klasifikačná tabuľka

Popis: stupnica, bodové ohodnotenie
Diskusia
pridať komentár
Ja len toľko k tomu, že školská inšpekcia nám nariadila (odporúčala)
takéto percentuálne hodnotenie 100%-89%=1
88 - 75 = 2
74 - 63 = 3
62 - 50 = 4
49 - 0 = 5
"Úžasná motivácia" pre žiaka, keď vie skoro 50% a má nedostatočnú:-(

Môžem sa opýtať či to odporučili pre ZŠ? Viem, že na niektorých SŠ, resp. gymnáziách, to bežne takto funguje. A Vaša škola to zaviedla do praxe podľa ich "odporúčania" ? Vopred ďakujem za odpoveď.

Neviem, aká inšpekcia, nakoľko u nás, Prešovský kraj, máme vo väčšine 100% - 90 %,89 - 75, 74 -50, 49 - 30% a aj tak máem čo robiť, aby najmä v matematike, nám žiaci neprepadli.

Je smutne, ze požiadavky na klasifikáciu žiakov ZŠ sú nejednotné na Slovensku. Najmä preto, že len pred nedávnom (v apríli) bol vydaný Metodický pokyn 7/2009-R na hodnotenie a klasifikáciu žiakov ZŠ, bohužiaľ percentuálna stupnica tam nie je. A vraj ide o zjednotenie požiadaviek...

Áno, odporučili to pre ZŠ, aj sme to zaviedli do praxe, striktne sme to dodržiavali asi 3 roky, ale tento rok sme si to mierne upravili asi takto: 100 - 90 =1, 89 - 75= 2, 74 - 55 = 3, 54 - 40 = 4 uvedené je to v %. Aspoň trošku sa snažíme prispôsobiť sa úrovni žiakov.

Veľmi dobrá pomôcka, len neviem, či to môžem brať do úvahy i pre ŠZŠ...keďže sme na Slovensku nejednotní...poraďte. Ďakujem.

Ďakujem za tabuľku. Pri každej previerke prepočítavam hranice bodov, takže toto je zľahčenie, dám to aj kolegyniam. K %, ktoré tu v diskusii uvádzate: osobne nesúhlasím s hranicou vedomostí 40% a žiak vtedy dostáva nedostatočnú. Vie viac ako tretinu učiva, ktoré preverujem. U nás máme dohodnuté 100% -90% -1, 89%-75% - 2, 74%-50% - 3, 49%-30%(25%) - 4 a od 29% alebo 24% je to 5. Je to pre základnú školu a hranice 25% využívame v previerkach, kde je potrebné veľa krokov pri riešení úlohy..Proste, ak nezapíše niektorý krok, ale úlohu vyrieši, nemá horšiu známku. Prísnejšiu stupnicu uplatňujeme pri testoch s výberom odpovede.

Vyzerá to byť veľmi dobré, chcel som si to upraviť na počet 30 ale je to zamknuté
škoda
môžeš to rozšíriť na 33 alebo uvolníš možnosť úprav??
Ďakujem

Tabuľka je záväzná pre školu len vtedy, keď schváli pedagogická rada a mala by byť súčasťou ŠKVP. Nik Vám nemôže nariadiť aké percentuálne vyjadrenie máte využiť. Nehovorí o tom žiadny zákon ani metodický pokyn. Inšpekcia to nariadiť tiež nemôže.

.... a vďaka, tiež využívame Vašu tabuľku


Výborná pomôcka , pre mňa ako začiatočníka .. ďakujem

Učiteľ: Jana VojačekováViac
Predmet:
Ročník: 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor: Jana Vojačeková, Jana Mažáriová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 26.08.2009 16:51
Formát súboru:
Veľkosť: 365 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
nešpecifikovaný
0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Ján Hrušovský
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ
Mária Korčáková
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ
Mária Korčáková
Slovenský jazyk a literatúra
8. ročník ZŠ (Tercia OG)
Mária Korčáková
Slovenský jazyk a literatúra
2. ročník ZŠ
Michaela Babejová
Skvelá vec.