Zábavné opakovanie v číslach ( i-Word)

Späť
z
zlý
dobrý, ale ...

Popis: Pre starších zábavné otázky zo SJL, na ktoré odpovedajú len číslom. Niektoré otázky by mohli mať alternatívne číslo : napríklad počet neurčitých slovesných tvarov. Dala som 5 - neurčitok, prechodník, činné príčastie a trpné. Mohlo by byť 6 - delenie na činné príčastie prítomné a minulé. Tiež počet druhov čísloviek - dala som 5, nevyčleňovala som ako osobitné neurčité. Dalo by sa diskutovať, aj jazykovedci diskutujú o počte slovných druhov, nechala som 10. Ak s niečím nesúhlasíte, opravte si. Heslo je klbko.


Diskusia

pridať komentár

* Reagovať | Eva Dzurková | (30.05.2010 21:18 - neprečítaný)

Cvičenie je super

* Reagovať | Magda Kováčiková | (30.05.2010 21:20 - neprečítaný)

Zaujímavá štatistika Chcem sa spýtať, Žanetka, neučíte pri neurčitých slovesných tvaroch aj slovesné podstatné meno?

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (30.05.2010 21:27 - neprečítaný)

Pani Magde, učím, a už sme pri tom, oficiálna morfológia slovesné podstatné meno nezaraďuje k neurčitým slovesným tvarom. Teda podľa mojich zdrojov. Chcela som sa spýtať aj na počet pádov, to je tiež nedoriešené. Vidím, že s testom bude zábava.

* Reagovať | Magda Kováčiková | (30.05.2010 21:32 - neprečítaný)

No a opäť sme pri našej krásne slovenčine . Musím sa priznať, ešte som sa nestretla s tým, že slovesné podstatné meno nezaraďujeme medzi neurčité slovesné tvary. No a máme dôvod na diskusiu. Čo na to ostatní slovenčinári? Pádov (podľa mňa) je sedem

* Reagovať | Edita Pláteníková | (30.05.2010 21:36 - neprečítaný)

V pádoch ja mám tiež jasno, je ich podľa mňa sedem, dávam ešte jeden námet, učebnica pre siedmy ročník hovorí, že medzi hlavné vetné členy patrí aj vetný základ.

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (30.05.2010 21:37 - neprečítaný)

To je vysokoškolský pohľad, už som si to overovala, náš na úrovni ZŠ je naozaj taký, že slovesné PM zaraďujeme k neurčitým slovesným tvarom. Môžeme s deťmi diskutovať. A pády, už sme sa rozprávali, každý zdroj udáva iný počet. Keď som začínala, ešte som deti učila aj činné príčastie minulé, aj vedľajšiu vetu doplnkovú i doplnok. Ale vyzerá to, že podľa novej reformy sa k týmto učivám vôbec nedostaneme, časovo to nezvládneme.

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (30.05.2010 21:40 - neprečítaný)

Editke, a podľa novej v VI. ročníku tam už vetný základ nie je.

* Reagovať | Edita Pláteníková | (30.05.2010 21:46 - neprečítaný)

Šiestakov nemám, budem sa musieť zoznámiť. Nie som si istá, ale mám dojem, že ani v starej šiestackej učebnici vetný základ nebol, s jednočlennou vetou sa začínalo až v sedmičke.

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (30.05.2010 21:58 - neprečítaný)

Editke, Magduške, ďakujem za diskusiu. Dala som 5 neurčitých slovesných tvarov, ale už nešlo vymenovať, vypísalo mi, že počet položiek môžem mať 25, ďalej ma program nepustil a upresnila som hlavné vetné členy v dvojčlennej vete.

* Reagovať | Magda Kováčiková | (30.05.2010 22:07 - neprečítaný)

Milujem tieto slovenčinárske rozhovory, človek sa vždy niečo nové dozvie

* Reagovať | Edita Pláteníková | (31.05.2010 19:35 - neprečítaný)

Žanetka, to pozadie ma nenecháva kľudnú, prezradiš zdroj?

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (31.05.2010 19:55 - neprečítaný)

Editka, všetky sú rovnaké, aj Ty odtiaľ čerpáš : http://www.gify.nou.cz/pozadi3.htm
S číslami sa mi zdal dobrý nápad, ako super opakovanie pri rozlúčke s IX. ročníkom. Ale vďaka reforme sme úplne pomýlené. Dnes som vložila výstupný test v V. ročníku, ja viem, že podľa učebnice sa majú učiť len akostné prídavné mená, ale mne sa zdá logické preberať súčasne aj vzťahové, už som mala pripomienku. A ešte som zistila nejednoznačnosť - veta podľa zámeru. Niektoré učebnice vyčleňujú zvolacie vety, niektoré nie. Ja áno. Mali sme zaujímavú poradu o záveroch inšpekcie, zajtra Ti napíšem, asi aj vy ste mali ?

* Reagovať | Edita Pláteníková | (31.05.2010 20:01 - neprečítaný)

teda, na gify chodím, prehliadla som šaškov, sú naozaj rozkošní, my sme inšpekciu v tomto školskom roku nemali. Nápad s šíslami je naozaj dobrý, zvolacie vety učím len tak, že im spomeniem, že termín existuje, nemusia ich bližšie špecifikovať.

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (31.05.2010 20:59 - neprečítaný)

Editka, inšpekciu sme nemali, ale riaditelia mali spoločné stretnutie s inšpekciou. Napríklad máme pripraviť presné bodovanie slohovej práce. Keď si napríklad stanovím, že budem mať 10 bodov ako maximum za dodržanie štýlu/ postupu/ útvaru, aj tak ja subjektívne rozhodujem, koľko bodov sa priblížil. Len budeme vyrábať tabuľky. A máme do plánov zapísať úplne všetky písomné práca, aj malé... ????? A ďalšie veci, to tu radšej nebudem písať.

* Reagovať | Magda Kováčiková | (31.05.2010 21:01 - neprečítaný)

To je čo za hlúposť? Dúfam, že na stredné Slovensko to nedorazí

* Reagovať | Edita Pláteníková | (31.05.2010 21:02 - neprečítaný)

Ja dúfam, že ani k nám nie, že sme dostatočne ďaleko.

* Reagovať | Žaneta Pikartová | (31.05.2010 21:07 - neprečítaný)

To je pekný komentár My sme mali o odporúčaniach inšpekcie hodinovú poradu minulý týždeň.....??????

* Reagovať | Edita Pláteníková | (31.05.2010 21:14 - neprečítaný)

Odporúčania nie sú záväzné, záväzné sú len opatrenia!


*Pridať komentár

Učiteľ: Žaneta PikartováViac 

Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)

Autor: Žaneta Pikartová
Typ dokumentu: Cvičenie, úloha
Vytvorené dňa: 30.05.2010 21:56
Formát súboru: doc
Veľkosť: 220 kB

Licencia:

Jazyk: Slovenčina Slovenčina

  Podrobne  

História dokumentu

Od tohto autora

Súvisiace dokumenty

Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.

Podobné dokumenty

Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Irena Kolčáková
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Mária Mačuhová
Slovenský jazyk a literatúra 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ Mária Mačuhová