niektoré nápady nám v našom materiáli chýbajú ( je tu, v knižnici pod názvom Ako sa ohodnotiť), doplním, dáme si na nástenku. Ja mám skúsenosť, že takéto maličké "nápovedy" deťom pri hodnotení práce veľmi pomáhajú. Výborný materiál. Deti si (aj s pani učiteľkou) rozhodne zaslúžia pochvalu.
Editka, ďakujem. V pondelok sme mali aj poradu o konferencii s ukážkou semafora. Dnes sme celá rodina strihali slniečko a mráčiky. Mojich daltonských to naozaj zaujalo, zajtra mám daltonský deň, uvidím. Mám pripravený i kľúč odpovedí a zónu opravovania. Som skutočne zvedavá.
Vidím, že nás nápady z konferencie zaujali rovnako, ja už mám tabuľu pomoci hotovú, pri realizácii výroby semafora som zvolila taktiku podľa pravidla, čo vedia urobiť deti, nesmie urobiť učiteľ, mám šikovných siedmakov, podujali sa na výrobu semafora sami.
Výborné!!! Nám, ktorí začíname využívať daltonské prvky, to určite pomôže. Ďakujem
Pridať komentár
Učiteľ: Žaneta PikartováViac
Predmet: Všeobecné
Ročník: 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG)
Autor: Žaneta Pikartová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 09.02.2010 21:35
Formát súboru:
Veľkosť: 86 kB
Jazyk: Slovenčina