klasifikačná tabuľka
SpäťPopis: stupnica, bodové ohodnotenie
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Ľubica Mazáková | (26.08.2009 21:35 - neprečítaný)
Ja len toľko k tomu, že školská inšpekcia nám nariadila (odporúčala)
takéto percentuálne hodnotenie 100%-89%=1
88 - 75 = 2
74 - 63 = 3
62 - 50 = 4
49 - 0 = 5
"Úžasná motivácia" pre žiaka, keď vie skoro 50% a má nedostatočnú:-(
Ja len toľko k tomu, že školská inšpekcia nám nariadila (odporúčala)
takéto percentuálne hodnotenie 100%-89%=1
88 - 75 = 2
74 - 63 = 3
62 - 50 = 4
49 - 0 = 5
"Úžasná motivácia" pre žiaka, keď vie skoro 50% a má nedostatočnú:-(
Reagovať | Anna Šabíková | (27.08.2009 12:57 - neprečítaný)
Môžem sa opýtať či to odporučili pre ZŠ? Viem, že na niektorých SŠ, resp. gymnáziách, to bežne takto funguje. A Vaša škola to zaviedla do praxe podľa ich "odporúčania" ? Vopred ďakujem za odpoveď.
Môžem sa opýtať či to odporučili pre ZŠ? Viem, že na niektorých SŠ, resp. gymnáziách, to bežne takto funguje. A Vaša škola to zaviedla do praxe podľa ich "odporúčania" ? Vopred ďakujem za odpoveď.
Reagovať | Jozefa Fraňková | (27.08.2009 18:39 - neprečítaný)
Neviem, aká inšpekcia, nakoľko u nás, Prešovský kraj, máme vo väčšine 100% - 90 %,89 - 75, 74 -50, 49 - 30% a aj tak máem čo robiť, aby najmä v matematike, nám žiaci neprepadli.
Neviem, aká inšpekcia, nakoľko u nás, Prešovský kraj, máme vo väčšine 100% - 90 %,89 - 75, 74 -50, 49 - 30% a aj tak máem čo robiť, aby najmä v matematike, nám žiaci neprepadli.
Reagovať | Viktória Melegová | (27.08.2009 22:33 - neprečítaný)
Je smutne, ze požiadavky na klasifikáciu žiakov ZŠ sú nejednotné na Slovensku. Najmä preto, že len pred nedávnom (v apríli) bol vydaný Metodický pokyn 7/2009-R na hodnotenie a klasifikáciu žiakov ZŠ, bohužiaľ percentuálna stupnica tam nie je. A vraj ide o zjednotenie požiadaviek...
Je smutne, ze požiadavky na klasifikáciu žiakov ZŠ sú nejednotné na Slovensku. Najmä preto, že len pred nedávnom (v apríli) bol vydaný Metodický pokyn 7/2009-R na hodnotenie a klasifikáciu žiakov ZŠ, bohužiaľ percentuálna stupnica tam nie je. A vraj ide o zjednotenie požiadaviek...
Reagovať | Ľubica Mazáková | (28.08.2009 09:10 - neprečítaný)
Áno, odporučili to pre ZŠ, aj sme to zaviedli do praxe, striktne sme to dodržiavali asi 3 roky, ale tento rok sme si to mierne upravili asi takto: 100 - 90 =1, 89 - 75= 2, 74 - 55 = 3, 54 - 40 = 4 uvedené je to v %. Aspoň trošku sa snažíme prispôsobiť sa úrovni žiakov.
Áno, odporučili to pre ZŠ, aj sme to zaviedli do praxe, striktne sme to dodržiavali asi 3 roky, ale tento rok sme si to mierne upravili asi takto: 100 - 90 =1, 89 - 75= 2, 74 - 55 = 3, 54 - 40 = 4 uvedené je to v %. Aspoň trošku sa snažíme prispôsobiť sa úrovni žiakov.
Reagovať | Andrea Cífferyová | (05.09.2009 21:46 - neprečítaný)
Veľmi dobrá pomôcka, len neviem, či to môžem brať do úvahy i pre ŠZŠ...keďže sme na Slovensku nejednotní...poraďte. Ďakujem.
Veľmi dobrá pomôcka, len neviem, či to môžem brať do úvahy i pre ŠZŠ...keďže sme na Slovensku nejednotní...poraďte. Ďakujem.
Reagovať | Eva Vysopalová | (12.09.2009 21:36 - neprečítaný)
Ďakujem za tabuľku. Pri každej previerke prepočítavam hranice bodov, takže toto je zľahčenie, dám to aj kolegyniam. K %, ktoré tu v diskusii uvádzate: osobne nesúhlasím s hranicou vedomostí 40% a žiak vtedy dostáva nedostatočnú. Vie viac ako tretinu učiva, ktoré preverujem. U nás máme dohodnuté 100% -90% -1, 89%-75% - 2, 74%-50% - 3, 49%-30%(25%) - 4 a od 29% alebo 24% je to 5. Je to pre základnú školu a hranice 25% využívame v previerkach, kde je potrebné veľa krokov pri riešení úlohy..Proste, ak nezapíše niektorý krok, ale úlohu vyrieši, nemá horšiu známku. Prísnejšiu stupnicu uplatňujeme pri testoch s výberom odpovede.
Ďakujem za tabuľku. Pri každej previerke prepočítavam hranice bodov, takže toto je zľahčenie, dám to aj kolegyniam. K %, ktoré tu v diskusii uvádzate: osobne nesúhlasím s hranicou vedomostí 40% a žiak vtedy dostáva nedostatočnú. Vie viac ako tretinu učiva, ktoré preverujem. U nás máme dohodnuté 100% -90% -1, 89%-75% - 2, 74%-50% - 3, 49%-30%(25%) - 4 a od 29% alebo 24% je to 5. Je to pre základnú školu a hranice 25% využívame v previerkach, kde je potrebné veľa krokov pri riešení úlohy..Proste, ak nezapíše niektorý krok, ale úlohu vyrieši, nemá horšiu známku. Prísnejšiu stupnicu uplatňujeme pri testoch s výberom odpovede.
Reagovať | Iveta Cerinová | (22.04.2010 13:13 - neprečítaný)
Robíme to podobne. Zaujímala by ma stupnica práve pri testoch s výberom odpovede, keď žiak má možnosť opraviť zlú odpoveď.
Robíme to podobne. Zaujímala by ma stupnica práve pri testoch s výberom odpovede, keď žiak má možnosť opraviť zlú odpoveď.
Reagovať | Ľudovít Kordisch | (13.09.2009 10:33 - neprečítaný)
Vyzerá to byť veľmi dobré, chcel som si to upraviť na počet 30 ale je to zamknuté
škoda
môžeš to rozšíriť na 33 alebo uvolníš možnosť úprav??
Ďakujem
Vyzerá to byť veľmi dobré, chcel som si to upraviť na počet 30 ale je to zamknuté
škoda
môžeš to rozšíriť na 33 alebo uvolníš možnosť úprav??
Ďakujem
Reagovať | Mária Peťová | (24.11.2009 21:21 - neprečítaný)
Tabuľka je záväzná pre školu len vtedy, keď schváli pedagogická rada a mala by byť súčasťou ŠKVP. Nik Vám nemôže nariadiť aké percentuálne vyjadrenie máte využiť. Nehovorí o tom žiadny zákon ani metodický pokyn. Inšpekcia to nariadiť tiež nemôže.
Tabuľka je záväzná pre školu len vtedy, keď schváli pedagogická rada a mala by byť súčasťou ŠKVP. Nik Vám nemôže nariadiť aké percentuálne vyjadrenie máte využiť. Nehovorí o tom žiadny zákon ani metodický pokyn. Inšpekcia to nariadiť tiež nemôže.
Reagovať | Mária Peťová | (24.11.2009 21:22 - neprečítaný)
.... a vďaka, tiež využívame Vašu tabuľku
.... a vďaka, tiež využívame Vašu tabuľku
Reagovať | Marianna Jagelková | (05.10.2024 21:56 - neprečítaný)
Výborná pomôcka , pre mňa ako začiatočníka .. ďakujem
Výborná pomôcka , pre mňa ako začiatočníka .. ďakujem
Pridať komentár
Učiteľ: Jana VojačekováViac
Predmet:
Ročník: 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Autor: Jana Vojačeková, Jana Mažáriová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 26.08.2009 16:51
Formát súboru:
Veľkosť: 365 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
nešpecifikovaný
0. ročník ZŠ, 1. ročník ZŠ, 2. ročník ZŠ, 3. ročník ZŠ, 4. ročník ZŠ, 5. ročník ZŠ, 6. ročník ZŠ (Prima OG), 7. ročník ZŠ (Sekunda OG), 8. ročník ZŠ (Tercia OG), 9. ročník ZŠ (Kvarta OG)
Ján Hrušovský
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ
Mária Korčáková
Slovenský jazyk a literatúra
5. ročník ZŠ
Mária Korčáková
Slovenský jazyk a literatúra
8. ročník ZŠ (Tercia OG)
Mária Korčáková
Slovenský jazyk a literatúra
2. ročník ZŠ
Michaela Babejová
Skvelá vec.