Daltonské menovky, hodnotenie a pravidlá
SpäťPopis: Pre tých, ktorých zaujíma daltonské vyučovanie na druhom stupni : zaviedla som si daltonskú nástenku, na ktorej boli pravidlá, princípy, zloženie daltonských skupín a žiaci s hodnotením. Každý žiak si vybral svoj symbol, smajlíky sú za prvý polrok, potom sme dokresľovali. V tejto triede som mala len 16 detí, tretina je dobre hodnotená. Tí s malým počtom smejkov majú vývinové poruchy učenia, prvé tri mená sú rómske deti. Smejkov dostávali za mimoriadny výkon. Potom som hodnotila tiež A, B, C, D a za takmer dokonale vypracované listy mohli tiež získať pochvalu do ŽK a jednotku.
Diskusia
pridať komentárZaujalo ma takéto hodnotenie, prispieva k rozvoju osobnosti dieťaťa
Paci sa mi to cele
Prosim Vas, v akych casovych intervaloch pribudaju smajlikovia na nastenku? Skupiny ziakov su stabilne, alebo ich menite podla temy, vykonu a pod? vdaka
Daltonský blok sme mali každý nepárny týždeň celý deň. Smajlíci v tomto dokumente sú za prvý polrok. Deti ich získavali za mimoriadny výkon. Žiaci pracovali sami/ v skupinách po troch, ja som mala pri sebe jedného / dvoch najslabších podľa potreby. Skupiny som menila, lebo som hľadala optimálne zloženie, vždy som určila vedúceho, ktorý na skupinu dohliadal. Potom si sami dokázali vybrať pre nich najlepšiu pracovnú skupinu. Často som ich len pozorovala, na základe toho som priradila smejkov za spoluprácu a aktivitu. Ťažšie bolo získať za tvorivosť a žltého za mimoriadne vypracované úlohy. V Senici a v Brne som videla, že pracujú v stálej skupine. Daltonská filozofia hovorí, že si majú vybrať partnerov, tempo, predmet i úlohu. To ich motivuje, tiež sľub, že ak rýchlo vypracujú úlohy , môžu sa hrať ( PC, logické hry).
Pridať komentár
Učiteľ: Žaneta PikartováViac
Predmet: Slovenský jazyk a literatúra
Ročník: 5. ročník ZŠ
Autor: Žaneta Pikartová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 19.07.2009 13:01
Formát súboru:
Veľkosť: 1279 kB
Jazyk: Slovenčina
Páči sa mi to hodnotenie