Tematický výchovno-vzdelávací plán MATEMATIKA 6
SpäťPopis: Tematický výchovno-vzdelávací plán z matematiky pre 6. ročník. Časová dotácia - 5 hodín. Rozšírené o objem a povrch kvádra a kocky a sčítanie a odčítanie celých čísel. Je to nová verzia. Oproti minuloročnej sú uhly v druhom polroku.
Diskusia
pridať komentár
Reagovať | Žaneta Pikartová | (11.08.2009 13:32 - neprečítaný)
Podľa nariadených kritérií, dá to zabrať ? Aj ja stále v plánoch : klasické i daltonské... Pekne vypracované...
Podľa nariadených kritérií, dá to zabrať ? Aj ja stále v plánoch : klasické i daltonské... Pekne vypracované...
Reagovať | Marta Megyesiová | (11.08.2009 13:34 - neprečítaný)
THX
BTW:
Mňa by možno také daltonské celkom zaujímalo, len kde nabrať spolupracovníkov?
THX
BTW:
Mňa by možno také daltonské celkom zaujímalo, len kde nabrať spolupracovníkov?
Reagovať | Gabriela Sabová | (11.08.2009 15:56 - neprečítaný)
Cabri geometriu robíte s deťmi ? Tá sa mi páči.
Cabri geometriu robíte s deťmi ? Tá sa mi páči.
Reagovať | Marta Megyesiová | (11.08.2009 16:11 - neprečítaný)
THX
Cabri som doteraz len "využívala" na prezentáciu hotových úloh cez e-Beam tabuľu, ktoré by mi pri rysovaní na hodine zabrali veľa času a efekt by sa strácal, ale uvažujem, že s týmito "hyperaktívnymi" by som mohla skúsiť aj priame rysovanie na interaktívnu tabuľu
THX
Cabri som doteraz len "využívala" na prezentáciu hotových úloh cez e-Beam tabuľu, ktoré by mi pri rysovaní na hodine zabrali veľa času a efekt by sa strácal, ale uvažujem, že s týmito "hyperaktívnymi" by som mohla skúsiť aj priame rysovanie na interaktívnu tabuľu
Reagovať | Zuzana Kijácová | (11.08.2009 16:25 - neprečítaný)
veľmi kvalitný plán
mňa zaujal ten brainstorming, je to téma mojej diplomovej práce, ale zaoberala som sa prírodopisom, v ňom sa mi zdá taký viac použiteľný, ešte mi nenapadlo ho použiť v matematike, ale vidím, že všetko sa dá
veľmi kvalitný plán
mňa zaujal ten brainstorming, je to téma mojej diplomovej práce, ale zaoberala som sa prírodopisom, v ňom sa mi zdá taký viac použiteľný, ešte mi nenapadlo ho použiť v matematike, ale vidím, že všetko sa dá
Reagovať | Katarína Poláčiková | (11.08.2009 16:25 - neprečítaný)
Moji žiaci rysujú v Cabri na počítačoch samostatne.
Moji žiaci rysujú v Cabri na počítačoch samostatne.
Reagovať | Marta Megyesiová | (11.08.2009 16:40 - neprečítaný)
ďakujem
- Cabri budú robiť s radosťou aj moji
- pri brainstormingu sa "pobavíme", čo všetko "vedia" deti o tej časti matematiky, ktorú sa ešte neučili !uhly, celé čísla ap)
ďakujem
- Cabri budú robiť s radosťou aj moji
- pri brainstormingu sa "pobavíme", čo všetko "vedia" deti o tej časti matematiky, ktorú sa ešte neučili !uhly, celé čísla ap)
Reagovať | Zuzana Kijácová | (11.08.2009 16:46 - neprečítaný)
to je veľmi dobrá myšlienka, uvidím, možno sa "pobavíme" tiež
to je veľmi dobrá myšlienka, uvidím, možno sa "pobavíme" tiež
Reagovať | Marta Sýkorová | (11.08.2009 18:22 - neprečítaný)
Plán je veľmi dobre spracovaný, ďakujem za pomoc
Plán je veľmi dobre spracovaný, ďakujem za pomoc
Reagovať | Marcela Padyšáková | (27.08.2009 19:45 - neprečítaný)
Motivovali ste ma. Niečo určite použijem, ďakujem. Naozaj ste plán vypracovali precízne. Gratulujem
Motivovali ste ma. Niečo určite použijem, ďakujem. Naozaj ste plán vypracovali precízne. Gratulujem
Reagovať | Gabriela Janeková | (29.08.2009 14:00 - neprečítaný)
Prekvapilo ma, že ako rozširujúce učivo ste použili učivo vyššieho ročníka, čo bolo podľa môjho štúdia dokumentov zakázané. Možno, že nemám najnovšie informácie. Rozhodne to ocenia učitelia fyziky, ktorí v 6. ročníku musia používať kubické jednotky pri výpočte hustoty.
Ak chcete, môžete si môj postreh overiť, dúfam, že som sa Vás nedotkla.
Ja som zamerala 5. hodinu v týždni na projekty - Rozpočet rodiny (desatinné čísla, euro) a Inovácia bytu (Obvod a obsah štvorca a obdĺžnika, zložené útvary z nich) a na matematické súťaže - MO, Pytagoriáda, Klokan, ... .
Prekvapilo ma, že ako rozširujúce učivo ste použili učivo vyššieho ročníka, čo bolo podľa môjho štúdia dokumentov zakázané. Možno, že nemám najnovšie informácie. Rozhodne to ocenia učitelia fyziky, ktorí v 6. ročníku musia používať kubické jednotky pri výpočte hustoty.
Ak chcete, môžete si môj postreh overiť, dúfam, že som sa Vás nedotkla.
Ja som zamerala 5. hodinu v týždni na projekty - Rozpočet rodiny (desatinné čísla, euro) a Inovácia bytu (Obvod a obsah štvorca a obdĺžnika, zložené útvary z nich) a na matematické súťaže - MO, Pytagoriáda, Klokan, ... .
Reagovať | Marta Megyesiová | (29.08.2009 16:15 - neprečítaný)
Učivo zo ŠVP pre daný ročník je povinné. To čo si my dáme do školského programu je úplne a bezvýhradne naša vec. Máme dve možnosti. Jednou je použiť rozšírujúce hodiny na inovatívne metódy a formy práce a druhou je rozšíriť učivo o ľubovoľné témy. Nikde nie je explicitne vypísané aké témy to môžu byť a aké nesmú. Tie nami vybrané veľmi pomôžu na fyzike, geografii aj chémii. Rozšírili sme aj o časť celých čísel
A samozrejme vo veľkej miere využívame aj inovatívne metódy a formy práce.
Urobili sme podobne aj v piatom ročníku, kde sme pridali časť desatinných čísel - osvedčilo sa to
To samozrejme neznamená, že v 6. ročníku nebudeme učiť desatinné čísla, len im venujeme menej času a ten využijeme na iné
BTW:
nie som "dotklivá" - rada diskutujem, aj spolupracujem
BTW2:
my tiež robíme s deťmi projekty - so šiestakmi to bude Týždeň matematiky, ktorý zrealizujú pre celú školu a moji žiaci zbožňujú interaktívnu tabuľu, takže ich o ňu určite neukrátim
Učivo zo ŠVP pre daný ročník je povinné. To čo si my dáme do školského programu je úplne a bezvýhradne naša vec. Máme dve možnosti. Jednou je použiť rozšírujúce hodiny na inovatívne metódy a formy práce a druhou je rozšíriť učivo o ľubovoľné témy. Nikde nie je explicitne vypísané aké témy to môžu byť a aké nesmú. Tie nami vybrané veľmi pomôžu na fyzike, geografii aj chémii. Rozšírili sme aj o časť celých čísel
A samozrejme vo veľkej miere využívame aj inovatívne metódy a formy práce.
Urobili sme podobne aj v piatom ročníku, kde sme pridali časť desatinných čísel - osvedčilo sa to
To samozrejme neznamená, že v 6. ročníku nebudeme učiť desatinné čísla, len im venujeme menej času a ten využijeme na iné
BTW:
nie som "dotklivá" - rada diskutujem, aj spolupracujem
BTW2:
my tiež robíme s deťmi projekty - so šiestakmi to bude Týždeň matematiky, ktorý zrealizujú pre celú školu a moji žiaci zbožňujú interaktívnu tabuľu, takže ich o ňu určite neukrátim
Reagovať | Anonymizovaný GDPR | (18.05.2011 15:14 - neprečítaný)
rada by som sa pripojila este k tejto diskusii. Stale neviem presvedcit riaditela, ze robim spravne, ked ucim podla Vasho tematickeho planu matematiku v 5.rocniku. Vadia mu tie desatinne cisla zo 6.teho rocnika. Vy to mate nejak podlozene aj inspekciou alebo nejakym takymto organom, alebo len podla toho co ste nastudovali v SVP? Lebo v SVP nie je presne zakazane, ze sa nesmie prenasat ucivo do nizsieho rocnika, ale to tam nie je ani povolene. Cize podla Vas, co nie je zakazane je povolene? Ako pisete - ucivo zo SVP pre dany rocnik je POVINNE - nie je teda nahodou povinne ho ucit prave v tom rocniku ako je pisane v SVP? uz mesiac riesim tuto otazku, v auguste som sa nad tym nezamyslala. Stare ucebne osnovy to povoluju, je to tam presne napisane, ze sa to moze, ale tieto nove standardy, tam to nie je napisane, tak mi riaditel neveri a boji sa inspekcie... A dakujeme aj so ziakmi za Vasu pracu, velmi radi pouzivame Vase prezentacie a rozne subory
rada by som sa pripojila este k tejto diskusii. Stale neviem presvedcit riaditela, ze robim spravne, ked ucim podla Vasho tematickeho planu matematiku v 5.rocniku. Vadia mu tie desatinne cisla zo 6.teho rocnika. Vy to mate nejak podlozene aj inspekciou alebo nejakym takymto organom, alebo len podla toho co ste nastudovali v SVP? Lebo v SVP nie je presne zakazane, ze sa nesmie prenasat ucivo do nizsieho rocnika, ale to tam nie je ani povolene. Cize podla Vas, co nie je zakazane je povolene? Ako pisete - ucivo zo SVP pre dany rocnik je POVINNE - nie je teda nahodou povinne ho ucit prave v tom rocniku ako je pisane v SVP? uz mesiac riesim tuto otazku, v auguste som sa nad tym nezamyslala. Stare ucebne osnovy to povoluju, je to tam presne napisane, ze sa to moze, ale tieto nove standardy, tam to nie je napisane, tak mi riaditel neveri a boji sa inspekcie... A dakujeme aj so ziakmi za Vasu pracu, velmi radi pouzivame Vase prezentacie a rozne subory
Reagovať | Marta Megyesiová | (18.05.2011 18:29 - neprečítaný)
absolvujem inovačné vzdelávanie vedúcich pedagogických zamestnancov a tam sme mali aj prednášku od pána Pavlova - generálneho riaditeľa MC ako treba tvoriť Školský vzdelávací program. Je naozaj na škole a jej metodických orgánoch, ako využije časovú dotáciu v učebných plánoch a následne navŕšené hodiny. Hodiny, ktoré máte naviac, môžete využiť na inovatívne metódy a formy práce, ale aj na rozšírenie učiva. Teda, ak máte viac hodín matematiky ako je časová dotácia v štátnom pláne, tak je na vás - na vašej predmetovej komisii, ako ich využijete. Myslím, že sa nemusíte strachovať inšpekcie pre desatinné čísla, veď ich propedeutika - nákupy, eurá, centy sú predsa aj v piatackej učebnici a fyzikári sa určite tešia, že aspoň toto matematické učivo nemusia učiť oni
Školský program je plne v kompetencii školy a jej metodických orgánov A pokiaľ mám dobré informácie, tak sa bude robiť veľká reforma štandardov a plánov v celom ISCEDe zo Štátneho pedagogického ústavu už od týchto prázdnin
Pozdravujem deti (aj pána riaditeľa)
absolvujem inovačné vzdelávanie vedúcich pedagogických zamestnancov a tam sme mali aj prednášku od pána Pavlova - generálneho riaditeľa MC ako treba tvoriť Školský vzdelávací program. Je naozaj na škole a jej metodických orgánoch, ako využije časovú dotáciu v učebných plánoch a následne navŕšené hodiny. Hodiny, ktoré máte naviac, môžete využiť na inovatívne metódy a formy práce, ale aj na rozšírenie učiva. Teda, ak máte viac hodín matematiky ako je časová dotácia v štátnom pláne, tak je na vás - na vašej predmetovej komisii, ako ich využijete. Myslím, že sa nemusíte strachovať inšpekcie pre desatinné čísla, veď ich propedeutika - nákupy, eurá, centy sú predsa aj v piatackej učebnici a fyzikári sa určite tešia, že aspoň toto matematické učivo nemusia učiť oni
Školský program je plne v kompetencii školy a jej metodických orgánov A pokiaľ mám dobré informácie, tak sa bude robiť veľká reforma štandardov a plánov v celom ISCEDe zo Štátneho pedagogického ústavu už od týchto prázdnin
Pozdravujem deti (aj pána riaditeľa)
Reagovať | Monika Vilinová | (29.08.2009 23:26 - neprečítaný)
Ďakujem, určite mi pomôže, konečne mám predstavu , ako má TVVP vyzerať.
Ďakujem, určite mi pomôže, konečne mám predstavu , ako má TVVP vyzerať.
Reagovať | Jozef Száraz | (11.01.2010 16:07 - neprečítaný)
Ďakujem. Ja mam u piatakov, matematické hry ako doplnok
Ďakujem. Ja mam u piatakov, matematické hry ako doplnok
Reagovať | Marta Megyesiová | (11.01.2010 16:18 - neprečítaný)
možno by ste svoj plán mohli zverejniť, alebo aspoň popis o aké hry ide - budeme sa inšpirovať
možno by ste svoj plán mohli zverejniť, alebo aspoň popis o aké hry ide - budeme sa inšpirovať
Reagovať | Adriana Gondová | (28.08.2010 10:02 - neprečítaný)
výborne spracovaný plán dali ste si na ňom záležať hodnotím a posielam kolegyni
výborne spracovaný plán dali ste si na ňom záležať hodnotím a posielam kolegyni
Reagovať | Mária Zástěrová | (28.08.2010 10:35 - neprečítaný)
Pekný TVVP, len my máme 4h + Aplikovaná matematika.
Pekný TVVP, len my máme 4h + Aplikovaná matematika.
Reagovať | Andrej Ilčík | (28.08.2010 10:43 - neprečítaný)
Výborný Aj keď tohto roku nebudem mať šiestakov, našiel som dosť inšpirácie Chválim rozšírujúce učivo, podporujem Cabri a páči sa mi aj projekt
Výborný Aj keď tohto roku nebudem mať šiestakov, našiel som dosť inšpirácie Chválim rozšírujúce učivo, podporujem Cabri a páči sa mi aj projekt
Reagovať | Marta Megyesiová | (28.08.2010 10:48 - neprečítaný)
ďakujem za milé slová, učila som podľa neho minulého roku a celkom sa mi to páčilo
ďakujem za milé slová, učila som podľa neho minulého roku a celkom sa mi to páčilo
Reagovať | Ivana Onuferová | (28.08.2010 12:52 - neprečítaný)
Ďakujem za také precízne vypracovanie plánu.Niečo upravím,niečo použijem.Cabri budú robiť moji žiaci s radosťou, už som ich do tejto problematiky zasvietila v 5.roč. Ešte raz - ďakujem
Ďakujem za také precízne vypracovanie plánu.Niečo upravím,niečo použijem.Cabri budú robiť moji žiaci s radosťou, už som ich do tejto problematiky zasvietila v 5.roč. Ešte raz - ďakujem
Reagovať | Marta Megyesiová | (06.09.2012 10:49 - neprečítaný)
:! neviem, či vám tento plán poslúži, lebo je robený bez učebnice - vtedy ešte neboli
:! neviem, či vám tento plán poslúži, lebo je robený bez učebnice - vtedy ešte neboli
Pridať komentár
Učiteľ: Marta MegyesiováViac
Predmet: Matematika
Ročník: 6. ročník ZŠ (Prima OG)
Autor: Marta Megyesiová
Typ dokumentu: Metodický materiál
Vytvorené dňa: 27.08.2010 23:36
Formát súboru:
Veľkosť: 168 kB
Jazyk: Slovenčina
História dokumentu
Od tohto autora
Súvisiace dokumenty
Autor nepridal žiadne súvisiace dokumenty.
Podobné dokumenty
Matematika
5. ročník ZŠ
Marta Kačmárová
Matematika
6. ročník ZŠ (Prima OG)
Marta Kačmárová
Matematika
8. ročník ZŠ (Tercia OG)
Jarmila Venhačová
Matematika
2. ročník ZŠ
Denisa Ščerbáková
Matematika
8. ročník ZŠ (Tercia OG)
Jarmila Venhačová
Ďakujem. My máme trochu iné tabuľky aj komentáre, ale niečo z Vášho plánu použijem. (